سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48329
|
10:43 - 1399/08/04
نسخه چاپی

مبتلا شدن ۴۴۶۰ نفر از کارکنان ادارات ایلام به کرونا

مبتلا شدن ۴۴۶۰ نفر از کارکنان ادارات ایلام به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تاکنون ۴ هزار و ۴۶۰ نفر از کارکنان ادارات ایلام به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

به گزارشايلام بيدار، "محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا تاکنون تعداد چهار هزار و ۴۶۰ نفر شاغل در استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این آمار تعداد ۴۵۸ نفر در حوزه بهداشت، ۹۲۷ نفر در حوزه درمان و ۲ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در سطح ادارات، بانک‌ها، شرکت‌ها و.... به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد بستری‌های حاضر در بیمارستان‌های استان رقم ۲۳۱ بیمار است که آمار بسیار بالایی است و می‌طلبد که مردم برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

کریمیان افزود: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، به بیمارستان برای دریافت خدمات به مراجعه نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عنوان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد فوتی‌ها ناشی از کرونا در استان در حالی اتفاق می‌افتد که در بدترین شرایط ممکن و باحال بسیار بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند که دیگر امکان برگشت آنان وجود ندارد.

وی گفت: با راه‌اندازی مراکز نقاهتگاهی در مرکز استان و بستری شدن بیماران در این مراکز، قطعاً به کاهش بار بستری در بیمارستان‌ها در مرکز استان کمک شایانی خواهد کرد.

کریمیان اضافه کرد: برخی از اصناف که فعالیت آنان در فضای بسته انجام می‌پذیرد، خطرات مربوط به انتشار این بیماری در آنان بیش از گذشته وجود دارد. لذا باید زمینه‌های شیوع و انتشار بیماری در این اصناف را محدود کرد.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد