سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47441
|
00:55 - 1399/06/27
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام؛

فعالیت تجاری مرز مهران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود

فعالیت تجاری مرز مهران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود
جهانگیر رستم زادگفت:فعالیت تجاری مرز مهران به منظور تسهیل صادرات و تردد کامیون‌های عراقی در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایلام بیدار،جهانگیر رستم‌زاد "،معاون استاندار،در نشست ویدئوکنفرانس مسوولان وزارت کشور در خصوص بررسی مسایل و مشکلات مرز مهران از فعالیت شبانه‌روزی مرز بین‌المللی مهران خبر داد و گفت: هیچ وقفه‌ای در طول شبانه‌روز برای فعالیت در این مرز وجود ندارد و تا زمانی که بار و کالا وجود داشته باشد گمرک به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی از غیر فعال بودن رایزن اقتصادی عراق در سه ماه اخیر انتقاد کرد و اظهار داشت: باید پیگیری شود تا رایزن اقتصادی عراق دوباره فعالیت خود را شروع کند تا بتوانیم با توان بیشتری در مسایل اقتصادی ۲ کشور و بحث تجارت و صادرات کالاها فعالیت داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: مرز مهران باید از نظر تامین زیرساخت‌ها به عنوان دروازه عتبات عالیات و یک گذرگاه بین‌المللی دیده شود.

رستم‌زاد افزود: در ایام اربعین، این مرز بین‌المللی به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی تا مرکز عراق و همچنین امنیت بالا یکی از پرترددترین مرزهای کشور است و سالانه بیش از شش میلیون نفر به ویژه در این ایام از آن تردد می‌کنند.

وی افزود: باید نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های این مرز صورت بگیرد و مسایل و مشکلات آنها به صورت دقیق بررسی و برطرف شود.

رستم‌زاد همچنین از مقامات ارشد کشوری خواست: از طریق وزارت امورخارجه با مقامات ارشد دولت مرکزی عراق در خصوص رفع برخی مشکلات به ویژه راه‌اندازی بازارچه چنگوله و رفع محدودیت برای صادرات برخی کالاها و همچنین ترانزیت یکسره کالا در عراق پیگیری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب