سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48742
|
06:49 - 1399/08/20
نسخه چاپی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

افزایش ۷۴ درصدی پرداخت زکات در ایلام

افزایش ۷۴ درصدی پرداخت زکات در ایلام
قنبر موسی نژاد از افزایش ۷۴ درصدی پرداخت زکات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"قنبر موسی نژاد "،مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: مردم نیکوکار این استان در نیمه نخست امسال بیش از ۵۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی عمده ترین زکات پرداخت شده در این استان را زکات غلات و فطره عنوان کرد واظهار کرد: رقم میزان زکات پرداختی غلات ۱۴ میلیارد ریال است.

موسی نژاد با عنوان اینکه زکات دام یکی دیگر از اقلام زکات پرداختی مردم این استان است، تصریح کرد: در این مدت نیز مردم استان ایلام بیش از ۶۶۰ راس دام به ارزش هشت میلیارد ریال به عنوان زکات تحویل شورای زکات استان داده‌اند که این رقم نیز بیش از سه برابر رقم سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح شجره طیبه در مناطق مختلف استان، مقادیر قابل توجهی ثمره درختان اهداء شده در قالب زکات مستحبی جمع آوری شده است.

دبیر شورای زکات استان ایلام به دیگر موارد زکات پرداختی مردم این استان اشاره کرد و گفت: مردم استان ایلام در این مدت نیز بیش از ۲۳ میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه به موارد مصرفی زکات پرداختی مردم این استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۸۶ درصد زکات مردم استان ایلام در نیمه نخست امسال صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و ۱۴ درصد آن نیز صرف ساخت پروژه‌های عام المنفعه شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد