سرویس: سیاسی
کد خبر: 47646
|
13:21 - 1399/07/02
نسخه چاپی

روحانی:

آمریکا با همان محاسبات غلط صدام، جنگ اقتصادی را شروع کرد/ جنگی که فرزندان روسای قوا و مردم در صحنه باشند، شکست نمی‌خورد

آمریکا با همان محاسبات غلط صدام، جنگ اقتصادی را شروع کرد/ جنگی که فرزندان روسای قوا و مردم در صحنه باشند، شکست نمی‌خورد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در جنگ هستیم و جنگ هم شوخی ندارد، گفت: بار جنگ تنها به دوش دولت نیست، عده‌ای کنار ننشینند و فقط راه و چاره بدهند.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "حسن روحانی"، رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم و امروز بعد از 40سال به همه ایثارگران و رزمندگان و مردم عزیز ایران که در برابر یک توطئه جهانی به خوبی مقاومت و ایستادگی کردند احترام می‌گذاریم.

وی افزود: البته در دوره 8 ساله دفاع مقدس روزهای تلخ و شیرینی را داشتیم و بعضی از روزها بسیار غرور‌آفرین برای مردم بود و جایگاه ملت ما را و ایستادگی ملت را به جهانیان به خوبی نشان می‌داد و تبیین می‌کرد. روزهایی هم بود که روزهای سختی برای ما بود و آن روزی که بعد از 24 ساعت از حمله ارتش بعث به مرزهای غربی و جنوبی ما،‌ در صبح اول مهر ماه سال 59 نیروی هوایی ما قدرت‌نمایی بزرگی در منطقه کرد، روز اول مهرماه به نام نیروی هوایی در اذهان مردم و تاریخ دفاع مقدس ثبت شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: عصر 31 شهریور هواپیماهای عراقی به شهرهای ما حمله کردند و نیروی زمینی‌شان وارد مرزهای سرزمین ما شد و 5 صبح فردای آن روز 140 فروند هواپیمای ما وارد خاک عراق شد و بسیاری از مواضع استراتژیک و مهم ارتش بعث عراق آن زمان را مورد ضربه بسیار قاطعی قرار داد. صبح روز اول مهر ماه ما وقتی وارد مجلس شورای اسلامی شدیم مقام معظم رهبری که آن زمان در مجلس و نماینده امام هم در شورای عالی دفاع بودند، پشت تریبون قرار گرفت و این خبر بسیار خوش حمله 140 فروند هواپیمای ایران را اعلام کرد.

روحانی با بیان اینکه ممکن است بگویید این یک عملیات بوده که نیروی هوایی ما انجام داده ولی در آن مقطع شرایط آن روز غروب 31 شهریور ماه را اگر در نظر بگیرید و صبح فردای آن روز وقتی نیروی هوایی ما آن قدرت‌نمایی را از خود نشان داد برای مردم بسیار اهمیت داشت، گفت: البته شبش آن چیزی که برای مردم آرامش‌بخش بود، سخنان کوتاه امام بود که ایشان برای مردم کاملاً روشن کردند و فرمودند یک کسی آمده و سنگی را پرتاب کرده و ملت ما جواب آنها را خواهد داد.

وی با بیان اینکه آن استحکام و بیان قاطع از فرماندهی کل قوا و امام راحل‌مان و قدرت‌نمایی نیروی هوایی به مردم و دنیا نشان داد که تصورات آنها واهی بوده است، تصریح کرد: البته در سال‌های بعد ما روزهای مهمی در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسید و در سال بعدش باز هم در مهر ماه یک عملیات بسیار مهم انجام گرفت و حصر آبادان شکسته شد و این عملیات که ثامن‌الحجج یا ثامن‌الائمه نام گرفت، بسیار مهم بود. یعنی دشمن فکر می‌کرد آبادان سقوط می‌کند و امام فرموده بود که حصر آبادان باید شکسته شود و ارتش و سپاه آن پیروزی بزرگ را آفریدند.

روحانی ادامه داد: البته پس از آن باز هم عملیات بستان را داشتیم و تا فروردین 61 عملیات بسیار مهم فتح‌المبین انجام شد و در خرداد هم که بهترین روز دفاع مقدس بود، وقتی خرمشهر آزاد شد سراسر کشور ما را جشن و سرور فرا گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه البته روزهای تلخی هم داشتیم و وقتی که مردم عزیز و بی‌دفاع ما در دزفول هر روز توسط موشک‌ها و هواپیماهای عراقی بمباران می‌شدند و روزی که دشمن از سلاح شیمیایی بر علیه مردم ما در سردشت و حلبچه استفاده کرد و آن روزی که دشمنان ما از انواع سلاح‌های مخرب علیه رزمندگان ما استفاده کردند و کمک‌هایی که دیگران به آنها انجام دادند و همچنین آن روزی که هواپیمای مسافربری ما توسط جنگنده عراقی سرنگون شد و در آن هواپیما خون همه عزیزان با هم از نمایندگان مجلس و مسؤولین اجرایی و قوه قضائیه و نظامی همه در کنار هم با هم مخلوط شد، روزهای تلخی بود،‌گفت: اما در طول 8 سال دفاع مقدس ایمان رزمندگان ما و ایستادگی آنها و حضور مردم در صحنه از نکات شیرین دفاع مقدس بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دلیل توهمات و محاسبات غلط به ایران حمله کرد،‌گفت: عراق محاسبه‌ای کرده و گفته بود که با این شرایط ایران نیروی هوایی که ندارد و وقتی آمریکا ایران را تحریم و با این کشور قطع رابطه کرده، نیروی هوایی که باید به صورت مداوم تأمین قطعه شود، متوقف شده و وضع ارتش هم در شرایطی بود که آمادگی برای جنگ نداشت. سپاه هم که آن زمان به صورت یک نیروی انتظامی بود و یک جمع کوچک برای دفاع از انقلاب به حساب می‌آمد. 

وی افزود: طبق محاسباتی که کرده بودند می‌گفتند آمریکا که با ایران قطع رابطه کرده و دشمنی‌اش بیش از گذشته شروع شده و شرق هم که آن زمان طرفدار عراق بود و کشورهای منطقه هم چون از کنفرانس طائف در مورد این جنگ تصمیم گرفتند و کشورهای منطقه هم قول حمایت کرده و پول جنگ را هم تأمین می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکسری حوادث هم عراق از روز اول پیروزی انقلاب توسط حزب بعث در کردستان و خوزستان درست شده بود و متأسفانه در داخل کشور هم آن زمان یک انشقاق‌ها و اختلافاتی بود،‌اظهار داشت: به همین دلیل گفتند پس با یک حمله برق‌آسا انقلاب را سرنگون می‌کنیم و هدف صدام همین بود که در قدم اول انقلاب و نظام را سرنگون کند. می‌گفت اگر به این هدف نرسیدم، بخشی از خاک ایران را تصرف می‌کنم و تمامیت ارضی ایران را زیرسؤال می‌برم. اگر هم بر فرض این نشود، سومی قطعی است و آن اینکه معاهده‌ای که بین ایران و عراق است را جلوی تلویزیون پاره می‌کنم و آن معاهده دیگر بر نمی‌گردد و بنابراین من حاکمیتم را بر اروندرود تثبیت می‌کنم. 

روحانی با بیان اینکه این محاسبات غلط باعث شد که این دردسر و مشکلات به وجود بیاید و خودش هم نابود شود، تصریح کرد: امروز دقیقاً این حادثه تکرار شده و دو سال و نیم پیش که آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما شروع کرد، آن هم بر مبنای توهم و محاسبات غلط بود و این را اظهار هم کردند، نه اینکه ما تحلیل کنیم. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: هدفشان هم این بود که تمام راه‌های اقتصادی را به روی ایران ببندند و این نکته را گفته و تصریح می‌کنم ملت ایران دقت کنند که ما تحریم اقتصادی از سال 59 داشتیم، اما جنگ اقتصادی از سال 97 علیه ما شروع شد. امروز بحث تحریم نیست و ما در یک جنگ اقتصادی هستیم که آمریکا با همه امکاناتی که دارد و ما دلار و روابط بانکی و اقتصادی و شرکت‌های چندملیتی، از لحاظ اقتصادی وارد جنگ با ایران شده است. 

وی با تأکید بر اینکه صدام در مصاحبه‌اش در بغداد به خبرنگاران گفت هفته آینده ادامه این مصاحبه در اهواز خواهد بود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هم همین‌طور بودند و وقتی این جنگ را علیه ما در سال 97  تحمیل کردند، گفتند چند ماه دیگر ما وارد تهران می‌شویم و اینها چهل سالگی پیروزی انقلاب را نخواهند دید. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعثی ها چنین محاسباتی انجام دادند، آمدند و سرنگون و رسوا شدند، گفت: آمدند و همه آنهایی که از آنها حمایت کرده بودند، یک روز ابراز پشیمانی کردند و تمام کشورهای منطقه‌ای که به صدام کمک کرده بودند، بعداً اظهار پشیمانی کردند و زمانی که صدام به کویت حمله کرد، تک‌تک گفتند که چقدر به صدام پول داده‌اند و چه کمک‌های به ارتش صدام کرده‌اند.

رئیس جمهور افزود: آمریکایی‌ها هم فکر می‌کردند که فرش قرمز برایشان در فرودگاه مهرآباد یا فرودگاه امام پهن شده و چنین تخلیاتی داشتند. به رهبران اروپا گفته بودند که فقط سه ماه به ما مهلت بدهید و دو نفر از رهبران اروپا به خود من گفتند که ترامپ این حرف را به آنها گفته بود. گفته بودند با این فشار اقتصادی که ما آوردیم، اگر شما به ایران کمک نکنید کار ایران تمام است و نظام جمهوری اسلامی ایران سه ماه دیگر نیست. 

روحانی با بیان اینکه اینها هم توهم و محاسبه غلط بود، گفت:‌ هدف صدام سرنگونی نظام و ضربه بر کشور و حداقل پاره کردن یک عهدنامه بود و اینها هم همین‌طور بودند و اول خواستند نظام را سرنگون کنند، اگر نشود یک بلوای بزرگ در داخل درست بکنند و یا حداقل یک توافق را از بین ببرند. خودشان پاره کردند و گفتند این توافق از بین رفت، ولی به هیچ‌کدام از اهدافشان نرسیدند. 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در تمامی محاسبات اشتباه کردند و همان توافقی که آنها دو و نیم سال پیش گفتند از بین بردیم، همان قطعنامه 2231 در برابر اینها ایستاد و در شورای امنیت آنها را مفتضح کرد، خاطرنشان کرد: این در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه است که آمریکا چند نوبت به شورای امنیت مراجعه کند و طرحی را مطرح کنند و ماه‌ها مقدمه‌چینی کنند و وزیر خارجه‌شان در منطقه و جهان گدایی را برای این آغاز کند تا این افکار را آماده کند.

روحانی با بیان اینکه آمریکا با این همه سر و صدا و بالا و پایین فقط توانست رأی دومینیکن را بگیرد، اظهار داشت: 13 عضو با آمریکا مخالفت کردند و کشورهای اروپایی که از لحاظ سنتی با آمریکا در رابطه هستند در برابر آمریکا ایستادند و روسیه و چین مقابل آمریکا قد علم کردند و کشورهای دیگری که عضو شورا بودند روبه‌روی آمریکا ایستادند. اندونزی با شهامت روبه‌روی آمریکا ایستاد و در مرحله بعد نیجر با شهامت مقابل آمریکا ایستاد. آمریکا کی توسط می‌کرد که ابهتش فرو بریزد؟‌ همه فکر می‌کردند آمریکا هیمنه‌ای دارد که اگر یک نگاه غضب‌آلود می‌کرد، 20 کشور عقب‌نشینی می‌کردند. تصور نمی‌کردند که کشورهایی مانند اندونزی و تونس و 13 کشور مقابل آمریکا بایستند.

وی افزود: این پیروزی و موفقیت که ملت بزرگ ایران با ایستادگی‌اش در 40 سال قبل و 8 سال دفاع مقدس از لحاظ نظامی و دفاعی به دست آورد، امروز هم بعد از 40 سال این موفقیت بزرگ سیاسی و حقوقی و دیپلماتیک را در سازمان ملل به دست آورده است.

روحانی با تأکید بر اینکه علت پیروزی آن روز و امروز ما فقط باور و ایستادگی مردم است، تصریح کرد: در 40 سال پیش مردم دیدند و باور کردند که به ما تجاوز شده و ظلم کرده‌اند. یک ارتش خائن به دستور اربابانش بدون هیچ دلیلی به کشور ما و تمامیت ارضی و منافع ملی ما حمله کرده و مردم جنگ را باور کرده، لمس کردند و دیدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم با چشم و گوششان احساس کردند که جنگ هست و بار جنگ بر دوش همه است نه بر دوش نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: مردم از روز اول به خوبی تشخیص دادند که این جنگ، جنگ علیه منافع ملی و تمامیت ارضی و شرف و افتخار ملی است و چون این را لمس کردند بار جنگ را بر دوش خود حس کردند و به ارتش و سپاه نگفتند که ما این جا نشسته‌ایم و شما بروید بجنگید.

وی با تأکید بر اینکه مردم حس کردند بر علیه خودشان این جنگ تحمیلی آغاز شده است گفت: به همین دلیل همه به میدان آمدند و یک نفر هم نبود که در میدان جنگ نباشد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور فرزندان مقامات عالی کشور در جنگ تحمیلی تصریح کرد: من در یک عملیات در جنوب برایم خیلی جالب بود که دو نفر از پسران حضرت آقا را در جبهه دیدم. آن وقت آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و فرمانده جنگ بود و دو تا از بچه‌های او را هم در جنگ دیدم. در همان عملیات عده‌ای از بچه‌های مقامات قضایی را در جنگ دیدم و به همین دلیل گفتم امکان ندارد این جنگ شکست بخورد. جنگی که فرزندان رؤسای قوا و همه مردم در هر سمتی از روستایی و شهری و سنی و شیعه و مسلمان، ارمنی در آن حضور دارند شکست نمی‌خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فقط ارتش یا سپاه بجنگند ممکن است شکست بخورند یا پیروز شوند، گفت: وقتی ملت ایران ایستاد حتماً پیروز است و جای تردید نیست چون یک ملت شکست نمی‌خورد اینکه همه قدرت‌های بیرونی هم پشتیبان دشمن باشند.

وی اضافه کرد: به ارتش بعثی هر روز هواپیما و هلیکوپتر و توپ تانک و نفربر و موشک و شیمیایی می‌دادند و مظلومیت ما این بود که توپ پدافند ضد هوایی برای دفاع از شهر و روستا ساخت مشترک دو کشور اروپایی بود و تعمیر می خواست. این توپ ها را به آن کشور فرستادیم تا طبق قرارداد تعمیر کنند ولی بعد از از مدتی که از چگونگی تعمیر آنها پرسیدیم گفتند ما نمی توانیم تعمیر کنیم چون شما در حال جنگ هستید. گفتیم اگر نمی توانید تعمیر کنید پس به ما بدهید و گفتند نمی توانیم پس بدهیم. گفتیم این توپ پدافند هوایی و برای دفاع از شهر است ولی در جواب گفتند نمی توانیم بدهیم.

روحانی با بیان اینکه ببینید این اروپا و غرب در برابر ملت ما چه کرد، اظهار داشت:‌ البته ما می دانیم چه جنگنده‌هایی به آنها دادند تا کشتی و شهرهای ما را بزنند. از این طرف هم می دانستیم که هیچ چیز به من دادند اما اینکه طبق قرارداد خودشان پدافند ما به آنجا برود و نه تنها تعمیر هم نکنند به و به ما پس هم ندهند نشان می دهد که ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم و خداوند آن پیروزی ها را نصیب ما کرد.

وی با بیان اینکه آخرین پیروزی بزرگ ما عملیات مرصاد بود،‌ گفت:‌ اولین پیروزی ما اول مهرماه ۵۹ با حمله ۱۴۰ فروند هواپیما انجام شد و آخرین پیروزی جنگ ما هم در مرصاد است که  بعثی‌ها و مزدوران را در هم شکستیم. آدم های کثیفی که در ظاهر به نام ایرانی بودند از پشت به ملت ایران خنجر زدند. در مرصاد هم باز ارتش و سپاه و نیروی هوایی و هوانیروز و بسیج همه به صحنه آمدند و آن پیروزی و موفقیت بزرگ را به دست آوردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باور کردند که جنگ هست و باور کردند که بار این جنگ بر دوش همه هست و خدا پیروزی را نازل کرد تصریح کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم و دو سال و نیم است که شبانه روز می جنگیم و مردم ما بدانند که مسئولین اقتصادی کشور در بسیاری از بخش های خصوصی و عمومی و غیردولتی در این دو سال و نیم فداکاری کردند و هنوز فداکاری می کنند.

روحانی ادامه داد: ممکن است کسی بگوید که یکی کم و یکی زیاد است. جنگ جنگ است و پیغمبر ممکن است مجروح شود. پیغمبر اسلام هم در جنگ احد مجروح شد و دندان مبارکش شکسته شد. جنگ است و ممکن است امیرالمومنین هم مجروح شود و فرق مبارکش در جنگ خندق شکافته شود. ممکن است عده ای کشته شوند و حمزه سیدالشهدا شهید شود چون جنگ شوخی ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه جنگ هم پیروزی و هم شکسته است گفت: ما امروز اول باید باور کنیم که در جنگ هستیم و دوم اینکه باید باور کنیم بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست. عده ای کنار نشینند و و بگویند ما اینجا نشسته‌ایم و اگر شما در آنجا آن طرفی می رفتید بهتر بود و اینطور میز دید و اینجا می‌ایستادید بهتر بود.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه این جنگ تنها دولت نیست و بر دوش همه است تصریح کرد: ما در یک جنگ بزرگ وارد شدیم و پیروز هم می‌شویم. اگر ملت ما باور کند که در جنگ هستیم، که باور هم کرده است و اگر مسئولین مثل جنگ تحمیلی همه کمربند ببندند و در این جنگ کنار هم باشیم پیروز می شویم.

روحانی افزود: امروز بحمدالله این شرایط را کم کم می بینیم و قوای سه گانه و نیروهای مسلح و همه ارکان کشور یک صدا هستند؛ همانطور که ما توانستیم با این همه فشاری که کرونا داشته و دارد در برابر آن بایستیم. رهبر معظم انقلاب ایستاد و همه مردم آمدند و همه در کنار هم قرار گرفته و به هم کمک کردیم و ان شاءالله در نهایت هم موفق و پیروز می شویم و موفقیت ما در کرونا با کشورهای پیشرفته دنیا قابل مقایسه است.

وی ادامه داد: عده‌‌ای از خارج نشین ها خیلی ناراحت هستند از اینکه ما هم با کرونا مبارزه می‌کنیم و هم فعالیت اقتصادی و فرهنگی می‌کنیم و هم مناسک دینی را انجام می‌دهیم و از این خیلی ناراحت و عصبی هستند. دلشان می خواست کشور تعطیل شود می‌خواستند در فضای کرونا همه چیز خاموش شود و به هم بریزد و از عصبانیت آنها پیداست که در چه فکرهایی بودند. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز علیرغم فشارها و مشکلاتی که داریم کشاورزان ما با نشاط تر از هر سال دیگر برای کشت خود را آماده می کنند بیان داشت: دولت هم البته در کنار آنها هست و آنجا که باید سم و کود و ماشین آلات و بذر در اختیار بگذارد و زمین را تجهیز کند و آبیاری قطره ای را سامان دهد و سدها را برای تامین آب به پا بکند وارد شده است.

روحانی افزود: کاری که دولت در این سال ها برای احیای زمین های کشاورزی و آماده سازی و تجهیز زمین انجام داده کمتر دارای سابقه است چون تا امروز ۴۰۰ هزار هکتار را آماده کرده ایم. حدود ۳۰۰ هزار هکتار در خوزستان و ایلام و حدود ۷۷ و ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار دیگر به دنبالش خواهد آمد. ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان انجام شده و کار بزرگ و عظیمی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال جنگ اقتصادی طرح‌های توسعه خودمان را ادامه می‌دهیم خاطرنشان کرد: هیچ طرح توسعه مهم را متوقف نکردیم و امید مردم هم از بین نرفته است. همه خارج نشینان و کانالهای ضد انقلاب به فهماند که امسال متقاضی برای گرفتن جواز برای فعالیت صنعتی ما ۳۳ درصد در این ۶ ماه از سال قبل بیشتر شده است. پس مردم به کار امید دارند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کشاورز ما امید دارد و دولت هم در کنار کشاورز و صنعتگر و صادرکننده و واردکننده همه آنهایی است که دلسوز ملت هستند و برای ملت تلاش می‌کنند، هست.

روحانی ضمن اشاره به اینکه دولت برای قیمت تضمینی گندم دیروز تصمیم مهمی را اتخاذ کرد اظهار داشت: ما روزی که می‌خواستیم دولت را  در سال ۹۲ شروع کنیم اوایل سال قیمت گندم کیلویی۴۰۰ تومان بود و این قیمت ۷۰۰ تومان، هزار تومان و ۲ هزار تومان شده را امروز قیمت تضمینی برای خودکفایی ۴ هزار تومان یعنی ۱۰ برابر شده است. برای اینکه روی پای خودمان بایستیم و کشاورز ما بدانند دولت پشتیبان اوست. وقتی گندم را از کشاورز می خریدیم برای اینکه پول را پرداخت کنیم، یک قسط در اول پاییز و یک قسط گاهی در اوایل زمستان پرداخت می شد ولی امروز بلافاصله پس از خرید گندم پول را پرداخت می‌کنیم و الان تمام اقساط گندم جز چند درصد بقیه را پرداخت کرده ایم.

وی با بیان اینکه کمک دولت هم قیمت تضمینی و هم آماده کردن وسایل نهاده‌های مورد نیاز و هم به موقع پرداخت کردن پول هست گفت: علیرغم همه مشکلات دولت، بانک مرکزی ما در ۶ ماهه امسال چهار و نیم میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را پرداخت کرده و باز ادامه دارد. علیرغم اینکه آنقدر به ما فشار آوردند که فکر می کردند صادرات ما و واردات مان متوقف می شود ولی الحمدلله حرکتی که الان شروع شده در بسیاری از تولیدات صنعتی امروز رشد قابل ملاحظه‌ای در فولاد و پتروشیمی و خودرو داریم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه مردم ما فداکاری می کنند و حس می کنند علیرغم کرونا و مشکلات ما در یک جنگ در برابر یک قلدر و زورگو هستیم، تصریح کرد: در حوادث یک ماه اخیر دید که همه دنیا مخالفت کردند و او باز هم قلدری کرد. الحمدالله خودش هم فهمید که موفق نشده و نتیجه کارشان تحریم چند شرکت فرد بود.

روحانی افزود:‌ پس ما امروز می توانیم و آماده هستیم برای این که در این جنگ به موفقیت برسیم. البته همیشه گفت این که ما نبودیم کما اینکه در دفاع مقدس و در این جنگ هم آغازگر نبودیم ولی در آن جنگ ایستادی و پیروز شدیم و در این جنگ هم ایستادیم و انشاالله پیروز می‌شویم.

وی ادامه داد: دولت هم امکانات لازم را در بخش اقتصادی برای حل موانع تولید که الان معاون اول مسئول آن شده مشکلات را رفع کند، برای تسویه حساب تسهیلات ارزی که شرکت ها گرفته اند راه را باز کرده ایم تا هر شرکتی که تسهیلات ارزی صندوق توسعه و چه از بانکها گرفته میتواند با ریال تسویه کند. یعنی مشکلات ما هم همواره مدنظر ما بوده و برای آنها راه حل در نظر گرفتیم.

رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم خداوند ما را در این جنگ هم که یک امتحان بزرگ هست به پیروزی و موفقیت بزرگ برساند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب