سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48214
|
08:44 - 1399/07/28
نسخه چاپی

وقتی خیال دانه درشت ها راحت است؛

پرسه سلاطین ساخت و ساز در حریم غیرمجاز/ رفتاری که خوراک بیگانگان را فراهم کرد

پرسه سلاطین ساخت و ساز در حریم غیرمجاز/ رفتاری که خوراک بیگانگان را فراهم کرد
این روزها در حالی شاهد پرسه سلاطین ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم که تبعات ناشی از برخوردهای غیرقضایی با آنها باعث شده تا شبکه های معاند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

گروه بین المللی ایلام بیدار::اخیرا کلیپی در رسانه های بیگانه منتشر شده که در آن شهرداری ایلام به منظور پلمپ برخی مغازه های واقع در جاده مهران از خاک و نخاله و آشغال استفاده کرده است.

در این کلیپ که خوراک رسانه های معاند را فراهم کرده، فرد حاضر در کلیپ خطاب به شهردار این نوع پلمپ را بعنوان یک پلمپ نوع جدید معرفی می کند که در این اوضاع اقتصادی رخ داده است.

در این کلیپ اشاره شده اگر این مغازه ها از ابتدا با مشکل مواجه بوده اند بایستی جلوی آنها گرفته می شد نه بعد از اجاره آنها.

به منظور روشن شدن صحت ماجرا، موضوع را با مسئولان شهرداری ایلام جویا شدیم، شهرداری ایلام در این رابطه می گوید: از قبل تذکرات لازم به صاحبان این مغازه ها داده شد اما توجهی صورت نگرفته است.

بی تفاوتی به تذکرات شهرداری برای ساخت و ساز غیرمجاز

"طالب صادقیان"، شهردار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: شهرداری ایلام از همان روزهای ابتدا و قبل از شیطنت هایی که از سوی برخی صورت گرفت، از قبل بصورت تذکر اقدام کرده بود.

وی اظهار کرد: بعد از بی توجهی ها به تذکرات، اقدامات قانونی برای پلمپ مغازه ها آن هم نه به صورت ریختن خاک و نخاله اقدام کردند اما متاسفانه بارهای بار و به صورت غیرقانونی اقدام به فک پلمپ آنها شد.

صادقیان افزود: بعد از این ماجرا اقدامات قانونی بعدی برای احضار متخلفان از سوی مراجع ذیربط انجام گرفت و بعد از طی این مراحل و حتی نصب نیوجرسی مجبور به پلمپ این مغازه ها بصورت خاک و نخاله شدیم.

 

شهردار ایلام ادامه داد: صاحبان این مغازه ها در حریم قانونی راه اقدام به احداث غیرمجاز کرده اند و علیرغم پلمپ نه تنها حاضر به پردتاخت عوارض و جریمه ها نیستند بلکه به صورت غیرقانونی نیز فک پلمپ صورت گرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری ها با مراجع قضایی اما برخوردی با این افراد صورت نمی گیرد دیگر چگونه اجازه فعالیت غیرمجاز این واحدهای صنفی را بدهیم و برای همین مجبور به آخرین مرحله پلمپ به روش ریختن نخاله و خاک شدیم.

صادقیان اضافه کرد: متاسفانه یک سری افراد برای عادی نشان دادن شرایط با انتشار یک عکس ادعا می کنند آن مکان تنها "دست فروشی" است اما اصل ماجرا از موضوعات دیگری از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز حکایت دارد و یا مکان دیگری در ایلام به یک مرکز فروش تبدیل شده و همان مسیر را طی می کند.

لزوم برخورد شدید قضایی با قانون شکنان

شخصی که در کلیپ صحبت می کند بدون اشاره به اینکه شهرداری ابتدا تذکر داده و بعد پلمپ قانونی صورت گرفته و حتی بدون اشاره به فک پلمپ غیرقانونی اشاره می کند که در این اوضاع اقتصادی شهرداری مانع کسب و کار می شود و این اقدام نه تنها باعث تشویش اذهان عمومی شده بلکه زمینه انتشار در شبکه های رسانه ای کعاند را نیز فراهم کرده است.

بایستی شرایط قانونی برای افرادی که به راحتی اب خوردن و غیرقانونی اقدام به فک پلمپ واحدهای احداث شده غیرمجاز می کنند و حتی بعد از فک پلمپ نه جریمه و نه عوارض شهرداری را پرداخت می کنند، برخورد شدید قضایی صورت گیرد تا بار دیگر شاهد این دست از قضایا که خوراک بیگانگان را فراهم می کند، نباشیم.

دادستانی ایلام باید با دانه درشت ها و کسانی که غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز باعث به وجودآامدن چنین شرایطی شده و حتی افرادی که در این اماکن فعالیت می کنند و حاضر به پرداخت جریمه ها نیستند و بصورت غیرقانونی فک پلمپ می کنند، برخورد شدید قضایی کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب