سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48445
|
08:23 - 1399/08/08
نسخه چاپی

وقتی ایلام از سایر استان ها عقب می ماند؛

غفلت ستاد استانی از فراگیری کرونا در ادارات/ راه چاره اعمال محدودیت های اداری است

غفلت ستاد استانی از فراگیری کرونا در ادارات/ راه چاره اعمال محدودیت های اداری است
ستاد استانی کرونا باید در موضوع اعمال محدویت ها برای کرونا باید از تمام توان و ظرفیت های خود برای کنترل این بیماری در استان استفاده کنند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::در چند هفته گذشته در حالی شیوع کرونا ویروس در سطح جهان شدت گرفته که سازمان بهداشت جهانی هشدارهایی را پیرامون این خطر داده و نیز از شرایط موجود ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر گزارش این سازمان تاکنون حدود ۱۰ میلیون نفر تا به حال مبتلا به این بیماری شده و تعداد فوت شدگان از نیم میلیون نفر فراتر رفته است و این خود زنگ خطری برای سراسر جهان به صدا در آورده است.

از این رو کشورمان نیز درگیر قدرت سرایت پذیری ۹ برابری کرونا ویروس شده و طبق گزارشات روزانه وزارت بهداشت آمار مبتلایان و فوت شدگان هموطنانمان ناشی از این بیماری در حال افزایش و رکورد شکنی است، تا جایی که بیمارستان ها از کمبود تخت خالی و در برخی از شهرستانها به علت کمبود اکسیژن رنج می برند.

در همین رابطه در استان ایلام نیز شاهد افزایش کرونا در زیر سایه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از همشهریان و نبود تصمیمات بازدارنده قوی در ستاد استانی کرونا هستیم، براساس اعلام کمیته های درمان و اجتماعی و امنیتی در ۴۳ شهرستان کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را داشتند، شهرستان های دره شهر و ایوان در میان این شهرها خودنمایی کرده و در وضعیت قرمز قرار دارند.

غفلت ستاد استانی از فراگیری کرونا در ادارات

اما موضوع بحث ما در رابطه با نحوه تصمیم گیری مسئولین ایلام و دیگر استان های کشور و همچنین عدم توجه ستاد ملی کرونا به ایلام نسبت به دیگر استان ها است.

در همین راستا با توجه با تصمیمات ستاد ملی کرونا متوجه شدیم که در برخی از استان ها نظیر تهران و کرمانشاه که مانند ایلام در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، تمهیداتی جهت جلوگیری از گسترش کرونا شده است به طوری که علاوه بر تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مکان های پرتردد و دیگر مکان های پر خطر، حضور کارکنان ادارات را به ۵۰ درصد کاهش داده و یا به صورت دورکاری مشغول به کار هستند.

حتی در برخی از استانها به تعطیلی کامل یک هفته ای انجامیده است ولی در استان ایلام با توجه به آمار چند روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی که حدود پنج هزار از مبتلایان به کرونا در استان، مربوط به ادارات و کارکنان است، این در حالی است که علیرغم این موضوع مهم اما شاهد انتشار اخبار جولان کرونا و ابراز تاسف هستیم تا اعمال تصمیمات بازدارنده قوی و می طلبد که مسئولان ارشد دولتی در استان با رایزنی های خود با مرکز همچون استان بغل دست ایلام چاره جویی کنند.

مسئولین باید توجه داشته باشند که در موضوع اعمال محدویت ها برای کرونا باید از تمام توان و ظرفیت های خود برای کنترل این بیماری در استان استفاده کنند چرا که اعمال تصمیمات بازدارنده قوی همچون رایزنی برای تخصیص بودجه با مسئولان عالی دولتی کار دشورای نیست، حتی بر فرض نادرستی این موضوع این گونه رفتارهای تبعیض آمیز و تفاوت قائل شدن ها قابل پذیرش نیست.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب