سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48061
|
05:01 - 1399/07/20
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

دره شهر در ردیف ۴۵ شهر پرخطر کشور از نظر کرونا قرار گرفت

دره شهر در ردیف ۴۵ شهر پرخطر کشور از نظر کرونا قرار گرفت
جمیل صادقی فر گفت: دره شهر از توابع استان ایلام یکی از ۴۵ شهرستان پرخطر و با وضعیت بسیار نامناسب بروز بیماری کرونا در کشور قرار گرفته است.

به گزارشايلام بيدار،دکتر "جمیل صادقی فر"، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛گفت:کارگروه رسانه ای کرونا افزود: میزان زیاد شیوع بروز بیماری کرونا در این منطقه به دلیل رعایت بسیار ضعیف پروتکل های بهداشتی و استفاده محدود از ماسک توسط مردم این شهرستان است.

وی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته تعداد بستری های کرونا در این استان از میانگین کشوری فاصله بیشتری گرفته است.

وی همچنین در خصوص فوتی های کرونا در استان نیز یادآور شد: در مهر ماه به طور متوسط روزانه دو مورد فوتی در استان رخ می داد اما با ادامه این روند، آمار فوتی های مهر دو برابر شهریورماه خواهد شد.

وی بیان کرد: نیاز ضروری امروز آگاه سازی بیشتر مردم از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی در فضاهای مناسب در سطح شهرها و در مکان های شلوغ و پرتردد است.

وی اظهار کرد: از طرفی دستگاه ها و نهادهای نظارتی حداقل در خصوص اماکن و اصناف زیرمجموعه خود باید نقش بسیار جدی تری را ایفا کرده و نظارت باید به صورت سطح بندی شده باشد چرا که بخش بهداشت به تنهایی از عهده همه نظارت ها بر نمی آید.

وی اظهار کرد: در این زمینه همه باید کمک کنند و پویش استفاده از ماسک دوباره در استان راه بیفتد چرا که بر اساس تجربه استانی و ملی استفاده بیشتر از ماسک همراه با کاهش گردش ویروس در جامعه و کاهش مبتلایان بوده است

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب