سرویس: سیاسی
کد خبر: 47516
|
07:49 - 1399/06/30
نسخه چاپی

میرتاج‌الدینی:

نظارت بر بازار باید قاطعانه و مانند شرایط جنگی دوران دفاع مقدس باشد

نظارت بر بازار باید قاطعانه و مانند شرایط جنگی دوران دفاع مقدس باشد
نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت مدیریت بازار را رها کرده ولی می‌توانیم با بکارگیری سامانه‌های انبارداری و اتوماسیون، توزیع را رصد کنیم گفت: باید قوه مجریه مانند دوران 8 سال دفاع مقدس در میادین مختلف حاضر باشد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی"، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره رها شدن بازار از سوی دولت و عدم نظارت بر قیمت اجناس گفت: متاسفانه دولت بازار را رها کرده و نظارتی بر آن ندارد. 

وی با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها به دلیل نوسانات ارزی است، اظهار کرد:‌ متاسفانه قیمت‌ها خیلی سریع تغییر می‌کند اما دولت باید بازار را مدیریت کرده و اجازه ندهد افراد سودجو در حق مردم اجحاف کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حساس فعلی که در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم نظارت بر بازار امری لازم وحتمی بوده و باید قاطعانه دولت اقدام کند.

 میرتاج‌الدینی گفت:‌یکی از کارهای کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس مدیریت بر بازار بود که اجازه نمی‌داد محتکران و افراد سودجو از شرایط جنگی کشور به ضرر مردم سوء استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی بازار مدیریت همه جانبه وقوی از سوی قوه مجریه را لازم دارد و این در حالی است که اقدامات نظارتی دولت نسبت به دهه 60 بسیار بالا رفته و بخشی از انبارها به صورت شفاف و آنلاین در اختیار سامانه‌های دولت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت:‌ عملکرد اتوماسیونی در شرایط فعلی می‌تواند چند قیمتی در بازار را از بین ببرد ضمن اینکه توزیع عادلانه اجناس و کالاها در انبارها و میادین از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: دولت باید در مقابل تغییر قیمت‌ها، قدرت خرید مردم را حفظ کند ونمی‌توانیم بپذیریم در مقابل افزایش روزانه قیمت اجناس و کالاها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و دولت فقط نظاره‌گر باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس بنا دارند با طرح‌های مختلف و اجرایی، قدرت خرید مردم را افزایش دهند و یا اینکه کالاهای اساسی مردم را با استفاده از روش‌های الکترونیکی یا خرید اعتباری تامین کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلس درباره افزایش قیمت خودرو و نقش دولت در این باره گفت: به نظر می‌رسد دولت در موضوع خودرو قدرت مدیریت خود را از دست داده و نمی‌تواند خودروسازان را مدیریت کند؛ برای مردم قابل قبول نیست هر روز قیمت خودرو به صورت نجومی بالا برود و مشکلات مردم در این حوزه افزوده شود. 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد