سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48092
|
07:39 - 1399/07/22
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

ایلام چهارمین استان کشور در تعداد بستری‌های کروناست

ایلام چهارمین استان کشور در تعداد بستری‌های کروناست
جمیل صادقی فر گفت: این استان از نظر تعداد بستری‌های کرونا نسبت به جمعیت بعد از استان‌های قم، لرستان و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارشايلام بيدار،"دکتر جمیل صادقی‌فر"،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در این استان به نسبت جمعیت بسیار افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۲ هفته مداوم است که آمار بستری‌های استان بالای ۱۵۰ نفر است و روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونا بستری می‌شوند.

وی یادآور شد: تعداد بستری‌های کرونا در ۱۹ روز مهرماه برابر با مجموع تعداد بستری‌ها در شهریورماه است و تعداد فوتی‌ها نیز با ادامه این روند از تیرماه که بالاترین تعداد ثبت شد بیشتر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان همچنین جزو پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد که نشان‌ می‌دهد افراد جوان پروتکل‌ها را رعایت نکرده و تا زمان بدحال شدن و نیاز به بستری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند.

دکتر صادقی‌فر افزود: گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله حدود ۶۴ درصد مجموع مبتلایان این استان را تشکیل می‌دهند بنابراین لازم است روی این افراد بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: هشت تا ۱۵ مهرماه پیک ابتلا و بستری در استان رخ داد و به طور قطع در هفته آینده تعداد فوتی‌ها به تبع افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان‌های ایلام، ایوان، آبدانان و دره‌شهر برای مدت طولانی است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و حتی برای مدتی هر چند کوتاه هم از این وضعیت خارج نشده‌اند.

دکتر صادقی‌فر اضافه کرد: شهرستان‌های بدره، چرداول، مهران و دهلران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های هلیلان، ملکشاهی و سیروان نیز زرد هستند هر چند تعداد مبتلایان این شهرستان‌ها بالاست اما نیاز به بستری تا کنون کم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا کنون سه هزار و ۴۵۰ نفر از شاغلان شامل ۴۸۵ نیروی بهداشتی، ۷۸۴ نیروی درمانی و ۲ هزار و ۱۸۱ کارمند ادارات و بانک‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند و روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ شاغل به مجموع مبتلایان اضافه می‌شود.

دکتر صادقی‌فر یادآور شد: در مهرماه تنها یک روز فوتی نداشتیم و به طور میانگین روزانه ۲ فوتی در روز ثبت می‌شود، میانگین سنی فوتی‌های کرونا ۶۶.۷ سال است و حدود ۱۹۰ نفر از مجموع فوتی‌ها بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی تاکید کرد: رعایت چهار لایه پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و بیماریابی فعال برای کاهش روند ابتلا به کرونا و به تبع کاهش تعداد بستری‌های و فوتی‌های کرونا ضروری است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب