سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48164
|
09:37 - 1399/07/26
نسخه چاپی

مدیرکل انتقال خون ایلام خبرداد؛

اهدای هزار واحد نذر اهدا خون توسط مردم ایلام

اهدای هزار واحد نذر اهدا خون توسط مردم ایلام
دهبالایی مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: یک هزار و ۷۲۴ واحد خون و فرآورده خونی در قالب طرح نذر خون از اهداکنندگان این استان گرفته شد.

به گزارشايلام بيدار، دکتر مهدی اکبری دهبالایی با اعلام این خبر گفت: در بازه زمانی چهل روزه تاسوعا تا اربعین حسینی تعداد یک هزار و ۹۵۱ نفر برای اهدای خون به انتقال خون مراجعه کردند.

وی اظهار کرد: از این تعداد مراجعه کننده تعداد ۹۰۸ نفر اهداکننده مستمر و باسابقه بودند و ۹۴ نفر از مراجعان را نیز زنان تشکیل دادند.

اکبری دهبالایی در مورد وضعیت بهداشت محیط انتقال خون استان یادآور شد: همواره و به صورت مستمر تمامی محیط و تجهیزات انتقال خون ضدعفونی و استریل می شود.

وی تاکید کرد: اما اکنون و به علت شیوع کرونا و باتوجه به حساسیت موضوع و اینکه انتقال خون استان محل تردد افراد مختلف است، هر ۲ ساعت یکبار محیط و تجهیزات استریل و ضدعفونی و از وسایل یکبارمصرف برای خونگیری استفاده می شود.

وی در خصوص وضعیت ذخایر خونی استان هم افزود: میزان ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوبی است که البته با توجه به اینکه طور دائم مصرف می شوند و مدت زمان عمر مفید آنها نیز اندک است بنابرین نیاز به دریافت آن ها از سوی عموم مردم همیشگی و مداوم است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب