سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47265
|
06:37 - 1399/06/22
نسخه چاپی

وقتی که به سلامت مردم اهمیت داده نمی شود؛

سرگردانی زباله ها درسطح شهرایوان+تصاویر

سرگردانی زباله ها درسطح شهرایوان+تصاویر
عدم جمع آوری زباله هاازسوی شهرداری باعث گلایه مندی شهروندان ایوانی شده است.

به گزارش ایلام بیدار، این روزها بحث سلامت جامعه بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، اما گاه سهل‌انگاری و عدم مسئولیت‌پذیری برخی از شهروندان و کم‌توجهی مسئولینی که این روزها دغدغه‌هایشان کم نیست، موجب می‌شود، فقط در کلام نسبت به مقوله سلامت حساس باشیم و نه در عمل! زباله‌ها علاوه‌بر زشت کردن سیمای شهرها، می‌تواند محلی برای عوامل بیماری‌زا باشد؛ گذشته از این گرمای هوا، رطوبت، کرونا، حشرات و حیوانات خیابانی همه این‌ها دلایلی هستند که وظیفه همه را نسبت به مقوله زباله‌های خانگی و شهری دوچندان می‌کند.

تجمع زباله‌های رهاشده در برخی محلات که ناشی از عدم بی‌توجهی برخی از شهروندان و بی‌نظارتی مسئولان متولی بوده، سبب اعتراض اهالی و کسبه‌ شده و بوی بسیار بد آن، آزاردهنده است به طوری‌که ساکنان در این روزهای کرونایی و فصل تابستان به ستوه آمده و از ادامه این روند به شدت گله‌مندند.

تجمع زباله‌ها و بوی بسیار بد آن در این روزهای بسیار گرم منظره ناپسندی را رقم زده و سبب اعتراض ساکنان و رهگذران شده و به گفته مردم، شهرداری نیز هیچ توجهی به این شرایط ندارد.

عباسی یکی ازشهروندان ایوانی درگفتگو باخبرنگار ایلام بیدار گفت:مشکل تجمع زباله‌ها در نقاط مختلف شهر و نیز بوی بسیار بد آن موضوع تازه ای نیست و الان مدتها است که از این شرایط رنج می‌بریم. این شهروند ایوانی بیان داشت: موضوع را چندین بار به شهرداری گزارش دادیم اما همچنان این معضل به قوت خود باقی است و هیچ تغییری نکرده است

وی اظهار کرد: بیشتر اوقات تجمع زباله‌ها سبب شده که حیوانات وحشی از جمله سگ و گربه کیسه‌های زباله را پاره کرده و آنها را بهم بریزند و منظره بسیار زشتی را در این ورودی بوجود بیاورند. وی گفت: بیشتر ایام زباله‌ها تا چند روز در این تقاطع باقی مانده و نیروهای خدماتی شهرداری نیز نسبت به جمع‌آوری آنها اقدامی نکرده و بوی بسیار بد آن ما را اذیت می‌کند و به ناچار مجبوریم آن را تحمل کنیم.

تولید روزانه 50تن زباله در ایوان

کامران حسنی"شهردارایوان درگفتگوباخبرنگار ما گفت:نیرو های خدمات شهری به صورت مداوم کار جمع اوری زباله ها را درسطح شهر ایوان انجام می دهند.

وی اظهار کرد:همراهی وهمگامی شهروندان می تواند در زمینه داشتن شهری زیبا موثر باشد چرا که اگر شهروندان از ریختن زباله درسطح جداول خودداری نمایند می توانیم شهری زیبا داشته باشیم.

وی ادامه داد :در حال حاضر روزانه ۵۰تن زباله به سایت زباله شهرستان انتقال داده می شوداین سایت به مساحت ۵هکتاراز سال ۱۳۷۰با هماهنگی منابع طبیعی دراختیارشهرداری قرار داده شده است.

حسنی با اشاره به مشکلات سایت زباله شهرستان اظهار کرد:متاسفانه با توجه به افزایش جمعیت سایت دیگر جوابگوی این حجم زباله که روزانه بیش از۵۰تن نمی باشد.

شهردار ایوان با اشاره به ضرورت تفکیک زباله در سطح شهرستان گفت:متاسفانه تاکنون طی اگهی هایی که منتشر شده موفق به پای کارامدن هیچ شرکتی که کارتفکیک زباله رادرمبدا انجام دهد دراین زمینه نبودیم . امیدواریم که در راستای حل مشکلات موجود تلاشها وگامهای موثری برداشته شود.

 

ا

 

انتهای پیام /الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب