سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47925
|
18:40 - 1399/07/12
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام،

۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه ایلام است

۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه ایلام است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه استان ایلام است که در مرحله نخست 4 هزار 225 مورد از آن تحویل استان شده است.

به گزارشايلام بيدار،محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه این استان مشخص شده که در مرحله نخست 4 هزار 225 مورد از آن تحویل استان شده است.

وی افزود: در حال حاضر واکسن آنفولانزا توسط شبکه‌های بهداشت سطح استان به صورت رایگان برای مادران باردار تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشا ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا، توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

وی بیان داشت: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی( مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل) ، سالمندان واجد شرایط انجام می‌شود.

کریمیان ادامه داد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت جهت تزریق واکسن ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص خواهد یافت لذا توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب