سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 47593
|
10:19 - 1399/07/01
نسخه چاپی

تقدیر از مدافعان سلامت در شب شاعر؛

بعضی می‌گویند کاش شهریار برای جنگ شعر نمی‌گفت!

بعضی می‌گویند کاش شهریار برای جنگ شعر نمی‌گفت!
اسماعیل امینی گفت: ما در رسانه‌ها نباید آدم‌های بزرگ را با ذهن و دید خودمان کادربندی کنیم. بعضی می‌گویند کاش استاد شهریار آن چند شعر را درباره جنگ نمی‌گفت. این سخن انسان‌های سطحی است.

به گزارشايلام بيدار، چهل و نهمین مراسم شب شاعر، ویژه استاد محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) و تجلیل از مدافعان سلامت برگزار شد.

این مراسم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نخلستان سازمان هنری‌، رسانه‌ای اوج با حضور شاعرانی چون محمود اکرامی‌فر، اسماعیل امینی، ناصر فیض، بهروز قزلباش، کامران شرفشاهی برپا شد.

* قزلباش:شهریار در شعر ترکی خود نیمای دیگری بود

بهروز قزلباش شاعر و روزنامه نگار و منتقد ادبی در ابتدای برنامه با بیان اینکه شهریار غزل سرا بود و تجربیات نیمایی او به منزله تأیید کار و حرکت نیما محسوب می‌شد، عنوان کرد: شهریار در شعر ترکی خود نیمای دیگری بود که راه‌های تازه‌ای را برای ادبیات و زبان ترکی گشود و گستره قالب‌های شعر ترکی را از قالب‌های محلی و کلاسیک عبور داد و آن را وسعت بخشید.

او در ادامه گفت: آن قدر که در اشعار ترکی شهریار هویت ملی و ایرانی بودن اهمیت دارد، شاید هیچ عنصر دیگری به این قوت و قدرت خودنمایی نکند.

* امینی: استاد شهریار بزرگ‌تر از آن چیزی است که بخواهیم سطحی و غیرتخصصی در موردش صحبت کنیم

در ادامه برنامه اسماعیل امینی شاعر و پژوهشگر برجسته کشورمان به اهمیت شعر با زبان ترکی پرداخت و گفت: گمان می‌کنم تمام جناح بندی‌ها و سیم خاردار کشیدن‌ها برای آدم‌های سطحی است. ما در رسانه‌ها نباید آدم‌های بزرگ را با ذهن و دید خودمان کادربندی کنیم. من می‌بینم بعضی می‌گویند کاش استاد شهریار آن چند شعر را درباره جنگ نمی‌گفت. این سخن انسان‌های سطحی است، مثل این است که ما در مقابل یک کوه با عظمت ایستاده‌ایم و فقط بخشی از آن کوه را می‌بینیم و به زبان می‌آوریم. استاد شهریار بزرگ‌تر از آن چیزی است که بخواهیم سطحی و غیرتخصصی در موردش صحبت کنیم.

* تقدیر از مدافعان سلامت

تجلیل و قدردانی از پرستاران و پزشکان حوزه سلامت بخش دیگر برنامه بود، در این بخش از دکتر رحمتی و دکتر مؤمنی به نمایندگی از مدافعان سلامت قدردانی شد.

رحمتی ضمن تشکر از عوامل برنامه عنوان کرد: بیش از ۷ ماه است که در این شرایط سخت دوستان ما در سراسر کشور مشغول انجام وظیفه هستند. باید من یادی کنم از آن دسته از پرستاران و پزشکانی که مدت‌هاست جگرگوشه‌های خود را ندیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد