سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48734
|
08:41 - 1400/09/13
نسخه چاپی

در میزگرد با کارشناسان مطرح کرد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر پیری کشور با کاهش ازدواج/ضرورت توجه به مشکلات زوج های جوان

به صدا درآمدن زنگ خطر پیری کشور با کاهش ازدواج/ضرورت توجه به مشکلات زوج های جوان
شرایط امروز ایران اسلامی و کاهش نرخ ازدواج زنگ خطر پیری را به صدا درآورده که اگر تدبیری به حال آن صورت نگیرد قطعا در آینده کشور را چالش هایی مواجه خواهد ساخت.

به گزارشايلام بيدار، در هر شرایطی که در ایران باشیم باید به فکر مساله ازدواج بود زیرا کاهش نرخ زادآوری وازدواج در آینده پیری کشور وهمچنین زمینه ایجاد فساد و فحشا را در جامعه به وجود خواهد آورد.

اجتماعی بودن ، شهوت ، امنیت و... از نیازهای طبیعی انسان است که از راه درست و مطابق با شرع اسلام باید تامین شود تا جوانان در راه اشتباه نیافتند.

به مساله ازدواج باید رسیدگی کرد وبرای حمایت از زوج های جوان شغل ، خانه وشرایط آسان ازدواج را فراهم کردتا این سنت حسنه همچنان پابرجا بماند.

گسترش ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی قطعا محدودیت های اجتماعی را به همراه خواهد داشت ولی در این شرایط که نرخ زادآوری صفر وحتی منفی است ازدواج هم کاهش پیدا کند.

تجربه زمان دفاع مقدس نشان داد که جوانان می توانند سخترین مشکلات را حل کنند چنانچه در زمان دفاع مقدس سخت ترین عملیات ها با مدیریت جوانان به پیروزی ختم می شد واین در شرایطی بود که دشمن از لحاظ منابع به کشور ما برتری داشت.

وقتی که در شرایط امروزه ایران قرار داریم باید به جوانان میدان داد تا استعداد خود را نشان دهند و آینده را بهتر بسازند ، شاید اگر جوانان باشند مشکل اقتصاد هم حل شود.

شرایط ازدواج برای جوانان سخت شده است

"میلاد احمدی " از کارشناسان مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: در شرایط اقتصادی امروز،  جوانان از پس هزینه های زندگی نمی آیند ودست به کارهای دیگری می زنند.

وی اظهار کرد:  طبیعی است جوانی که ازدواج نکنند به سمت آسیب های اجتماعی کشیده شود واین معضل در جامعه بیشتر خود را نشان دهد.

احمدی خاطرنشان کرد: حتی در شرایط کرونایی هم می توان برای ازدواج جوانان برنامه ریزی کرد وبه جای گرفتن مراسم جشن آن را صرف امور خیریه کرد.

زنگ خطر پیری در کشور به صدا درآمده است / ازدواج آسان علاج مساله ازدواج

"پروین محسنی" کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شرایطی که در جامعه امروز قرار داریم ازدواج جوانان سخت شده است هزینه های زندگی به قدری بالا رفته که جوانان توان ازدواج کردن در خود را نمی بینند و این مساله باعث شده تا 38 درصد ازدواج کاهش یابد امری که زنگ خطر پیری زودرس را در کشور به صدا درآورده است.

وی اظهار کرد: مشوق های لازم برای ازدواج جوانان باید مسالی مانند تامین مسکن و شغل باشد ولی متاسفانه اینگونه نیست و جوانان به جای ازدوجا کردن به سمت آسیب های اجتماعی پیش می روند.

محسنی بیان داشت: ظهور آسیب های اجتماعی ، نداشتن نیروی کار توانمند ومستعد، مشکلات اقتصادی ، ظهور ازدواج های مدل غربی از مضرات استفاده نکردن از ظرفیت جوانان وکاهش ازدواج است که در نهایت کشور روبه پیری پیش می رود.

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: بهترین تدبیر در شرایط امروز ترویج ازدواج آسان ، اصلاح فرهنگ های غلط و فراهم آوردن زمینه های ازدواج جوانان با برنامه ریزی های درست است.

قانون حمایت از ازدواج به درستی اجرا نشده است

"احسان طاهری" کارشناس مسائل حقوقی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: قانون حمایت از ازدواج که در سال 88 تصویب شد وهمچنین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از ازدواج همچنان به درستی اجرا نشده است.

وی اظهار کرد: براساس این قانون زمینه ازدواج آسان در جامعه باید فراهم شود وبرای زوج ها شغل، مسکن ووسایل منزل و... مورد برنامه ریزی قرار گیرد ولی این قانون اجرا نشده است.

طاهری تصریح کرد: ازدواج وجوانان مساله جدی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد قطعا تبعات آن برای کشورمان سنگین خواهد بود.

دشمن برای جوانان برنامه ریزی کرده است

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دشمن روی جوانان برنامه ریزی کرده ومی خواهد آن ها از فرهنگ اسلامی فاصله بگیرند.

وی اظهار کرد: با سخت شدن شرایط ازدواج برای دشمن فرصتی فراهم شده تا با ارائه مدل های غربی ازدواج ، آسیب های اجتماعی و ... جوانان را به سمت فساد وفحشا بکشند زیرا تجربه دفاع مقدس به آن ها نشان داد که جوانان چه کارهایی می توانند انجام دهند.

امرایی در ادامه گفت: توجه به جوانان ومساله ازدواج یکی از اولویت های مهم مسئولان حتی در شرایط کرونایی باید باشد زیرا کاهش ازدواج قطعا کشور را با مسکلاتی مواجه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد