سرویس: سیاسی
کد خبر: 47780
|
13:04 - 1399/07/07
نسخه چاپی

رئیس مجلس:

باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم

باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: رئیس مجلس در جلسه با روسای کمیسیون‌ها تاکید کرد که باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها یک دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم.

به گزارشايلام بيدار، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه طبق برنامه قبلی بنا بود اصلاح ساختار بودجه مورد بحث قرار گیرد که به علت عدم حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع به جلسات بعد موکول شد.

وی افزود: در جلسه امروز اولویت‌های کاری کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای این کمیسیون مشخص شد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه بنا شد تا کمیسیون عمران موضوع توسعه زیرساخت‌ها و بحث توسعه راه‌ها اعم از ریلی، هوایی، زمینی و دریایی را مورد پیگیری قرار دهد، علاوه بر این پیگیری موضوع مسکن نیز جزو اولویت‌های کاری این کمیسیون در نظر گرفته شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس مجلس عنوان کرد که سازمان نظام مهندسی بروکراسی را بر روند ساخت و سازها حاکم کرده که این موضوع باید اصلاح شود.

وی افزود: قالیباف گفت که ما باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها یک دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم تا بر این امر نظارت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مأموریت دیگری که به کمیسیون عمران در جلسه امروز داده شد بحث تمرکززدایی بود تا تفویض اختیارات به مناطق و روستاها صورت گیرد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مأموریت‌هایی که به کمیسیون عمران داده شد به دو بخش تقسیم شد؛ مأموریت‌ها با دوره زمانی یک ساله تا پایان کار دولت فعلی و مأموریت‌ها در دوره برنامه هفتم توسعه.

وی افزود: تاکنون اولویت‌های کاری 10 کمیسیون تخصصی مجلس مشخص شد و در این جلسه بنا شد تا در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس با این کمیسیون‌ها اولویت‌های کاری آنها همسان‌سازی و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد