سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48740
|
06:13 - 1399/08/20
نسخه چاپی

حکایت تنزل پروتکل های بهداشتی؛

جولان کرونا در ایلام ،وقتی شمار مبتلایان درحال افزایش است

جولان کرونا در ایلام ،وقتی شمار مبتلایان درحال افزایش است
این روزها تیتر یک بیشتر خبرها همان موضوع داغ کرونا است که هر قدم و لحظه به لحظه در زندگی انسان‌ها جا خوش کرده و هیچ تضمینی برای این که هر کدام از ما دیر یا زود به این بیماری مبتلا شویم وجود ندارد.

به گزارشايلام بيدار،این روزها تیتر یک بیشتر خبرها همان موضوع داغ کرونا است که هر قدم و لحظه به لحظه در زندگی انسان‌ها جا خوش کرده و هیچ تضمینی برای این که هر کدام از ما دیر یا زود به این بیماری مبتلا شویم وجود ندارد؛ از طرفی سهل‌انگاری‌های خود مردم و از طرفی جهش ساعتی و لحظه‌ای کووید - 19 باعث شده تا اکثر مردم در نقاط جهان به این بیماری با شرایط متفاوت مبتلا شوند.

به اذعان بسیاری از کارشناسان مردم زندگی با این ویروس را قبول کرده‌اند و این موضوع یکی از عواملی است که سبب شده است تا مردم در برخورد با این بیماری راحت عمل کرده و زندگی با شرایط جدید را برای خود به عنوان یک مسئله عادی بپندارند.

این تفکر موضوعی است که به گفته خیلی از متخصصان و روانشناسان برای اکثر مردم غیرقابل تغییر است و به همین دلیل است که نسبت به رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بی‌تفاوتی نشان می‌دهند در حالی که تغییر دیدگاه در حال حاضر به عنوان یکی از سخت‌ترین کارها جزو مهم‌ترین آن‌هاست.

استان ایلام یک یکی از استانهایی است که در غرب کشورواقع شده است و چند ماهی است که همزمان با سایر نقاط کشوردرگیرویروس کرونا شده است.

بانگاهی به روند ابتلا به بیماری در استان می توتن فهمید که در ماههای گذشته این ویروس منحوس جهش های متفاوتی رااز خود نشان داده است چرا که آماروارقام از تعداد مبتلایان نشانگر آمار های متفاوتی است.

حدود یک کا است که روند ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام جهش زیادی داشته است به طوری که در عرض چند روز استان درحیطه استانهای پرخطز قرار گرفت .

ستاد کرونا استان نیز در این بین با اعمال محدودیتهایی سعی در کاهش شمار ابتلایان به ویروس کرونا را داشتندمحدودیتهای که چندروزی است در سطح شهرستانها عملیاتی شده است.

حال انچه ه در این بین به عقیده متخصصان توانسته است بر شمار مبتلایان اثرگذار باشد عدم رعایت پروتکلهای پهداشتی . شب نشینی ها و دورعمی هایی است که رواج پیدا کرده است.

تعدادمبتلایان به کرونا در ایلام به 18هزارو483نفر رسید

"محمد کریمیان"،رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  از افزایش شمار مبتلایان در استان به تعداد ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر خبر داد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۳۵ مورد مثبت جدید بیماریکرونادر استان شناسایی شده است.

کریمیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد فوتی ناشی از بیماریکرونادر استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۴۴۱ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: از ۱۰ مورد فوتی امروز، هشت۸ مورد مربوط به شهرستان ایلام، یک مورد سیروان و یک مورد در چرداول بوده است.

کمرنگ شدن پروتکل های بهداشتی

احسان عباسی روانشاس و مدرس دانشگاه گفت:موضوعی که در عین سادگی برای برخی‌ها به ابزار مرگ و زندگی تبدیل شده و مراسمات و تجمعاتی که مردم دست‌بردار آن نیستند و حتی زمزمه‌هایی که این روزها به گوش می‌رسد خبر از برگزاری عروسی‌هادارد که تمامی این‌ها تک تک یک فاجعه بزرگ هستند.

وی اظهار کرد:این طور که به نظر می‌رسد مقابله با بحران جدی کرونا این روزها خیلی سخت‌تر از گذشته شده است، از طرفی شروع فصل سرد سال و از طرفی دیگر اپیدمی سوم کرونا در کنار بی‌توجهی مردم می‌تواند آمار ابتلا به کرونا به بیشترین حد ممکن برساند.

عباسی ادامه داد:متأسفانه با افزایش مبتلایان به این بیماری روبه‌رو هستیم و بسیاری از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند که این موضوع شرایط نگران‌کننده‌ای را فراهم کرده است در حالی که بعد از گذشت ماه‌ها از ورود این ویروس به کشور باید استفاده از ماسک به یک فرهنگ تبدیل می‌شد.

 

به امید روزی که این روزهای کرونایی هر چه زودتر به پایان برسد و همانند روزهای گذشته در کنار خانواده‌ و دوستان ساعات خوشی را گذراند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد