سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 47502
|
18:44 - 1399/06/29
نسخه چاپی

آخرین روز محرم در کربلا

آخرین روز محرم در کربلا
در آخرین روز محرم، جمعی از عاشقان امام حسین (ع) با حضور در حرم سیدالشهدا (ع) به عزاداری پرداختند و خدام نیز مراحل آماده کردن فضای بین الحرمین برای حضور میلیونی زوار اربعین را آغاز کردند؛ هرچند عراق، پذیرای زائران خارجی نیست.

به گزارشايلام بيدار، همزمان با آخرین روز محرم، جمعی از عاشقان حسینی از راه های دور و نزدیک عراق به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شدند و فضای بین الحرمین شب گذشته مملو از جمعیت بود.


همچنین موکب های اطراف حرم که در دهه اول محرم راه اندازی شده و به زوار خدمت می کردند، در دو روز گذشته نیز فعالیت خود را از سر گرفتند. علاوه بر این، برخی از افراد بدون راه اندازی موکب ، در خیابان های منتهی به حرم از زوار با آب، نان و پنیر و حتی چای از زوار پذیرایی می کردند.
فضای بین الحرمین نیز از شب گذشته برای حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله (ع) در ایام اربعین در حال آماده سازی است؛ به طوری که خدام مراحل نصب پله در بین الحرمین برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و تردد مناسب زائران اربعین را آغاز کردند.
ضدعفونی خیابان ها و اطراف حرم نیز هر روز در حال انجام است. البته مردم کمتر به نکات بهداشتی توجه دارند و با اعتقاد و عشق به امام حسین (ع) نذری می دهند و می پذیرند.
استاندار کربلا نیز که برای دهه اول محرم از حضور زائران برای ورود به کربلا جلوگیری کرده بود، این بار اعلام کرده که پذیرای زوار عراقی است و برای حضور میلیونی زوار اربعین برنامه ریزی می کند.
در حالی که ۲۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، دسته های عزاداری همچنان در ساعات مختلف به سمت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف می شوند و زائران به عزاداری می پردازند؛ به طوری که هر ساعت حرم ها پذیرای دسته های عزاداری هستند.

امسال اربعین با حضور ساکنان عراق برگزار می شود و با توجه به شیوع کرونا عراق پذیرای زائران خارجی نیست.


انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب