سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47731
|
08:32 - 1399/07/06
نسخه چاپی

رزمنده دوران دفاع مقدس و کارآفرین امروز :

دوران دفاع مقدس پر از شگفتی ها بود/ ضرورت آشنایی نسل های آینده با ارزش های انقلاب اسلامی

دوران دفاع مقدس پر از شگفتی ها بود/ ضرورت آشنایی نسل های آینده با ارزش های انقلاب اسلامی
منصور احمدی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس همیشه شاهد نوآوری وشگفتی از شوس رزمندگان بودیم امری که باید به نسل های آینده انتقال پیدا کند.

به گزارشايلام بيدار، دوران دفاع مقدس پر از شگفتی ها بود از کشف استعداد ها گرفته تا ابتکاراتی که مثال زدنی بود وهمه جا احساس تکلیف دیده می شد تا جایی که دشمن نتوانست بر اراده رزمندگان مبنی بر دفاع از انقلاب اسلامی ایران غلبه کند حتی با وجود حمایت سایر کشورها

اینکه حدود 40 کشور نتوانند بر یک کشور پیروز باشند آن هم در زمانی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود خودش جای تحقیق وتفحص دارد وباید برای نسل های آینده ارزش های دفاع مقدس تبیین شود.

بنابراین همه ی آحاد جامعه وظیفه دارند تا ارزش های دفاع مقدس را انتقال دهند و نسل های آینده  را آماده سازندتا جامعه آینده بتواند برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشد.

"منصور احمدی"  از رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان چرداول است که به مناسبت هفته دفاع مقدس برآن شدیم تا با شنیدن  خاطرات او از دوران جبهه با حل هوای دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شویم

از چه سالی وارد جبهه شده اید؟

منصور احمدی رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: از سال 59  ودر سن 27 سال زمانی درعملیات کوشک در ایوان زمانی که مغازه داشتم با همراهی 160 از اهالی روستای زنجیره وارد نبرد حق علیه باطل شدیم .

وی افزود: آن روزها واقعا فضا طوری بود که همه می خواستند به تکلیف خود عمل کنند واز آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

احمدی بیان کرد: جبهه های نبرد حق علیه باطل فضای آن پر از معنویت بود وماهم هرچه زودتر می خواستیم در آن فضا قرار بگیریم.

ازخصوصیات رزمندگان دفاع مقدس تعریف کنید؟

رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت:  رزمندگان در زمان دفاع مقدس با هم مانند برادر بودند ورابطه آن بسیار صمیمی وبا اتحاد بود به طوری که همه با هم هماهنگ وهیچ کسی خود را از دیگران بالاتر نمی دید ودر صحنه های حساس یکدیگر را تنها نمی گذاشتند.

وی افزود:  حس برادری و پیروی از ولایت فقیه و اسلامی در جبهه به خوبی دیده می شود و هر جا که می رفتی کسانی را می دیدی که به مراتب بالایی از ایمان واعتقاد به مبانی اسلامی رسیده بودند و از هرکلامشان یک نکته نهفته بودهمچنین اخلاق همه طوری بود که فضای برادری در جبهه ها حاکم بود .

یه خاطره خوب از جبهه؛

احمدی در ادامه گفت:  صحنه های نبرد همیشه باسختی همراه است ولی از دل سختی ها گاهی شیرین ترین خاطره ها وجود دارد ودر مورد من مربوط به زمانی می شود که دو اسیر داشتم در ارتفاعات میمیک به پایین حرکت می کردم که فهمیدم توسط تانک های رژیم بعثی دارم تعقیب می شوم ومنتظر بودم هر لحظه گلوله بخورم اما زمانی که به پایین کوه رسیدیم متوجه یک گرد وغبار شدیدی شدیم که متوجه شدیم دو عدد بالگرد خودی در حال حمله به تانک های عراقی هستند که بعد از تحویل اسرا با اشاره کمک خلبان دوباره به بالای کوه رفتیم ودیدیم که تانک های عراقی نابود شده اند یک خاطره خوب را برجای گذاشت که هم تانک ها نابود شد وهم اسرا را تحویل دادیم

تلخ ترین خاطره از جبهه؛

این شهروند چرداولی خاطرنشان کرد: در جبهه در یک سنگر بودم ودو نفر از رفقا هم در سنگر بعدی که اسلحه را در دست داشتم که در اثر برخورد خمپاره به کنار سنگربیهوش شدم، وقتی به هوش آمدم دیدم که تمام بدنم را خاک پوشانده وفقط سرم بیرون است که احساس کردم از ناحیه سرزخمی شدم ، با کمی تلاش از خاک بیرون رفته وبه کنار سنگر کناری رفتم که با روحیه ای که داشتم به بیمارستان نرفتم ولی بعد از چند روز در اثر عفونت گوش تب ولرز شدیدی گرفتم که بعد از 15 روز بستری در بیمارستان کرمانشاه دوباره به جبهه برگشتم.

یه خاطره ازهوش و ذکاوت رزمندگان تعریف کنید؟

احمدی در ادامه بیان داشت: شب در منطقه میمک بودیم که باران شدیدی بارید وما با استفاده ورق سنگر عراقی ها کانالی برای برای عبور باران وسایبانی برای خودمان طراحی کردیم که یکی از رزمنده ها بادیدن این وضعیت گفت که در روزهای سخت هرکس باید بتواند از مغز خودش استفاده کند وگرنه به مشکل برخواهد خورد.

از مشکلات امروزه رزمندگان تعریف کنید؟

وی در ادامه گفت: در زمان دفاع مقدس رزمندگان با تمام توان با رژیم بعثی جنگیدند وامروزه از لحاظ معیشت وبیمه درمانی مشکل دارند که نیاز به رسیدگی از سوی مسئولین محترم را می طلبد.

رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز کمتر به رزمندگان دوران دفاع مقدس رسیدگی می شود وبا وضعیت اقتصادی امروزه مردم در معیشت خود دچار مشکل هستند که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

از اینکه امروزه کارآفرینی می کنید چه احساسی دارید؟

وی عنوان کرد: از سال های گذشته وبنا به ضرورت ودرجهت کمک به مردم تلار را راه اندازی کرده وامروزه با احداث سوغات سرا، تعویض روغن و ... حدود 12 نفر از جوانان مشغول به کار شده اند وکمکی در راستای توسعه شهرستان واستان است.

درباره جوانان امروزه چه سخنی دارید؟

احمدی تصریح کرد: جوانان امروزه همانند زمان دفاع مقدس آماده اند وهر زمانی که لازم باشد همه از هر تیپ وشخصیتی که باشند در صحنه های حساس همه باهم مانند زمان دفاع مقدس آماده اند وبا اعتماد به آن ها می توان مشکلات کشور را کم کرد.

وی افزود: باید جوانان را برای آینده آماده کرد وآن ها را با فضای معنوی جبهه ها آماده کرد همچنین از فناوری های نوین غافل نبود با استفاده از کامپیوترها وگوشی های هوشمند و... ارزش های دفاع مقدس ومشکلاتی که رزمندگان با آن داشتند را به ذهن جوانان ودانش آموزان انتقال داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: واقعیت این است که امروز هم در دفاع مقدس قرار داریم اما در عرصه ی دیگر وذکر این نکته ضروری است که دشمنی ها ادامه خواهد داشت و استکبار جهانی به سرپرستی آمریکا هیچ گاه ملت مستقلی مانند ایران را تحمل نخواهد کرد واز هر ابزاری برای دشمنی استفاده می کند.

سخن آخر :توصیه به جوانان:

اینکه جوانان امروزه پاک باشند وتقوای خودشان را گم نکنند واز سنین جوانی نماز وروزه را ترک نکنند وبه فکر روزهای جوانی باشند که این روزها گذرا هستند ودر صحنه های حساس همانند رزمندگان دفاع مقدس همیشه آماده ودر صحنه باشند.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب