سرویس: سیاسی
کد خبر: 47964
|
09:28 - 1399/07/14
نسخه چاپی

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

تیم اقتصادی دولت ملزم به گزارش روزانه از وضعیت ارز و بازار به مردم باشد

تیم اقتصادی دولت ملزم به گزارش روزانه از وضعیت ارز و بازار به مردم باشد
عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در تحول رویکردها، راهبردها و استراتژی‌های قوه مقننه تصریح کرد: باید الزاماتی برای به حرکت واداشتن دولت ایجاد کنیم؛ مثلا همانطور که ستاد کرونا روزانه به مردم گزارش می‌دهد، تیم اقتصادی دولت ملزم به رصد و گزارش روزانه از وضعیت ارز و بازار به مردم باشد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر تسریع در تحول در رویکردها، راهبردها و استراتژی‌های قوه مقننه گفت: اصلاح آیین نامه داخلی مجلس لازم است اما واجب نیست چرا که کارآمدی مجلس بیش از آنکه به اصلاح آیین‌نامه وابسته باشد به تصمیمات رئیس و هیئت رئیسه مجلس بستگی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید سرعت عمل و اقدامات مجلس بالا برود و با توجه به شرایط خاص کشور باید در ماه دوم در سه شیفت کاری نمایندگان فعال بودند و با حضور متخصصان در حوزه های متفاوت مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی در گروه های ۱۰ - ۱۵ نفره متشکل از کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی و حتی قضایی برای مواجهه با مشکلات و مسائل تصمیم گیری می شد.

وی گفت: مسلم است که تمام آنچه به عنوان مشکلات در داخل کشور وجود دارد ناشی از تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ارز و ... صرفاً به تحریم‌ها بازنمی‌گردد و بخش عمده‌ای به مدیریت اجرایی مرتبط است لذا مجلس باید ۰دولت را وادار به حرکت و کار کند.

نوروزی نظارت بیشتر و الزامی کردن برخی موارد برای دولت از سوی مجلس را ضروری دانسته و گفت: برای حل این مشکلات برای مثال باید وزیر صنعت و معدن حداقل دو معاون یکی برای بخش تولید و دیگری برای نظارت بر بازار داشته باشد و همچنین بانک مرکزی و مدیر عامل بانکها موظف باشند هر هفته به مجلس گزارش دهند و وضعیت اقتصادی مدام رصد شود.

وی تاکید کرد: همانطور که در گزارش روزانه از سوی ستاد کرونا، وضعیت این بیماری در کشور رصد و اعلام می‌شود باید برای رصد وضعیت اقتصادی کشور از جمله ارز و دیگر مسائل از جمله مشکلات بانکها، گمرکات و کالاهای دپو شده در گمرک هم به مردم گزارش دهند.

این نماینده مجلس همچنین نظارت دیوان محاسبات بر فعالیت افرادی که در حوزه اقتصادی ایجاد مشکل می‌کند و معرفی آنها به قوه قضاییه و برخورد سریع و دقیق را از دیگر الزامات شرایط فعلی کشور دانست.

نماینده رباط کریم همچنین از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس انتقاد کرد و گفت: درست است که در این تعطیلات نمایندگان مشغول فعالیت در حوزه‌های انتخابی خود هستند و در واقع تعطیلی وجود ندارد اما لازم است تا جلسات علنی و کمیسیون ها با مدیران اجرایی و استانداران برای رصد دقیق شرایط کشور برگزار شود تا امکان مدیریت شرایط فراهم شود.

نوروزی کار شبانه روزی را از الزامات مواجهه با وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: باید به جد در میدان باشیم و معتقدم نیاز به تغییر فوری در آیین‌نامه مجلس نیست بلکه باید رویکردها، عملکردها، استراتژی‌ها و راهبردها تغییر یابد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد