سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48068
|
13:13 - 1399/07/20
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

سقف ساعت جلسات بیشتر از یک ساعت نباشد/ ممنوعیت برگزاری همایش و اجتماع در ادارات

سقف ساعت جلسات بیشتر از یک ساعت نباشد/ ممنوعیت برگزاری همایش و اجتماع در ادارات
استاندار ایلام گفت: در شرایطی قرار داریم که همه مردم و مسئولان، مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام صبح امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بود حد نصاب میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به ۴۲ درصد کاهش یافته است و بر این اساس مقررات بسیار سختی در شهر تهران وضع شده است.

«قاسم سلیمانی دشتکی» با اشاره به اینکه این مقررات ممکن است در سایر استان های کشور نیز  اجرا شود، ابراز کرد: بر اساس این مقررات اگر کسی تست مثبت کرونا داشته باشد و از قرنطینه بیرون بیاید، برای هر بار بیرون آمدن ۲۰۰ هزار تومان جریمه  می شود و وزارت بهداشت موظف شده که با سیستم هایی که دارد این موضوع را کنترل کند.

استاندار ایلام ابراز کرد:  اگر در امور صنفی هم کسی مشکل پیدا کرد و به کرونا مبتلا شد در  مرحله اول تذکری کتبی، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان و دفعه سوم نیز یک میلیون تومان جریمه می شود و در نهایت ان واحد صنفی تعطیل  خواهد شد، ما امیدواریم که  با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم در استان، وضع این گونه مقررات در استان الزامی نشود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران خود را مکلف و موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بدانند، ابراز کرد:  باید تلاش شود که اجتماعات در سطح جامعه و ادارات تشکیل نشود و مدیران دستگاه های اجرایی این موضوع را به طور کامل رعایت کنند تا مردم نیز رعایت کنند.

سلمیانی دشتکی با اشاره به اینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که همه مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستیم، گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام این آمادگی را دارد که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری یک بیمارستان صحرایی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای شرایط اظطراری راه اندازی کند.

استاندار ایلام  در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه اجرایی در سطح استان حق برگزاری همایش و اجتماع را ندارد، یادآور شد: دستگاه های اجرایی موظف و مکلف به ارزیابی کارکنان خود از نظر ابتلا به کرونا هستند و ادارات مکلف هستند که  به تمام کارکنانی که بیماری خاص دارند و همچنین مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای، دور کاری اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی مدارس در مناطق قرمز استان به صورت آموزش مجازی و غیر حضوری خواهد بود، یادآور شد: در  نقاط محروم، روستاها و  بخش هایی که دسترسی به فضای مجازی ندارند می توانند با نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان نسبت به برگزاری کلاس درس با تعداد اندک دانش آموز و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در مساجدی که فضای کافی دارند، تهویه مناسب و شرایط کامل رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند با حداقل جمعیت می شود نماز جماعت برگزار شود و اما در مساجدی که فضای محدود و بسته دارند، درخواست داریم که از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند.

استاندار ایلام بیان کرد: نماز جمعه با حداقل جمعیت ممکن و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار می شود و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شهر بازی های سطح شهر در شرایط کنونی نیز تعطیل می شوند.

وی بیان کرد: بنده تاکید دارم که افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند حتما ماسک  بزنند و با دیگران ارتباط نداشته باشند، بیشترین ناقلین کسانی هستند که  علایم ندارند اما حامل بیماری هستند  و تست کرونای آن ها مثبت است و  لازم است این افراد خود را قرنطینه کرده  و از حضور در جامعه خودداری کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد