سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48046
|
08:17 - 1399/07/19
نسخه چاپی

وقتی جبهه تولید خالی نسیت؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید/ پاسدار بازنشسته ایلامی اقتصاد مقاومتی را معنا کرد+ تصاویر

تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید/ پاسدار بازنشسته ایلامی اقتصاد مقاومتی را معنا کرد+ تصاویر
برزویی یکی از پاسداران بازنشسته ای است که از طرح های اقتصاد مقاومتی، استقبال کرده و به فرمان مقام معظم رهبری و اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان لبیک گفته است.

به گزارشايلام بيدار،یکی از راه های هموار کردن شرایط مطلوب برای اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی مناسب است تا از طریق آن علاوه بر بکارگیری جوانان بتوان با استفاده از ظرفیت آنها تولید را جامه عمل پوشاند.

در همین راستا یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به تمرکز توان داخلی نگاه ویژه ای دارد.

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر استعدادهای این مرز و بوم و نیز ورود مردم به عرصه اقتصاد راه همواری را برای ادامه مسیر اقتصاد در  کشور فراهم می نماید.

در همین راستا استان ایلام بعنوان یکی از استان های موفق درتحقق  طرح های اقتصاد مقاومتی بعنوان یک استان الگو در کشور مطرح است.

وجود منابع خدادادی در استان و اشتیاق مردم به این سمت روز به روز در حال گسترش است علی الخصوص جوانان، که با ورود مناسب خود به این عرصه دیگر نیازی به کار کردن در دستگاه های دولتی را در خود نمی بینند.

نصراله اله برزویی یکی از کسانی هست که بعد از درآوردن لباس سبز پاسداری امروز در جبهه اقتصاد مقاومتی می جنگد و توانسته است در این راستا جوانانی از شهرستان  ایوان را مشغول به کار نماید.

نصراله برزویی درگفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ایوان گفت:یک از علایق ویژه بنده رفتن به سمت کارهای تولیدی است که در این راستا تصمیم گرفتم که کارخانه تولید قارچ را در شهرستان ایوان دایر نمایم.

وی اظهار کرد: در ابتدای امر با مشکلاتی روبرو بودم چراکه تنها مرکز تولید قارچ در شهرستان ایوان سالهای سال بود که راکد مانده بود بنابراین تصمیم گرفتم که این واحد راکد را خریداری نمایم.

این کارآفرین ایوانی بیان داشت:باتوجه به اینکه مدت 7سال بود که این واحد تولیدی ازچرخه تولید خارج شده بود ساختمان آن با صدمه هایی روبرو شده بود از جمله نداشتن روشنایی وسیستمها ی روشنایی وراه اندازی سالنها که تصمیم گرفتم برق ورودی به کارخانه را ز طریق زمین به واحد تولیدی برسانم و توانستم با بهره گیری از چند تن از دوستانم این مشکل را حل نمایم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر تنها سه سالن تولیدی از این مرکز را توانستم تجهیز کنم و کار تولید قارچ را درآن آغاز نمایم که بحمدالله در این راه موفق بودم.

برزویی بیان کرد:در ادامه توانستم سایر سالنهای تولیدی را نیز راه اندازی نمایم و هم اکنون 6سالن فعال در این مرکز وجود دارد که توانسته ام 10نفر را به صورت مستقیم 30نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول به کار نمایم.

این تولید کننده ایوانی تصریح کرد:خوشبختانه قارچ تولیدی این مرکز از کیفیت بالایی برخوردار است و مراکز عرضه آن نیز علاوه براینکه نیاز شهرستان را تامین می نماید به استانهای همجوار نیز صادر می شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاض امیدواریم سالیانه 400تن قارچ مرغوب را در این واحد تولیدی روانه بازارفروش نماییم.

وی گفت: باتوجه به اینکه فضای خوبی را در اختیار دارم امیدوارم که بتوانم با حمایت بسیج سازندگی استان وشهرستان که تاکنون هم در همه زمینه ها یاری گر من بودند مجتمع پرورش ماهی را نیز راه اندازی نمایم.

برزویی  در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با توجه به اینکه در جامعه با محدودیت شغل اداری روبرو هستیم می توانند با ارائه طرح و ایده نسبت به ایجاد شغل برای خود مثمر ثمر باشند.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب