سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48173
|
00:14 - 1399/07/27
نسخه چاپی

فرماندارهلیلان:

آلوده ترین مناطق کرونایی هلیلان شناسایی شد

آلوده ترین مناطق کرونایی هلیلان شناسایی شد
سعید شهبازی گفت: بنا براعلام نتایج آزمایشات کرونا در چند ماه اخیر شهر توحید هلیلان و روستای چشمه ماهی بخش جزمان آلوده ترین و پر خطرترین نقاط شهرستان از نظر ابتلا به کرونا هستند.

به گزارشايلام بيدار،"سعید شهبازی "،فرماندار هلیلان گفت:: در شهرستان هلیلان به صورت مرتب از افراد مشکوک در مرکز شبانه روزی کهره تست کرونا گرفته می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۳ مبتلا و 2 فوتی و نیز همچنین از ابتدای مهرماه تا به امروز از ۸۲ مورد نمونه‌گیری ۵۴ نمونه در این  شهرستان مثبت اعلام شده است.

شهبازی گفت: از زمان شیوع کرونا هرهفته جلسه ستاد کرونا با حضور مسئولان ادارات و رییس شبکه بهداشت شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فرمانداری برگزار شد که ماحصل این نشست ها تعیین مصوباتی در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان است.

فرماندار هلیلان افزود: بر اساس بازرسی‌های میدانی صورت گرفته توسط شبکه بهداشت شهرستان، ادارات و اصناف شهرستان هر کدام ۵۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه گردهمایی و تجمعات در آرامستان ها و مراسمات عزا ممنوع است، تاکید کرد : باید در سطح شهرستان نیز از ورود ارباب رجوعی که فاقد ماسک است به ادارات ممانعت شود و خدمات دهی به مراجعان منوط به زدن ماسک باشد.

شهبازی در خصوص بازرسی از باشگاه های سطح شهرستان نیز اضافه کرد: هر هفته به صورت مستمر از باشگاه های خصوصی و دولتی و پمپ بنزین که احتمال تجمع در این مناطق و ابتلا به کرونا بالاست بازدید شده و تذکرات لازم داده می شود.

وی به تعطیلی چهار مدرسه به علت رعایت نکردن پروتکل ها در هلیلان اشاره کرد و افزود: طی بازرسی های بعمل آمده میزان رعایت پروتکل ها در این مدارس از ۵۰ درصد کمتر بود و به همین دلیل جهت حفظ سلامتی دانش آموزان این مدارس تعطیل شدند.

فرماندار هلیلان افزود: در ایام کرونا جهت کمک به افراد و خانوارهای خسارت دیده از کرونا، علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی توسط کمیته امداد و بهزیستی به بخشی از افراد مستحق و نیازمند شهرستان نیز کمک هزینه نقدی پنج میلیون ریالی از طرف بنیاد مستضعفان پرداخت شد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد