سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48715
|
20:34 - 1399/08/18
نسخه چاپی

به همت بنیادها و نهادهای کشوری؛

چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در ایلام احداث می شود

چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در ایلام احداث می شود
نماينده عالي دولت در استان گفت: استاندار ایلام گفت: بنیادها و نهادهای کشوری چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی را در این استان احداث خواهند کرد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، ‌عصر امروز یکشنبه در دیدار با رییس هیات مدیره مرکز عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امروز استان درگیر مبارزه با کرونا است و در این شرایط خواستار کمک و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ویژه در خرید دستگاه های اکسیژن ساز هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود یک پنجم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است، افزود: این مهم نیازمند توجه بیشتر نهادها و بنیادهای مهم کشور چون بنیاد مستضعفان، علوی، برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که خوشبختانه امروز شاهد چنین رویکردی در استان هستیم.

استاندار ایلام یکی از مشکلات قشر ضعیف و کم درآمد را تامین مسکن عنوان کرد و گفت: در این راستا با رایزنی های مختلف موفق شده ایم نظر بنیادها، نهادها و ارگان های مهم کشور را در امر محرومیت زدایی و ساخت مسکن‌ جلب کنیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان یادآور شد: ماحصل این سفر به استان منشا تحول در استان است و علاوه بر اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تفاهم نامه احداث ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی محرومین در استان منعقد شد که از این میزان ۲۰۰۰ واحد در مناطق و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۰۰ واحد هم برای سه شهر بالای ۲۵ هزار نفر استان ساخته خواهد شد. 

وی با اشاره به سفر معاونین بنیاد مستضعفان کشور به استان اضافه کرد: در این سفر نیز تفاهم نامه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی منعقد شد.

استاندار ایلام افزود: همچنین در سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید به استان تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بین استانداری ایلام و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امضا شد.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد، گفت: در مجموع ره آورد سفر بنیادها و نهادها و معاونین رئیس جمهور به استان منجر به تفاهم نامه ساخت ۴ هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در استان شد که این یک تحول بزرگ در استان است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان در قالب طرح اقدام ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکید کرد: این یک حرکت ارزشمند و انقلابی است و در جهت ایجاد تسهیلات، تهیه زمین برای ساخت مسکن، صدور مجوزات و همکاری دستگاه های خدمات رسان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به آماده شده زمین برای ساخت حدود ۱۷۵ واحد در استان، گفت: بهتر است فعلا فاز اول کار ساخت و ساز با این مقدار زمین انجام شود و در ادامه دستگاه های متولی موظف هستند ظرف حداکثر ۲ هفته زمین به اندازه تعهد ایجاد شده در اختیار ستاد قرار بدهند.

وی با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در امر محرومیت زدایی استان، اظهار داشت: در رایزنی های مختلف تاکنون بنیاد مستضعفان، علوی، معاونت‌ مناطق محروم ریاست جمهوری و امروز نیز با حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جمع بنیاد ها و سازمان های مهم کشور در امر محرومیت زدایی کامل شده است.

سلیمانی دشتکی خواستار مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی محرومین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز شد و گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه رئیس کمیته امداد و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی امضا شد که ۳۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات بنیاد مسکن محرومان هست و اگر ستاد این خلاء را پر کند این منازل هم که برای محرومان در سه شهر ایلام و ایوان و سرابله در نظر گرفته شده به سرانجام خواهد رسید.

رییس هیئت مدیره مرکز عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اشاره به تعهد ستاد برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور گفت: ستاد این واحدهای مسکونی را در قالب اقدام ملی مسکن در تمام استان های کشور متعهد شده است و در استان ایلام نیز این مهم اجرایی می شود.

علی اکبر مهرابیان نسبت به خواسته های استاندار ایلام قول مساعد داد و گفت: استان ایلام حق بزرگی بر گردن همه ما دارد و کار برای مردمان این دیار یک افتخار بزرگ است. 

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد