سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 48279
|
08:14 - 1399/07/30
نسخه چاپی

مه چیز درباره کردیت کارت

مه چیز درباره کردیت کارت
افرادی که با سایت های خارجی کار می کنند، تمایل به خرید از سایت های خارجی دارند، به خارج از کشور زیاد سفر می کنند یا به هر دلیلی نیاز به پرداخت ارزی دارند، باید به یکی از انواع روش های پرداخت بین المللی دسترسی داشته باشند. یکی از متداول ترین روش های پرداخت ارزی استفاده از کردیت کارت Credit Card است.

به گزارشايلام بيدار، افرادی که با سایت های خارجی کار می کنند، تمایل به خرید از سایت های خارجی دارند، به خارج از کشور زیاد سفر می کنند یا به هر دلیلی نیاز به پرداخت ارزی دارند، باید به یکی از انواع روش های پرداخت بین المللی دسترسی داشته باشند. یکی از متداول ترین روش های پرداخت ارزی استفاده از کردیت کارت Credit Card است. 

کردیت کارت CREDIT CARD چیست؟

 کردیت به معنای اعتبار و کردیت کارت به معنای کارت اعتباری است. کردیت کارت credit card به یک نوع کارت بانکی گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تا سقف معینی که از سوی بانک تعیین می‌شود، خرید داشته باشید. به عبارت دیگر می‌توان این نوع کارت‌ها را نوعی وام دانست که دارای یک سقف محدود هستند. با این تفاوت که شما وام را از بانک به صورت نقدی دریافت می‌کنید، در حالی که با استفاده از این نوع کارت‌ها تا زمانی که قرضتان را بازگردانید، می‌توانید خرید داشته باشید.

 

فرد دارنده کارت می تواند بر طبق اعتباری که بانک در اختیارش قرار می دهد، خرید انجام دهد و بر اساس الگوی پرداختی که بانک به وی ارائه می کند، تا سررسید مورد نظر بدهی اش را با بانک تسویه کند. ساز و کار اعتباری که بانک به مشتریان خود می دهد، در انتهای هر ماه با ارسال یک صورت وضعیت پرداخت (Statement) به اطلاع مشتری می رسد. 

 

کردیت کارت,خرید با کردیت کارت,خرید کردیت کارت

کردیت کارت

 

موارد استفاده کردیت کارت:

با استفاده از کارت اعتباری یا همان کردیت ‌کارت شما می‌توانید انواع پرداخت‌ها و معاملات بانکی زیر را انجام دهید:

 - خرید آنلاین از تمامی فروشگاه‌های مجازی پذیرنده حساب‌های بانکی (مستر و ویزاکارت)

 - خرید از تمامی فروشگاه‌هایی که دارای دستگاه POS کارت‌خوان هستند

 - برداشت وجه، انتقال وجه از طریق دستگاه‌های عابربانک ATM

 - پرداخت قبوض برق، آب، گاز و غیره

 

ویژگی های یک کردیت کارت چیست و تفاوت آن با سایر کارت های بانکی چیست؟

از لحاظ شکل ظاهری، کردیت کارت Credit Card مانند سایر عابر کارت ها و کارت های بانکی است و افراد قادر به خرید هر چه می‌خواهند با آن هستند، مهمترین ویژگی که این نوع کارت را از سایر کارت‌ها متمایز می‌کند، اینکه دارندگان این کارت در حقیقت پولی را به صورت ماهانه از بانک صادر کننده کارت، قرض می‌کنند و از حساب اصلی آنها در ازای خرید با کارت های اعتباری، مبلغی کسر نمی‌شود در حالی که شما اگر با کارت‌های معمولی بانکی خرید کنید، همان لحظه از حساب شما کسر می‌شود، ولی در صورت خرید با انواع کردیت کارت Credit Card در واقع شما به بانک بدهکار می‌شوید و باید در موعد مقرر بدهی خود را بازپرداخت نمایید، بازپرداخت بدهی این کارت به دو صورت امکان‌پذیر است و مشتری می‌تواند طی اقساط و به مرور (به همراه سود بدهی) و یا در موعد مقرر، یکجا و بلافاصله پرداخت نماید.

 

کارت های اعتباری، تمامی خدمات کارت‌های معمولی بانک از جمله گزارش تراکنش و خدمات اینترنت بانک را نیز ارائه می‌دهد و حتی از طریق این کارت های اعتباری می‌توان به حساب های بین المللی، وجه انتقال داد.

 

یکی از مهمترین مزایای کردیت کارت Credit Card، بی نهایت بودن سقف موجودی حساب و امکان خرید در تمامی فروشگاه‌های کشورهای مختلف در سراسر دنیا به جز ایران است و خریدی که می‌کنید بدون کم شدن پولی از حساب شما، بسیار دلچسب خواهد بود و ۲ ماه وقت دارید تا بدهی خود را به بانک پرداخت نمایید

 

یکی از معایب داشتن این کارت، کارمزد بالای برداشت وجه در کشورهای دیگر است و همچنین ممکن است سود زیادی به آن تعلق گیرد، در صورتی که در بازپرداخت تاخیر داشته باشید ممکن است توسط بانک صادر کننده کارت پنالتی شوید و در نتیجه اعتبار شما کاهش می‌یابد و در دفعات بعدی یا کارت به شما تعلق نمی‌گیرد و یا نمی‌توانید اعتبار خود را افزایش دهید.

 

کردیت کارت,خرید با کردیت کارت,خرید کردیت کارت

خرید کردیت کارت

 

نحوه اخذ کردیت کارت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

هر شخص حقیقی از ابتدای سن قانونی می‌تواند برای کردیت کارت درخواست داده و دارای کارتی با اعتبار مشخص شود. بر اساس سابقه اعتبار و ضمانت، برای ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند و قصد اخذ کردیت کارت دارند، کارت صادر می‌شود. برای مثال برای اخذ کردیت کارت در آمریکا، اگرچه همیشه کار آسانی نیست، اما خارجیان مقیم می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند. وضعیت مهاجرتی شخص تعداد گزینه‌های موجود برای او را مشخص می‌کند. اکثر مهاجران و یا دانشجویان ممکن است بتوانند از "کارت اعتباری ایمن" استفاده کرده ویا از حساب فرد دیگری استفاده کنند.

 

نحوه گرفتن کردیت کارت در ایران

از آنجایی که سیستم بانکداری نیز در ایران دچار تحریم است و ارتباطی با بانکداری بین‌المللی و شرکت‌هایی مانند ویزاکارت و مسترکارت ندارد، متقاضیان ایرانی که قصد گرفتن انواع کردیت کارت را دارند می‌توانند از طریق وبسایت‌های ایرانی که خدمات صدور این نوع کارت‌ها را ارائه می‌دهند اقدام نمایند.

 

نحوه ابطال کردیت کارت

اگر کارت اعتباری‌تان برای شما هزینه زیادی در بردارد یا تعداد زیادی از آنها دارید، ممکن است تصمیم به ابطال آن بگیرید. اما به هرحال قبل از ابطال کارت اعتباری خود، از انجام این کار اطمینان حاصل کنید. قبل از لغو کارت‌تان مطمئن شوید که تمام صورتحساب‌های خود را پرداخت کرده‌اید و بعد دیگر از آن استفاده نکنید.

 

اگر نمی‌توانید هزینه‌های آن را پرداخت کنید، مانده‌ی آن را به کارت دیگری که قصد لغو آن را ندارید انتقال دهید. وقتی برای لغو کارت خود تماس گرفتید، تایید کنید که کارت‌تان مانده ندارد. علاوه بر پرداخت صورتحساب‌های خود مطمئن شوید که تمام پاداش‌های خود را از کارت خارج کرده‌اید. اگر فراموش کنید، برای همیشه از دست خواهد رفت.

 

جهت باطل کردن آن با صادر کننده‌ی کردیت کارت خود تماس حاصل کنید. می‌توانید شماره‌ی دپارتمان موردنظر را پشت کارت خود، قبوض یا به صورت آنلاین بیابید. هنگام تماس کارت خود را جلوی‌تان داشته باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز را در دسترس داشته باشید.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب