سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 47447
|
08:07 - 1399/06/27
نسخه چاپی

در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه منتشر شد؛

دست خط حضرت امام برای یک کار مهم + عکس

دست خط حضرت امام برای یک کار مهم + عکس
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه دست خط مبارک حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان سند تاریخی بسیار مهم و کمتر دیده‌شده در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه را منتشر کرد.

به گزارشايلام بيدار، بیست و ششم شهریورماه یادآور یکی از اقدامات راهبردی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در مسیر تحقق اقتدار و قدرت بلامنازع انقلاب اسلامی است. سی‌وپنج سال پیش در چنین روزی، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)؛ امید مستضعفان جهان با دوراندیشی و عزم و اراده انقلابی و پیش‌بینی مدبرانه‌ای که از شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی آن مقطع جنگ و شرایط آینده منطقه داشتند، طی حکمی از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستند تا بر اساس اصل 150 قانون اساسی اقدام به تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند.

معظم له با تصریح به نقش سپاه در نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یادآوری این مهم که انجام این نقش بدون آمادگی کامل سپاه از جهت تجهیزات و آرایش جنگی و فنون دریایی، زمینی و هوایی امکان‌پذیر نیست لذا به فرمانده وقت مأموریت دادند تا هر چه سریع‌تر سپاه پاسداران را مجهز به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند. با اجرای این فرمان، روند موفقیت‌های سپاه پاسداران و اثرگذاری آن در معادلات جنگ، دوشادوش ارتش جمهوری اسلامی و با بهره‌گیری از نیروی عظیم بسیج مردمی، سرعت گرفت.

این حکم که نشانگر عمق نگاه امام (رضوان‌الله تعالی علیه) به تحولات منطقه و لزوم حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر برخورداری از توانمندی‌های نظامی همه‌جانبه است، اینک و پس از سی‌وپنج سال حقانیت اهداف راهبردی امام (ره) را به اثبات رسانده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان و پاسداران عزیز که همواره با تبعیت از امامین انقلاب اسلامی امروز بر بلندای اقتدار و قدرت ایستاده و ضمن صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، با حمایت از جریان گسترش یافته جغرافیای مقاومت در سطح منطقه و فرا منطقه پیام انقلاب را به گوش جهانیان رسانده و نقشه‌های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری در هم شکسته است. امروز دوست و دشمن اذعان دارد که قدرت بازدارنده یگان موشکی هوافضای سپاه که خواب را از چشم دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام ربوده است مرهون دوراندیشی امامین انقلاب اسلامی است.

باوجود همه ترفندها و برنامه‌های استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و ارتجاع منطقه، طی این چهل سال موازنه معکوس قدرت در ابعاد مختلف شکل گرفته و در پی موفقیت‌آمیز بودن سیاست "بازدارندگی راهبردی" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با کاهش هژمونی دشمن، قدرت منطقه‌ای و صلابت فرا منطقه‌ای و عزت و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی افزایش پیداکرده است.

بی شک امروز صلابت و ایستادگی رزمندگان در جغرافیای بزرگ مقاومت در برابر دشمنان قسم‌خورده؛ به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، ملهم از قدرت مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر اساس تدبیر هوشمندانه امام بزرگوار (ره) در کوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت.

اگر امروز پایگاه تروریست‌های آمریکایی که دستشان به خون سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آلوده است، در عین‌الاسد موردتهاجم بی‌سابقه و تاریخی موشک‌های سپاه قرار می‌گیرد و یا پیشرفته‌ترین پهپادش بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس توسط پدافند فوق پیشرفته سرنگون می‌شود و یا تفنگداران بزدل آمریکایی توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته می‌شود، همه و همه نتیجه تدبیر امام عزیز (ره) در صدور فرمان تشکیل قوای سه‌گانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و ششم شهریور سال 1364 در گرماگرم دفاع مقدس مردمان این سرزمین است؛ و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر است که با تبعیت از خلف صالح آن امام عزیز؛ حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و برخورداری از حمایت‌های همه‌جانبه معظم له و ملت شریف ایران به این موفقیت‌ها نائل‌آمده است.

بی‌شک اگر درایت‌ها، تدابیر و خط‌مشی‌های ایشان در حمایت‌های بی‌دریغ از نیروهای مسلح؛ به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، کشور عزیزمان ایران اسلامی، مردم غیور و انقلابی و نیروهای مسلح در چنین جایگاه رفیعی قرار نداشتند. امید است با تبعیت کامل از رهنمودهای معظم له پرچم پرافتخار و پیروز انقلاب اسلامی به دستان باکفایت ولی‌الله الاعظم؛ امام زمان (عج) برسد. به امید پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) بر کفر و شرک و نفاق جهانی.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب