سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48464
|
14:36 - 1399/08/08
نسخه چاپی

نایب رئیس مجلس در بازدید از پروزه های مهم استان ایلام خبر داد؛

نیاز 150 میلیون یورویی برای تکمیل ان جی ال و پتروشیمی/150 میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیر کوه اختصاص می یابد

نیاز 150 میلیون یورویی برای تکمیل ان جی ال و پتروشیمی/150 میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیر کوه اختصاص می یابد
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:برای تسریع در عملیات اجرایی ان جی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران ۱۵۰میلیون یورو اعتبار نیاز است و همپنین تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه در استان ایلام اختصاص یابد.

به گزارشايلام بيدار، علی نیکزاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ان جی ال دهلران در جمع خبرنگاران گفت: این اعتبار باید از طریق صندوق ارزی توسط بانک ملی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی با بانک تجارت و معاون ارزی بانک مرکزی این مبلغ محقق شود تا شاهد گره گشایی از مشکلات این دو پروژه مهم در دهلران باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می شود با تخصیص اعتبار، این دو پروژه مهم تا پایان سال جاری پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

نیکزاد به موضوع چهار بانده کردن مسیر دهلران اندیمشک هم اشاره کرد و یادآور شد: تلاش می شود در بودجه سال ۱۴۰۰ این مهم لحاظ شود تا شاهد بهبود راه های استان باشیم.

وی افزود: این سفر با هماهنگی مجمع نمایندگان استان به اتفاق تعدادی از دستگاه های اجرایی از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی، بنیاد مسکن، وزارت نیرو، شرکت شهرک های صنعتی و راهداری و حمل و نقل جاده ای با هماهنگی استاندار ایلام به این استان انجام شده است و تعدادی از پروژه های استان ایلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: صورتجلسه تسریع در این پروژه ها با حضور دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس با حضور استاندار امضا خواهد شد و به طور قطع هم مجلس و هم دستگاه های اجرایی به این صورتجلسه پایبند هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: در این سفر بتوان مشکلات اساسی در بحث پروژه های استان ایلام مرتفع شود.

اختصاص 150 میلیاردی برای تکمیل تونل کبیر کوه

علی نیکزاد در بازدید از پروژه تونل بزرگ کبیرکوه در شهرستان آبدانان نیز گفت: تونل کبیرکوه از مهمترین پروژه های راه سازی در کشور است که بهره برداری از آن نقش مهمی در توسعه استان ایلام دارد.

وی با اشاره به حفاری کامل این تونل اظهار کرد: بنا به گفته مسوولانی استانی این تونل دارای چهار هزار و ۸۰۰ متر طول است که حفاری آن پایان یافته و هم اکنون عملیات لاینیگ و کف برداری آن در حال انجام است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال تلاش خواهیم کرد تا از محل منابع مورد نظر اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان برای تسریع و تکمیل این‌پروژه اختصاص یابد، افزود: با بهره برداری از این تونل مهم‌ راهسازی این پروژه در آینده می تواند به عنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد.

نیکزاد همچنین در بازدید از باند فرودگاه آبدانان گفت: این فرودگاه با توجه به مشخصات فنی، آماده بودن همه زیرساخت های ضروری و سابقه پرواز طبق نظر همه کارشناسان یکی از معتبرترین باندهای پروازی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای توسعه و تکمیل تجهیزات مورد نیاز این فرودگاه با مسوولان ذیربط جهت تامین اعتبار و راه اندازی مجدد آن انجام خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد استان ایلام شد.

بازدید از پروژه های شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران و شرکت در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان از مهمترین برنامه های سفر علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد