سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48280
|
08:42 - 1399/07/30
نسخه چاپی

حمایت از تولید از حرف تا عمل؛

کمبود مواد اولیه کارخانه ای را به تعطیلی کشاند/ تولیدکنندگان چشم به راه حمایت مسئولانه

کمبود مواد اولیه کارخانه ای را به تعطیلی کشاند/ تولیدکنندگان چشم به راه حمایت مسئولانه
عدم تامین مواد اولیه وحمایت مسئولان باعث شده تا یکی از کارخانه های استان ایلام که ظرفیت مناسبی برای تولید دارد به تعطیلی کشانده شود.

به گزارشايلام بيدار، توجه به تولید همواره امری مهم در کشور است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولین قرار بگیرد در واقع تولید، گرداننده اصلی چرخ اقتصاد کشور است که باید زمینه‌های حمایت از آن به درستی فراهم باشد تا کسانی که در این راه فعالیت می کنند بتوانند به اهداف مد نظر برسند و همچنین در زمینه اقتصاد کشور نقش آفرینی بکنند.

 با توجه به وضعیتی که ایران اسلامی در آن قرار دارد نقش کارخانجات و صنایع عنوان چرخه های اصلی تولید بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد در واقع کارخانجات اگر به درستی حمایت شما نمی توانند کشور  را از بیگانگان بی‌نیاز بکنند البته این در صورتی است که نیازهای آنها هم فراهم شود.

 متاسفانه در طول سال و سالهای گذشته با توجه به نبود ثبات اقتصادی برخی از کارخانه ها با مشکل مواجه شدند که نیاز به توجه دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

 کارخانه بیسکویت سازی ساناز طلایی یکی از کارخانجات شهرستان چرداول است که برای افراد مختلفی اشتغال  ایجاد کرده و همچنین با داشتن دستگاه های بروز نقش مهمی در توسعه صنعت استان ایلام دارد اما متاسفانه این روزها حال و روز خوشی ندارد و نیاز به حمایت دارد.

 این کارخانه متاسفانه به علت عدم تامین مواد اولیه امروز به حالت تعطیل در آمده و منتظر است تا مواد اولیه خود را از نقاط مختلف دریافت کند تا بتواند به ادامه فعالیت خود بپردازد.

فرشاد شبابی مدیر کارخانه بسکویت سازی ساناز طلایی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:  از سال ۸۴ که کارخانه شروع به کار کرد سال تا ۸۸ تولید کردیم و بعد از سال  ۸۸ تا ۹۳ کار خانه با یک میلیارد تومان بدهی تعطیل شد.

وی اظهار کرد: همه موارد ایمنی و بهداشتی در این کارخانه رعایت شده و محصولات آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

اشتغال 60 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم

شبابی در ادامه گفت: در صورتی خط تولید فعال باشد ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت می شوند.

مدیر کارخانه ساناز طلایی خاطر نشان کرد: این کارخانه در حال حاضر به دولت بدهی ندارد و محصولات آن علاوه بر بازار ها داخلی به کشورهای افغانستان ، عراق و... ارسال می شود.

وی بیان داشت: این کارخانه روزی به ۵۰ میلیون تومان مواد اولیه نیاز دارد تا بتواند سقف تولید مورد نیاز را تامین کند.

عدم تامین مواد اولیه کارخانه را به تعطیلی کشاند

شبابی  عنوان کرد: در حال حاضر وبا وجود ظرفیت های مناسبی که در این کارخانه وجود دارد متاسفانه به علت عدم تامین مواد اولیه از شهریور ماه تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مواد اولیه این کارخانه به نام روغن متاسفانه تامین نشده و مجبور به تعطیلی کار خانه شده ایم.

مدیر عامل کارخانه ساناز طلایی تصریح کرد: در صورت مساعد بودن شرایط توانایی توسعه ایت کارخانه را داریم زیرا ۲۵ نمایندگی فروش این کارخانه در سطح کشور فعال هست.

شبابی عنوان کرد: از مسئولین و کسانی که دراین راه می توانند کمکی بکنند انتظار داریم به کارخانه ها کمک بکنند تا بتوانیم چرخ تولید را بگردانیم وحتی به فکر توسعه صنعت خود باشیم.

معیشت کارگران در گرو فعالیت کارخانه ها است

یکی از کارگران کارخانه بیکسویت سازی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برای تامین معیشت خود به این کارخانه وفعالیت آن نیاز داریم.

وی افزود: چند ماه است که بیکار شده ایم و ومنتظر هستیم تا کارخانه دوباره فعالیت کند و به سرکار خود برگردیم ودراین مدت از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستیم.

این کارگر تصریح کرد: از مسئولین می خواهیم از کارخانه ها وتولید حمایت واقعی کنند زیرا معیشت من و امثال من وابسته به فعالیت کارخانه ها است.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد