سرویس: سیاسی
کد خبر: 47718
|
13:50 - 1399/07/05
نسخه چاپی

خسروی:

افزایش حقوق کارمندان و کارگران به گرد تورم نمی‌رسد

افزایش حقوق کارمندان و کارگران به گرد تورم نمی‌رسد
نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: قیمت اجناس و کالا ها روزانه بالا می‌رود و افزایش حقوق کارمندان و کارگران به گرد تورم نمی‌رسد.

به گزارشايلام بيدار، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت «اگر مشکلات این کشور که بسیار پیچیده است راه‌حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم»، با توجه به شرایط موجود اقتصادی باید پرسید«آیا واقعاً مشکلات حل شده است؟».

وی یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات ریاست‌جمهوری عنوان می‌کرد «در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت تدبیر و امید موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود»، اما در حال حاضر شاهد هستیم که موانع در برخی از بخش‌ها از هفت‌خوان به هفتاد‌خوان رسیده و به‌همین دلیل تولید آسیب دیده است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس با یادآوری اینکه شعار رئیس‌جمهور نجات اقتصاد کشور بود، ادامه داد: قیمت اجناس و کالاها روزانه بالا می‌رود و افزایش حقوق کارمندان و کارگران به گرد تورم نمی‌رسد و در زمان حاضر بازار بورس، ارز و خودرو به دلیل سیاست‌های دولت غرق در هرج و مرج است.

خسروی ادامه داد: دولت روحانی در پی این بود که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کند که به یارانه نیاز نداشته باشند، اما اکنون بعد از حدود 9 سال‌ و نیم ثابت‌ بودن میزان پرداختی یارانه، نرخ آب، برق، گاز، تلفن و مایحتاج مردم افزایشی چشمگیر داشته و افزایش حقوق کارمندان به گرد تورم نمی‌رسد.

وی با اشاره به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، اظهار کرد: به‌رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها، قدرت خرید هر فرد ایرانی نسبت به سال 90 یک‌‌سوم کاهش پیدا کرده که همین مسئله اقشار ضعیف جامعه را تحت فشار قرار داده است.

نماینده بیرجند در مجلس با اشاره به بالا رفتن قیمت دلار ، اضافه کرد: دلار از حدود 3هزار تومان به حدود 27هزار تومان رسیده است  که لازم است مسئولان اقتصادی و رئیس‌جمهور در این باره توضیح دهند و بگویند که مشکل از کجاست.

انتهای‌ پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب