سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47500
|
11:59 - 1399/06/29
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)ایلام:

۷۳۷ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ایلام اجرایی می شود

۷۳۷ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در ایلام اجرایی می شود
سردار جمال شاکرمی استان ایلام گفت: ۷۳۷ برنامه با ۸۸ سرفصل در هفته دفاع مقدس در ایلام اجرایی می شود.

به گزارش ایلام بیدار،سردار «جمال شاکرمی» در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در  هفته دفاع مقدس امسال ۷۳۷ برنامه  با  شعار محوری «ما قوی هستیم» توسط رده‌های مختلف بسیج و سپاه استان برگزار خواهد شد.

 
وی گفت:  دوران دفاع مقدس فصل مشترک همه آحاد ملت ایران و  آزمایش فداکارانه و دفاع مظلومانه مردم ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی و نظام استکبار جهانی بود و در قاموس حادثه های ماندگار عمر با برکت نظاتم مقدس جمهوری اسلامی، عزت آفرین بوده است.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)  استان ایلام با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم، تصریح کرد:  دفاع مقدس یک مدل حقیقی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و مدرسه‌ای بود که در آن فرماندهان بزرگی مانند سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافتند.
 
شاکرمی گفت: دفاع مقدس می تواند الگویی کامل برای گام دوم انقلاب باشد و هم اکنون در شرایطی قرار داریم که مشابهت های زیادی با دوران دفاع مقدس دارد و  برای برون رفت از مشکلات فعلی باید دفاع مقدس را الگو قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه دفاع مقدس به جوانان موجب پیروزی در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد، افزود: دفاع مقدس چهار نکته اساسی و نقش برای ما داشت که یکی از مهم ترین این نقش ها، تربیت نسل جوانی بود که جنگ را اداره کردند،امام راحل به جوانان اعتماد کردند و همین جوانان، دفاع مقدس و کشور را در زمان جنگ به خوبی اداره کردند.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) یکی دیگر از شاخصه‌های دفاع مقدس را شکوفایی  ظرفیت ها و استعدادهای نهفته عنوان و تصریح کرد:  در دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه‌های بارزی از نوآوری‌ها و ابتکارات رزمندگان در دفاع از کیان اسلامی شکوفا شد که برای امروز درس‌های بزرگی دارد.
 
شاکرمی تاکید کرد: توانمندی‌های زیادی در درون نظام و کشور اسلامی وجود دارد که باید به این ظرفیت‌ها و توانمندی ها توجه کرد که این توجه موجب اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف نظامی و حتی اقتصادی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امروز از همین جوانان کشور فرماندهانی را در کشور ساخته ایم که در عرصه های مختلف می توانند نقش های مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: ایجاد بازدارندگی یکی دیگر از شاخص های مهم دفاع مقدس است که در این دوران به آن دست یافتیم به این مفهوم که بسیاری از ادوات جنگی را نداشتیم و امروز به بسیاری از سلاح های استراتژیک دست یافته‌ایم.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه امروز برخی در داخل زمین خودی به دشمن پاس می دهند، گفت: عظمت ایران اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری نظام اسلامی سه واقعیت امروز است که باید مدیریت شود و باید گفت که دفاع مقدس  نمایشگاهی از مجاهدت های جهان اسلام در طول تاریخ است.
 
شاکرمی تصریح  کرد: دفاع مقدس عاشورایی گسترده بوده است که همه صحنه های عاشورای حسینی از جمله مظلومیت ها و حماسه ها در آن کاملا مشهود بود و باید گفت که شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، مدیران مدرسه های مکتب دفاع مقدس هستند.
 
وی با بیان اینکه جانفشانی ها، ایثار و شکیبایی مردم در در دوران دفاع مقدس از دیگر شاخص های دفاع مقدس است، افزود: منطق ما در دفاع مقدس، منطق امام حسین(ع) و قیام عاشورا است و چون دشمن  ما را نمی شناسند ، با ابزارهای مختلف به دنبال خستگی ما است اما همه نقشه‌هایش نقش بر آب خواهد شد.
 
شاکرمی با تاکید بر اینکه مدیریت در شرایط کنونی الان از مدیریت دوران دفاع مقدس سخت تر است،  تصریح کرد: رسانه ها در امر مردم یاری و در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، بسیار کمک کردند و در امر مبارزه با کرونا مشارکت گسترده‌ای داشتند و امروز هم صادقانه و آگاهانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: نشر تفکر اینکه ما قوی هستیم پیام دارد که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود و اگر مدیریت جهادی در کشور حاکم باشد مشکلات پیش روی کشور حل خواهد شد.
 
انتهای پیام/الف

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب