سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48301
|
09:33 - 1399/08/02
نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی :

اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود

اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک - دهلران به این طرح به طول ۱۲۵ کیلومتر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» ، استاندار ایلام در دیدار  با «محمد اسلامی» وزیر راه وشهرسازی، با بیان اینکه توسعه استان در گرو ایجاد و توسعه زیرساخت های راه استان است و خوشبختانه در این امر مهم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، با تاکید بر تسریع در اتمام طرح ها و پروژه های مسیر اربعین، اظهار کرد:در سال‌های گذشته تلاش های بسیار خوبی در این زمینه شکل گرفته است اما برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های هنوز نیازمند تسهیلات ویژه هستیم.

 
استاندار ایلام خواستار تزریق اعتبارات برای طرح های مهم و نیمه تمام استان در حوزه راه وشهرسازی شد و گفت: امروزه در حوزه راه و شهرسازی طرح های بزرگی در استان تحت اقدام است که از مهم ترین آنها دو بزرگراه شمالی و جنوبی استان است.
 
وی ادامه داد: یکی آزاد راه حمیل، ایلام مهران، و دیگری آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات است که نیازمند توجه ویژه وزارتخانه متبوع برای شروع عملیات اجرایی این طرح های مهم هستیم.
 
سلیمانی‌دشتکی خواستار شروع عملیات اجرایی بزرگراه حمیل به ایلام به طول ۱۴ کیلومتر(حد فاصل سرابله تا شباب) شد و گفت: یکی از مسیرهای مهم راه کربلا از طریق حمیل به ایلام و مهران است که برای ایجاد زیرساخت های لازم نیازمند تزریق اعتبارات لازم هستیم.
 
وی در ادامه از وزیر راه و شهرسازی استان پیگیری اختصاص قیر به شهرداری های استان، احداث راه در مناطق مختلف و تحت اقدام استان لز جمله چم سرخ- حاضر میل و ... تسریع در عملیات اجرایی قطعه اسلام آباد _ ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده، تامین اعتبار برای آماده سازی اراضی طرح اقدام ملی، تامین اعتبار برای پرداخت طلب شهرداری، اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک به دهلران، افزایش اعتبار طرح های استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد نیازمند، تامین اعتبار طرح های جامع و تفصیلی شهرهای استان و ... خواستار شد.
 
در ادامه دکتر فلاحی، بسطامی و علیزاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز هرکدام بطور جداگانه مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه راه وشهرسازی را بیان نمودند و خواستار پیگیری و رفع موانع پیش رو شدند.
 
بر اساس این گزارش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی نسبت به خواسته ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و گفت: اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک به دهلران به طرح مذکور به طول ۱۲۵ کیلومتر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین در عملیات اجرایی قطعه اسلام آباد _ ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده تسریع ایجاد خواهد شد.
 
همچنین قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: احیای ارضی در مناطق مختلف استان از جمله دشت عباس، عین خوش، فکه و ... نیازمند تامین اعتبار ویژه است که لازم است وزارت جهادکشاورزی در این زمینه مساعدت لازم داشته باشد.
 
وی  خواستار تامین اعتبار برای لایروبی و زهکشی شبکه های اصلی و فرعی ارضی کشاورزی استان شد و گفت:  نیازمند مساعدت ویژه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهادهای دامی مورد نیاز استان، تامین اعتبار توسعه جنگل کاری اقتصادی و توسعه کشت گیاهان دارویی، تامین نهال در رابطه با زراعت چوب، کشت مستقیم برنج در اراضی تحت پوشش استان از رودخانه سیمره، تامین اعتبار توسعه باغات در اراضی شیبدار، صدور مجوز برای صادرات دام زنده غیر مولد، حل مسائل و مشکلات کشاورزان در بالا دست و پایین دست سد سیمره و ... هستیم.
 
در ادامه این نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته ها و مطالبات مردمی در حوزه های انتخابیه خود را در بخش کشاورزی مطرح نمودند و خواستار رفع موانع و مشکلات از طرف وزارت جهادکشاورزی شدند.
 
بر اساس این گزارش خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از حمایت و مساعدت های خوب استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در حوزه جهاد کشاورزی تشکر کرد و گفت: در راستای مسائل و مشکلات و خواسته های مطرح شده توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مساعد و پیگیری لازم انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد