سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47623
|
08:00 - 1399/07/02
نسخه چاپی

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام،؛

۳۰۰ شهید ورزشکار در ایلام شناسایی شده است

۳۰۰ شهید ورزشکار در ایلام شناسایی شده است
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام، گفت: 300 شهید ورزشکار در ایلام توسط یکی از سازمان‌های مردم نهاد جوانان شناسایی شده است.

به گزارشايلام بيدار،"مظفر علی‌شائی"؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام ، گفت: شهدای ورزشکار الگوهای برجسته‌ایی برای ورزشکاران و جوانان هستند و این اداره کل در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ورزشکار، هر ساله به مناسبت گرامیداشت واقعه زمین چمن فوتبال مراسم باشکوهی برگزار می‌کند.

وی افزود: بمباران زمین فوتبال چوار جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان است که سابقه‌ی آن در طول تاریخ یافت نشده است؛ در این راستا تا کنون  ۳۰۰ شهید ورزشکار استان توسط یکی از سازمان‌های مردم نهاد جوانان شناسایی شده است.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: هم اکنون  نمایشگاه دستاوردهای ورزشی، عمرانی و امور جوانان تصاویر شهدای ورزشکار زمین چمن فوتبال ۲۳ بهمن ۶۵ چوار در جهت حفظ آثار و ارزش‌های شهدای والامقام ورزشکار هشت سال دفاع مقدس باهدف زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا در دل مردم راه اندازی و در معرض دید عموم قرار دارد.

علی‌شایی تصریح کرد: وجود تعداد زیادی شهید و جانباز ورزشکار نشان از توجه این قشر به ‏حفاظت  از کیان ایران اسلامی و دفاع از این مرز و بوم دارد.

هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند؛ در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب