سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47932
|
07:46 - 1399/07/13
نسخه چاپی

حکایت حضورزائران در شهر مرزی مهران؛

بی توجهی برخی افراد به بسته بودن مرزمهران؛امکان حضور ایرانی ها درمراسم اربعین وجودندارد

بی توجهی برخی افراد به بسته بودن مرزمهران؛امکان حضور ایرانی ها درمراسم اربعین وجودندارد
باوجود بسته بودن مرزمهران وتاکید مسئولان این روزها شاهد حضور زائرانی از نقاط مختلف کشور هستیم که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند.

به گزارشايلام بيدار،چند روزی تا اربعین سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین نمانده است،سال گذشته در این ایام شاهد حضور زائرانی از از اقصی نقاط کشور بودیم که عاشقانه قدم در راه عشق نهاده بودند و سعی داشتند که در روز اربعین حسینی دربین الحرمین باشند.

اما امسال مثل سالهای گذشته نیست همانطور که می دانید چند ماهی است که تمام دنقاط دنیا درگیر ویروسی به نام کرونا شده است ویروسی که دامنه حضور آن نیز در کشورما وبخصوص کشورهای همسایه نیز دیده می شود.

برای جلوگیری و انتشار این ویروس تمام کشورها درصدد هستند که میزان ترددها را به کشورشان کمتر نمایند کشور جمهوری اسلامی با استناد به تصمیمات ستاد ملی کرونا امسال تصمیم گرفت که هیچ زائری در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حضور پیدانکند برهمین اساس از طریق رسانه ای جمعی ،تلویزیون،خبرگزاری ها و سایتها اعلام نمود که هیچ زائری چند عزیمت به کشور عراق در مرزهای غربی کشور حضور پیدا نکند.

برهمین اساس مسئولان استان ایلام نیز اعلام کردند که هیچ زائری به مرز مهرانمراجعه ننماید چرا امکان تردد در این مرز فراهم نخواهد بود و مرز برای تردد زائران بسته است.

اما طی چند روز گذشتخ شاهد حضور زائرانی در شهر مرزی مهران بودیم که قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند.

امین محمدی یکی از ازائرانی است که از مشهد مقدس به با طی کردن مسافت بیش از 1500کیلومتر قصد عزیمت به کشور عراق را دارد که درگفتگو باخبرنگار ایلام بیدارگفت:۴۸ ساعت است در مهران هستم ولی مرز بسته و امکان تردد وجود ندارد.
وی اظهار کرد: شب را در پارک شهر به همراه خانواده سپری می کنم امیدوار بودیم که مرز باز شود تا بتوانیم در مراسم اربعین شرکت کنیم.

این زائراایرانی افزود: سال گذشته نیز توفیق زیارت را پیدانمودم که جا دارد از مردم خوب و ولایت مدارومهمان نواز استان ایلام قدردانی نمایم.

یکی دردیگر از زائران می گوید :فکر می کردیم که امسال هم مثب سالهای گذشته مرزبین المللی مهران باز است به همین خاطر به همراه مادرم به شهر مرزی مهران مراجعه نمودیم.

وی بیان داشت: با پیگیری هایی که انجام دادم متوجه شدم که امسال امکان تردد زائر در این مرز بین المللی وجود ندارد.

این زائر ادامه داد: 24ساعت است که در شهر مهران مستقر هستیمو میهمان  مردم خوب مهران بودم الان  انشالله به شهرستان خودمم بازخواهم گشت.

 

مرزمهران برای عبور زائران اربعین بسته است

"قاسم سلیمانی دشتکی "،استاندار ایلام؛ گفت: بنابر اعلام مسئولان کشور عراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه ای برای پذیرش زائران و خدمت رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

استاندار ایلام با استناد به بیانات رهبرمعظم انقلاب در مورد چگونگی برگزاری مراسم اربعین با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا یادآور شد: معظم له بیان کردند که رفتن به راهپیمایی اربعین منوط به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه در این خصوص باید تابع و تسلیم باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه هیچ گونه مجوزی برای خروج افراد از مرز مهران وجود ندارد، تاکید کرد: همه زائران و عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) باید فرمایشات معظم له را در این خصوص فصل الخطاب خود قرار داده و با توجه به اعلام نظر مسئولان دولت عراق، ستاد ملی کرونا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب از همه مردم عزیز تقاضا داریم در شرایط کرونایی که باعث افزایش شمار مبتلایان می شود به طرف مرزهای استان ایلام چه به صورت شخصی و چه کاروانی حرکت نکنند.

وی با قدردانی از تلاش های نیروهای پلیس و مرزبانی در مراسم اربعین سال گذشته و امنیت بسیار خوبی که ایجاد کرده بودند، افزود: تمام مرزهای استان تحت کنترل کامل خواهد بود و اجازه خروج به هیچ کس داده نخواهد شد.

 

استاندار ایلام از فرمانداران دیگر شهرستان‌ها خواست مانع خروج کاروان‌ها به مقصد مرز مهران شوند و در این خصوص با جدیت برخورد کنند.

سلیمانی دشتکی همچنین به نقش رسانه ها بویژه صداوسیمای استان در آگاه سازی عموم مردم برای پرهیز از سفر به مرز مهران اشاره کرد و گفت: تا می توانیم با گفت و گو و صحبت و انجام کارهای فرهنگی عزادارانی که قصد سفر دارند را منصرف کنیم.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا تبعات جبران ناپذیری را برای سلامت جامعه در بر دارد از این رو زائران حسینی به منظور قطع زنجیره کرونا و برای همکاری و همراهی با کادر درمان که تلاش های شبانه روزی دارند امسال اربعین را به شکلی متفاوت و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در منازل خود به عزای حسینی بپردازند.

 

انتهای پیام/الف

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد