سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 47613
|
07:26 - 1400/07/03
نسخه چاپی

به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شد؛

روایتی از مسئولیت پذیری در دوران دفاع مقدس / شهیدعباسی الگوی مسئولیت پذیری و حسن انجام وظیفه در دوران دفاع مقدس

روایتی از مسئولیت پذیری در دوران دفاع مقدس / شهیدعباسی الگوی مسئولیت پذیری و حسن انجام وظیفه در دوران دفاع مقدس
سردار شهید ولی الله عباسی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس دراستان ایلام است که به عنوان الگوی مسئولیت پذیری همواره در انجام وظایف محوله دقت خاصی داشت تا کار به نحو احسن انجام گیرد.

به گزارشايلام بيدار، دفاع مقدس سرشار از الگوهایی است که می توان از آن ها درس گرفت به عنوان سرمشقی برای پیشرفت استفاده کرد تا بتوان ترحیم ها را شکست داد و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

تجربه دفاع مقدس نشان می دهد که با استعداد یابی به نتایج شگفت انگیزی دست یافت و انسان هایی را تربیت کرد که امروز الگوی دیگران هستند و می توان از آن ها نکاتی یاد گرفت که در زمینه های مختلف امروزه مورد نیاز جامعه است.

تربیت نسل های آینده وظیفه مهمی است که همه برعهده دارند واین در حالی است که در دوران دفاع مقدس انسان های بزرگی با تمام وجود برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستادند وبه شهادت رسیدند واین نشان می دهد که تربیت نسل انقلابی چقدر مهم است.

در هر منطقه ای از ایران اسلامی سفر کنیم حتما به یادمان شهدا ویا اسم شهدا برمی خوریم، کسانی که امروز الگوهای خوبی برای جوانان امروزه هستند تا درمقابل تهدیدات دشمن مراقب باشند.

قطعا زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا وظیفه مهمی است که راه و روش شهدا را برای آیندگان تبیین می کندو نسل های آینده را برای یاد گرفتن راه و روش تربیت دینی وانقلابی آماده می سازد.

شهید ولی الله یکی از سرداران شهید شهرستان چرداول است که با تمام وجود در دفاع از انقلاب در مقابل دشمن ایستاد تا به فیض شهادت نائل شد، دراین گزارش قصد داریم به زندگی این شهید دوران دفاع مقدس بپردازیم.

شهید ولی الله عباسی سال 1343 در روستای پاقلعه از توابع شهرستان چرداول به دنیا آمد که تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در محل زندگی گذراند و سال آخر دبیرستان را در مرکز استان گذرانید که با داشتن ویژگی هایی مانند استعداد ودرس خوان بودن زودتر از دیگران موفق به اخذ دیپلم شد.

وی پس از دریافت مدرک دیپلم در سال1360، برای انجام خدمت سربازی به سپاه پاسداران پیوست و به عضویت رسمی سپاه درآمد. پس از گذراندن دوره­های آموزشی گوناگون، در بخش عقیدتی- سیاسی سپاه به عنوان مربی عقیدتی مشغول به کار شد. آخرین مسئولیتی که به ایشان محول گردید، جانشینی گردان پیاده503 شهید بهشتی بود. عباسی، افزون بر شرکت در عملیات والفجر3 و والفجر5، در چندین عملیات ایذایی و تک محدود، ضربات شکننده­ای بر دشمن وارد ساخت

او همیشه مراقب وضعیت نیروها بود

"جاسم ولدبیگی" از رزمندگان دوران دفاع مقدس در خصوص شهید ولی االله عباسی گفت:من به همراه تعدادی از هم کلاسی هایم بعد از امتحانات پایه اول دبیرستان عازم جبهه شدیم  پس از آموزش­های اولیه، ما را در اختیار گردان 503 که مقر آن در منطقه ی چنگوله مهران  بود، قرار دادند. از آن­جا هم به تپه­ی 230 اعزام شدیم و در سنگرهای روی تپه مستقر شدیم. "جاسم امامی"، فرمانده گردان 503 شهید بهشتی و ولی الله عباسی، جانشین گردان بود.

وی در ادامه گفت: چیزی که در آن روزها خیلی برایمان جالب رفتار شهید عباسی بود که با نیروها چنان محترمانه برخورد می کرد که ما شرمنده می شدیم همچنین دریکی از عملیات ها که آرپی جی زن بودم به اردوگاه دشمن حمله کردیم وفرمان آتش داده شد خوب به یاد دارم که که در آن شب مهتابی ابری جلوی ماه قرار گرفته بود و نتوانستیم گلوله گذاری را به خوبی انجام دهیم ، خوشبختانه بالاخره مشکل برطرف شد وگلوله ها را به طرف دشمن شلیک کردیم وپس از عملیات  ولی الله عباسی نیروها را همراهی می کرد. هر کس موظف بود، شیاری را پیدا کند و خودش را نجات دهد. عباسی نیروها را می­پایید؛ جلو می رفت و دوباره به عقب برمی­گشت تا اگر کسی مجروح شده باشد، او را به مقر برساند. خیلی مواظب بود که کسی از نیروهای خودی جا نماند. ما شاهد بودیم که تمام دغدغه­ی او این بود که همه، سالم به مقر برگردند

رزمندگان را به مقاومت و پایداری و توکل به خدا  تشویق می کرد

"حسن بختیاری"، از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:  زمانی که در عملیات والفجر 3  و والفجر 5 در شهرستان مهران وچنگوله اجرا شد شاهد تلاش های شبانه روی شهید عباسی بودم وبه یاد داریم که در طوب این عملیات اصلا خواب نداشت وقبل از عملیات نیروها را ساماندهی می کرد ودر حین عملیات از خطوط بازدید کرده ، به مجروحان کمک کرده وبه نحو احسنت عملیات را مدیریت می کرد.

بختیاری اظهار کرد: نکته که در آن روزها حائز اهمیت بود این بود که حتی در اوج سختی ودر حین عملیات از کارهای تبلیغی غافل نشد و رزمندگان را به پایداری، مقاومت و توکل به خدا تشویق می کرد و مرتب با خواندن این آیه­ی شریفه: «اَلا بذکر الله تطمئنّ القلوب» رزمندگان را به یاد خدا می انداخت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد:  نکته دیگر پشتکار شهید عباسی بود که نقش سازنده ای در عملیات ها داشت وبه رزمندگان به صورت مداوم روحیه می داد وخودش حتی لحظه ای بیکار نمی نشست و زمان حداقلی برای استراحت نداشت و می توان گفت در عملیات ها به همه چیز فکر می کرد.

تأکید بر مسئولیت پذیری همرزمان

محمد زاده از دیگر هم رزمان شهید عباسی گفت: شهید ولی الله عباسی مدام به رزمندگان مسئولیت هایشان را یاد آور می شد و خودش خیلی روی مسئولیت های دقت داشت.

وی افزود: شهید عباسی خیلی کم از مرخصی ها استفاده می کرد وزمانی که به مرخصی می رفت به دیدار خانواده می رفت ، همچنین در استفاده از بیت المال دقت داشت که  اشتباهی پیش نیاید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نکته مهم در خصوص شهید عباسی این بود که هیچ وقت کم کاری یا واگذار کردن مسئولیت خود به دیگران ویا کاری را ناقص انجام نمی داد وخیلی روی مسئولیت هایی که برعهده داشت دقت می کرد که درست اجرا شود واین نکته را به دیگران یادآور می شد.

توجه خاص به مسائل اعتقادی

"طلا علیزاده" مادر شهید عباسی می گوید: ولی الله از همان اوان کودکی به نماز خواندن عادت کرده بود؛ از مدرسه که برمی گشت به مسجد می رفت. نسبت به خواهر، برادر و خویشاوندان مهربان بود. امام خمینی(ره) را خیلی دوست داشت،  مهم ترین قسم او سوگند به جان امام بود. هر بار که از مرخصی استفاده می­کرد و به دیدار خانواده می آمد، به خواهرانش تأکید می کرد که حجابشان را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: شهید عباسی خانواده شهدا و جانبازان را دوست می داشت و همیشه مردم را برای دیدار وسرکشی از آن ها تشویق می کرد،  موقعی که به مرخصی می آمد، از لباس سپاه استفاده نمی­کرد. بلکه لباس شخصی می پوشید. می­گفت: “زمانی که در مرخصی هستم، نباید از لباس سپاه که بیت­المال است، استفاده کنم.”

 

 

شهادت

شهید ولی الله عباسی و همرزمانش روز 8خردادماه 1365 مصادف با 19ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت گلوله خمپاره به لقاءالله پیوستند و پیکر پاک این شهید ، در مزار شهدا  در جوار بارگاه امام زاده علی صالح(ع)، واقع در بخش صالح آباد شهرستان مهران آرمیده است.

 

 

انتهای پیام/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد