سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47952
|
06:58 - 1399/07/14
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام:

دولت عراق روزانه تعدادی از زائران اربعین را عودت می‌دهد

دولت عراق روزانه تعدادی از زائران اربعین را عودت می‌دهد
محمد نوذری گفت: دولت عراق روزانه تعداد زیادی از زائران غیرمجاز اربعین را از خاک این کشور عودت می‌دهد.

به گزارشايلام بيدار،"محمد نوزری"معاون سیاسی استاندار گفت: تردد زائران اربعین از مرز مهران به طور کامل ممنوع است و هیچگونه خروج قانونی زوار از این مرز انجام نمی‌شود اما تعدادی از زائران به صورت غیرمجاز از مرزهای استان وارد کشور عراق می‌شوند.

وی تاکید کرد: استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از طریق آن تعدادی زائر به صورت غیرقانونی راهی عراق می‌شوند اما توسط دولت عراق عودت داده می‌شوند ضمن اینکه ممکن است این کشور مقررات سخت و زندانی طولانی مدت را برای این افراد اعمال کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و تصمیمات مسوولان ۲ کشور ایران و عراق مبنی بر لغو پیاده‌روی اربعین، زیرساخت‌ها فراهم نیست و با کمبود امکانات برای اسکان و پذیرایی برای زائران مواجه هستیم.

 نوذری از مردم خواست: با پرهیز از مراجعه به مرز مهران برای خود و دولت جمهوری اسلامی و همچنین کشور عراق در این شرایط مشکل ایجاد نکنند زیرا خروج غیرقانونی جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تمامی مبادی و راه‌های ورود به استان ایلام توسط گشت‌های پلیس کنترل و نظارت می‌شود و از تردد زوار به سمت مهران و پایانه مرزی جلوگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد