سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47616
|
07:31 - 1399/07/02
نسخه چاپی

روایتی از شهید دوران دفاع مقدس؛

شهیدجمال بیگی؛شهیدی که تنها آرزویش شهادت بود

شهیدجمال بیگی؛شهیدی که تنها آرزویش شهادت بود
شهید جمال بیگی در خانواده ای مؤمن و مذهبی قدم به سنگفرش کوچه های سبز انتظار نهاد تا روزی عروجی آسمانی داشته باشد.

به گزارشايلام بيدار،در 31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد. صدام حسين رييس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي به خاک ايران را اعلام کرد.


جنگي نابرابر در شرايطي به ايران تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشت و در داخل کشور نيز جناح ‌هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند و نيروهاي نظامي نيز به خاطر تبعات قهري انقلاب، هنوز مراحل بازسازي و ساماندهي را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعيت داخلي و خارجي ايران، فتح يک هفته‌اي تهران را در سر مي‌پرورانيد، در روزهاي نخست تجاوز، بدون مانعي جدي در مرزها تا دروازه‌هاي اهواز و خرمشهر پيش تاخت. تحت چنين شرايطي امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و نداي ملکوتيش دل‌هاي شيفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کيان جمهوري اسلامي نمود؛ بطوريکه، نيروهاي مردمي بدون امکانات و تجهيزات و حتي آموزش‌هاي نظامي به مقاومت پرداختند.


عليرغم کارشکني‌هاي رييس جمهور وقت بني‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابي ايران شکل گرفت و نيروهاي جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گيري اتحاد و انسجام در ميان نيروهاي انقلابي و طرد نيروهاي وابسته، حماسه‌اي مقدس شکل گرفت که در تاريخ ايران اسلامي بي‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهاي بي‌نهايتي را براي ملت ايران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ايمان و مخلص اين سرزمين، ستون‌هاي نظام اسلامي را تا مدت‌ها مستحکم نمود.

به  همین مناسبت خبرنگار گروه جهاد ومقاومت ایلام بیدار به گفتگو با عیسی بیگی برادر شهید جمال بیگی پرداخته است.



لطفاخودتان را معرفی کنید :

عیسی بیگی هستم برادر شهید گرانقدر جمال بیگی که در روستای شتران از توابع شهرستان گیلان غرب  به دنیا آمددر خانواده ای زندگی می کرد که از لحاظ وضعیت مالی یک خانواده ساده بود و امرار معاشمان از طریق کشاورزی و دامداری صورت می گرفت.

شهید جمال بیگی متولد 1340بود که در شهریور ما 1340در دبستان ساسان تحصیلات خود را آغاز کردوبعد از اتمام دوره دبستان در سال 1354وارد مدرسه راهنمایی شدبعد از گذراندن دوره راهنمایی به استان اصفهان مهاجرت نمود و درآنجا تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان به اتمام رساند.

شهید بیگی  با توجه به سن کمی که داشت دارای ویژگی ها و خصایص منحصر به فردی بود،فردی مومن و با تقوا و صبور بود ،از لحاظ فرامین دینی نماز را اول وقت به جا می آورد و معتقد بود جایگاه پدرو مادر جایگاه والایی است و در زمینه احترام به پدر و مادرهیچ کوتاهی نمی کرد در کل فردی متواضع و فروتن بود.

چگونه به جبهه اعزام شد.

با اتمام دوره دبیرستان خود را برای حضور در جبهه آماده کردوبه زاندرمری وقت مراجعه نمود برای گذراندن دوره آموزشی به آذربایجان شرقی اعزام شد در آنجا حدود سه ماه دوره آموزشی را کاملا گذراند بعد از اتمام دوره آموزشی به تیپ 55 هوابردشیراز منتقل شدودرانجا مدتی خدمت نمود.

بعد از گذراندن چند ماه در این منطقه  به جبهه جنوب اعزام شدودر عملیات آزاد سازی خرمشهربه همراه گردان 126شرکت نمود ونهایتا خرمشهر از دست دشمن بعثی آزاد شد.

بعد از گذراندن چند ماه به جبهه غرب اعزام شدودر عملیات مسلم بن عقیل  شرکت نمود و سرانجام در عملیات والفجر یک که در منطقه عمومی فکه بود حضور پیدا کرد ودرتاریخ 66/01/22در حالی که در محاصره دشمن بود و قصد شکستن محاصره را با گلوله آرپیچی داشت توسط شلیک مستقیم دشمن به درجه شهادت نائل امد وپیکر پاکش 10سال میهمان منطقه فکه بود.

روحیه ایثارگری و مسئولیت پذیری که در برادرم وجود داشت گویای این بود که روزی به شهادت می رسد و این تنها آرزوی شهید بود که در راه دفاع از مملکت خود به شهادت برسد.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب