سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47689
|
07:49 - 1400/06/31
نسخه چاپی

رزمنده دوران دفاع مقدس؛

دفاع مقدس گنجینه ارزش های انقلاب اسلامی است

دفاع مقدس گنجینه ارزش های انقلاب اسلامی است
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزش های انقلاب اسلامی است و آشنايی جوانان با ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه آفرين‌های شهدا و رزمندگان و الگوگيری از آنان ضروری است.

به گزارشايلام بيدار،فاع مقدس نقطه درخشان و ممتازی در تاریخ رشادت‌ها و پایمردی‌های ملت ایران ثبت شده است که سراسر از جان گذشتگی و ایثار و وطن دوستی را می‌توان در آن مشاهده کرد و به‌حق چراغی روشن برای آیندگان این مرز و بوم است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از 31 شهریور تا 6 مهر به عنوان هفته دفاع مقدس، گرامی داشته می‌شود.

این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.

"علی چشفر "یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در سن 14 سالگی به جبهه رفته و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشته است؛ گفت: در آذر ماه 63 با خواهش و تمنای فروان توانستم عازم جبهه حق علیه باطل شوم صحنه های را میدیدم که باعث تحول و خودسازی همه ی انسان می شد.

این راوی دفاع مقدس اظهار داشت: دو نوجوان که جثه ریز و ضعیفی داشتند از فرمانده درخواست تیربار داشتند که وقتی تیربار را کنار آنها قرار دادیم جثه ای آنها از تیر بار کمتر بود وفرمانده درخواست آنها را رد کرد که این دو نوجوان به فرمانده گفتند پیش مادرمان حضرت زهرا(س) شکایتتان خواهیم کرد نمیدانم بین آنها و فرمانده چه گذشت که بعد از مدتی فرمانده موافقت کرد و این دو نوجوان شاخ شمیرانات به شهادت رسیدند.

وی  با اشاره به اینکه جوانان امروزی هم مانند جوانان دفاع مقدس پای کار هستند، افزود: این جوانان در صورت نیاز، حتی خیلی بهتر از جوانان دفاع مقدس پا پیش خواهند گذاشت چنان که در سوریه شاهد بودم چگونه جوانان دهه هفتاد هم دوش بلکه بهتر ما از حرم دفاع می کردند .

این رزمنده دفاع مقدس به مقایسه ای بین جوانان دیروز و امروز پرداخت و بیان داشت: هرکدام جوانان توانای های خاصه خود را دارند شاید بعضی ها بگویند جوانان امروز نمی توانند مانند جوانان شاخ شمیرانات،جوانان کله قندی و قلاویزان  از کشور و اسلام دفاع کند در صورتیکه این ایده غلط است ما دیدیم در بلایای طبیعی چون زلزله در ازگله و سیل در خوزستان و خرم آباد این جوانان و همچنین جوانان مدافع حرم از جان دل برای نجات جان مردم و حفظ آرامش کشور دفاع کردند
وی افزود:جوانان امروز با تاسی از سردار شهید قاسم سلیمانی که نامش برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان وحشت آور است حاضر هستند جان خود را فدای اسلام و نظام کنند
این راوی دفاع مقدس در پایان گفت:امروز نیز جوانان دیروز در کنار جوانان امروز قرار گرفته‌اند  تا با همبستگی و همت هم به این زودی نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در قدس شریف بخوانیم

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب