سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48387
|
09:04 - 1399/08/06
نسخه چاپی

درواکنش به اقدام نشریه فرانسوی ؛

رئیس جمهور فرانسه ازامت اسلام عذرخواهی کند/توهین به مقدسات نشانه وحشت غرب از گسترش اسلام

رئیس جمهور فرانسه ازامت اسلام عذرخواهی کند/توهین به مقدسات نشانه وحشت غرب از گسترش اسلام
اهانت وقیحانه و عامدانه نشریه فرانسوی به ساحت قدسی حضرت رحمه‌للعالمین، پیامبر عظیم الشان اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم قلوب چند میلیارد مسلمان و انسان آزاده جهان را جریحه‌دار کرده است.

به گزارشايلام بيدار،اخیرا ساموئل پتی، معلم فرانسوی تاریخ و جغرافیا، به دلیل نشان دادن کاریکاتور حضرت محمد (ص) در کلاسش توسط یکی از شاگردان خود کشته شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این اتفاق متعهد شد فرانسه به کشیدن کاریکاتورهای موهن ادامه دهد.

او مسلمانان فرانسه را "جدایی طلب" خواند و گفت، اقدامات جدیدی برای ممانعت از انتشار افراط گرایی میان مسلمانان فرانسه اتخاذ می شود.

رییس جمهور فرانسه باید از مسلمانان عذرخواهی کند

"سارافلاحی"،عضو کمیسیسون امنیت ملی ونماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی؛ گفت:این هتک حرمتها باتوجه به اینکه به دفعات شاهد آن بوده ایم دارد به ویژگی کشور فرانسه تبدیل می شودکه قطعا باید کشورهای مسلمان به این موضوع ورود کرده چرا که با توجه به این به دفعات صورت گرفته رونداظهار دارد جدی میشود.

 فلاحی اظهاربا محکوم کردن اقدام اخیر رییس جمهور فرانسه اظهار کرد:این امرنه با عرف بین الملل نه بامولفه های  دموکراسی که مدعی آن هستند نمی خواندچون اساس دموکراسی بر روی  احترام و عقاید متفاوت است.

عضو کمیسیسون امنیت ملی ونماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود:در فرانسه تعداد مسلمانان زیاد است وباید برعقاید آنها احترام گذاشته شودوبا توهینی که برکه طی روزهای گذشته شاهدآن بودیم  باعث شده که احساسات مسلمانان جریحه دار شود و هم شرایط بین المللی به سمت تنش برود.

فلاحی  ادامه داد:رییس جمهور فرانسه باید از تمام مسلمان آزاده جهان عذرخواهی کند چرا که به عقاید آنان توهین کرده است .

عضو کمیسیسون امنیت ملی  بیان داشت:ما کشورهای مسلمان باید به یک وحدت برسیم و این موضوع را محکوم کنیم و در این راستا لازم و ضروری است که قدمهای عملی را بر داشته شود به عنوان مثال کالاهای آنان را تحریم کنیم ازآنجایی که آنان قلب باورهای ما را هدف قرار داده اند دلیلی وجود نداردکه مراودات فرهنگی و سیاسی ...بای ان کشور ادامه پیدا کند.

وی در پایان گفت:در نهادهای بین المللی باید کشور فرانسه به چالش کشیده شود و این مطالبه از نهادهای بین المللی وجودداشته باشد که چرا در مقابل این موضوع سکوت پیشه کرده اند.

توهین به مقدسات نشانه وحشت غرب از گسترش اسلام است


حجت الاسلام" مجید بامشاد"، کارشناس مسائل مذهبی  گفت:اهانت و بی­‌احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه­‌دار شدن احساسات مسلمانان شده و قطعا چنین اقدامی باب میل هیچ فرد خدا دوستی نیست و آن را محکوم می‌کند.


وی اظهار کرد:از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا با اتخاذ راهکار‌های حقوقی و بین المللی بالجد پیگیر این موضوع بوده و این اقدامات تا به عذرخواهی و یا عقوبت اهانت کنندگان نینجامیده کوتاه نیایند.

این کارشناس دینی  افزود:روابط غرب با اسلام و مسلمانان در طول تاریخ همواره خصمانه بوده است و از مدت ها با هزینه های بسیار هنگفت و با تقویت فعالیت های رسانه ای خود در حال برنامه ریزی برای موج جدیدی از اسلام ستیزی و اسلام هراسی هستند که قطعا به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

حجت الاسلام بامشاد دربخش دیگری از سخنان خود علت اصلی اهانت غربی ها به ساحت مقدس پیامبر (ص) را ترس از قدرت گرفتن جهان اسلام دانست و تصریح کرد: این قبیل  اقدامات نشان از وخامت اوضاع غربی ها در این شرایط بحرانی دارد و آنها می خواهند با اینگونه اقدامات افکار عمومی و فشارهای روانی حاکم بر کشورشان را در جامعه منحرف کنند و جوامع اسلامی را هدف قرار داده اند .
این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود به وضعیت بحرانی و تاسف بار جهان غرب و تبعیض نژادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره و تاکید کرد: امروز جهان غرب به ویژه اروپا و در راس آن ایالات متحده آمریکا با بحران عظیمی با عنوان بحران هویت مواجه است و قطعا این بحران ادامه خواهد داشت و این وضعیت امروز جهان غرب نشانه های افول غربی ها به ویژه دولت تروریست پرور ایاالات متحده آمریکا است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر محکوم کردن مجامع مختلف و بین المللی جهان اسلام در برابر این اقدام موهن، خاطرنشان کرد: مجامع و سازمان های بین المللی و امت های مسلمان در برابر این اقدام نباید سکوت اختیار کنند و نسبت به این گستاخی و هتک حرمت نباید بی تفاوت بود، اقدامات تا حصول نتیجه باید ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب