سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47251
|
08:05 - 1399/06/21
نسخه چاپی

آغاز انتخابات مرحله دوم مجلس در حوزه انتخابيه دهلران

آغاز انتخابات مرحله دوم مجلس در حوزه انتخابيه دهلران
از ساعت هشت صبح امروز جمعه، 21 شهريور ماه و همزمان با سراسر كشور، انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه دهلران ايلام به مدت ۱۰ساعت آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار، از ساعت هشت صبح امروز جمعه، 21 شهريور ماه و همزمان با سراسر كشور، انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه دهلران ايلام به مدت ۱۰ساعت آغاز شد.

در ابتدای امر قرار بود مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه عنوان شده در روز ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار شود اما با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا، مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۹ برگزار شد.

طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به حذف حوزه انتخابیه میانه از گردانه انتخابات، ۱۰ نماینده از میان ۲۰ نفر از نامزدهایی که بیش‌ترین آراء را در مرحله اول کسب کرده‌اند انتخاب خواهند شد و در این مرحله از انتخابات حد نصابی برای آراء بدست آمده وجود ندارد و هر کس که بالاترین رای را بدست آورد راهی بهارستان خواهد شد.

استقرار 50 صندوق اخذ راي در دره شهر

"کیانوش محمد نژاد"، رییس ستاد انتخابات دره شهر لحظاتي پيش در گفتگو با خبرنگارايلام بيدارگفت: با تمهیدات اندیشیده شده ۵۰ صندوق اخذ رای در سطح شهرستان مستقر می شود.

وی اظهار کرد:از این تعداد ۱۴ صندوق سیار و ۳۶ صندوق نیز بصورت ثابت است

محمدنژاد افزود:همچنین هزار نفر کار نظارت، بازرسی و امنیت انتخابات شهرستان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد:برای حفظ سلامتی مردم علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی بین عوامل اجرایی، کار گندزدایی و ضدعفونی شعب یک روز قبل از اغاز رای گیری انجام میگیرد.

فرمانداردره شهر تاکید کرد:با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا امکان عدم تمدید ساعت رای گیری وجود دارد لذا شهروندان در همان ساعات اولیه با حفظ پروتکل های بهداشتی و نیز استفاده از خودکار شخصی رای بدهند.

وی ادامه داد:همچنین طرفداران دوکاندیدا نیز برای جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا و حفظ سلامتی خود و مردم از تجمع در اطراف شعب خودداری کنند.

فرماندار درهدشهر بیان داشت :از جانب خود، هئیت های نظارت، اجرایی و بازرسی انتخابات به مردم اطمینان می دهم که انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وی گفت:از همه مردم شهرستان برای برای حضور حداکثری و پرشکوه در این رویداد مهم دعوت میکنیم.

استقرار 66 صندوق اخذ راي در آبدانان

"سیروس مراد حاصلی"، فرماندار آبدانان نيز در گفتگو با خبرنگارايلام بيدارگفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي 66 حوزه اخذ راي ثابت و سيار براي جمع آوري آراي مردم وجود دارد

وی بیان داشت:از اين تعداد شعب اخذ راي 43 شعبه در بخش مرکزی، 12 شعبه در بخش سرابباغ و 11 شعبه دربخش کلات مورموری مستقر خواهند شد.

مرادحاصلی با اشاره به اينكه در دومين مرحله از انتخابات يك هزار و500 نفر به عنوان عوامل اجرايي، نظارت و بازرسي در برگزاري انتخابات مجلس مشاركت دارند،افزود: در مرحله دوم انتخابات مجلس بيش از 30 هزار نفر درشهرستان آبدانان واجد شرايط راي دادن هستند.

فرماندار آبدانان ساعت شروع اخذ رای را از ساعت هشت صبح تا شش بعدازظهر دانست و گفت:با توجه به وضعیت بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد و عوامل اجرایی ممکن است ساعت رای گیری تمدید نشود لذا شهروندان در همان ساعات اولیه با حفظ پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های اخذ رای حضور بهم رسانند..
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اضافه کرد:یک روز قبل از انتخابات کار ضدعفونی و گند زدایی تمامی شعبه اخذ رای صورت خواهد گرفت و در روز انتخابات با توزیع اقلام بهداشتی در بین عوامل اجرایی و حضور بازرس شبکه بهداشت در محل شعبه اخذ رای بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت خواهد داشت.
وی در پایان صیانت از آراء مردم را مهم ترین وظیفه عوامل اجرایی انتخابات دانست و گفت: عوامل اجرایی انتخابات امین مردم در حفظ و صیانت از آراء می باشند.

شرايط رأي دادن در حوزه انتخابيه دهلران
"محمد نوذري"، رئيس ستاد انتخابات استان ايلام گفت: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ در حوزه های انتخابیه مربوطه شرکت کرده و رای داده اند می توانند در دور دوم نیز در همان حوزه رای دهند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته، در هیچ یک از حوزه های انتخابی شرکت نکرده و رای نداده‌اند، هم می توانند در این انتخابات شرکت کنند و به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.
معاون استاندار ايلام افزود: متولدین ۲۱-۶ -۸۱ به قبل که ۱۸ سال آنها تمام شده است می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
رییس ستاد انتخابات استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با همکاری که میان عوامل اجرایی و نظارتی وجود دارد و همچنین با همراهی نامزدهای انتخاباتی و مردم حوزه انتخابیه جنوبی استان شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالا خواهیم بود.
رأی دهندگان ماسک، دستکش و خودکار شخصی داشته باشند
"مجید عسگری"، فرماندار دهلران نيز در گفت گو با خبرنگار ما اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی امروز برابر برنامه زمان بندی و ابلاغی وزارت کشور در این حوزه انتخابیه صبح امروز آغاز شده است. 
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه اندیشیده شده است، افزود: از ساعت هشت صبح عوامل شعب اخذ رأی آمادگی دارند تا مردم حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
عسگری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و همه عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی مستقر در شعبه‌های اخذ رأی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.
رئیس حوزه انتخابیه دهلران بیان نمود: رأی دهندگان همراه خود ماسک، دستکش و خودکار شخصی داشته باشند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.
وی عنوان کرد: ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۶ شعبه سیار شهری و روستایی در ۴ شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر، بدره و بخش‌های تابعه مستقر هستند.
فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران بیان كرد: شهروندان هرگونه تخلف در بحث انتخابات را به صورت مستند به ستاد انتخابات، یا هیئت‌های نظارت و بازرسی قرار بدهند تا با متخلفین برخورد جدی شود.
 
تامینامنیتانتظامیوترافیکیمحلهایحوزهاخذرایدرحوزهجنوبایلام
 
سردار "نورعلی یاری"، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه روند اجرای رای گیری هم اکنون در حوزه جنوب آغاز شده است، اظهار داشت: از مردمان شهیدپرور این حوزه ها انتظار می‌ رود همانند دور قبل ، با فرزندان خود در مجموعه نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات، همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
 
وی افزود: طرح تامین امنیت انتخابات از مدت ها پیش در انتظامی استان تدوین و به تمام رده‌های اجرایی ، ابلاغ و تمهیدات لازم پیش بینی و جلسات هم‌اندیشی برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای برگزار شده است.
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه روند انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت است، گفت: واجدان شرایط رای حتماً هنگام حضور در پای صندوق های رای ، فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک و توصیه و هشدارهای بهداشتی و پلیسی را رعایت کنند و انتخاب خود را به ساعات آخر رای گیری موکول نکنند.
 
وی با بیان اینکه امنیت انتخابات مهم ترین فصل از این رویداد سیاسی و اجتماعی کشور است، گفت: تمهیدات امنیتی ، انتظامی و ترافیکی مورد نیاز برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات از مدت‌ها قبل اتخاذ و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
 
سردار یاری حضور در انتخابات را تکلیف شرعی و موجب پیشرفت و آبادانی کشور خواند و ابراز امیداوری کرد مردم جنوب استان همچنان با شور و شوق در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند.
 
"یوسف امیدی"،رییس دفتر هیئت نظارت استان ایلامگفت: ملزومات و تجهیزات مورد نیاز اخذ رای هم در اختیار شعب و فرمانداری‌های حوزه انتخابیه دهلران قرار دارد.
 
وی گفت: ۲۰۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران محل دریافت آرای مردم است که در هر شعبه ۱۰ تا ۱۲ نفر شامل ۵ تا ۷ نفر عوامل اجرایی، ۳ نفر نیروی انتظامی و ۴ نفر ناظر فرایند رای‌گیری مستقر هستند.
 
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام افزود: 900نفر وظیفه نظارت و اجرای انتخابات امروز استان ایلام را در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر بر عهده دارند.
 
امیدی گفت: علاوه بر این ۹۰۰ نفر، ۱۰ گروه بازرسی نیز در محل حوزه انتخابیه شهرستان دهلران مستقر شده‌اند که شامل ۲ گروه هیئت بازرسی از ستاد انتخابات کل کشور، ۴گروه هیئت نظارت از مرکز استان و ۴ گروه هم هیئت‌های نظارت شهرستان‌های حوزه انتخابیه دهلران است.
 
رییس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام تصریح کرد: در کنار عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات، نامزدهای انتخابات نیز ۱۵۰ نفر را برای نظارت در شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران معرفی کرده‌اند که این افراد به عنوان ناظر نامزد های انتخاباتی در شعب اخذ رای مستقر هستند.
 
 
 
امیدی تصریح کرد: بر اساس قانون عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها به تعداد ۳ نفر و نیز به ازای هر شعبه یک نفر سر ناظر که مسوولیت سرکشی به شعب را دارند و همچنین ناظران عادی شعب، آموزش‌های مورد نظر را دیده اند.
 
 
زمانرایگیریتمدیدنمیشود
"مجید عسگری" ،رییس حوزه انتخابیه دهلران گفت:زمان رای گیری در شعب این حوزه انتخابیه تا ساعت ۱۸ امروز ۲۱ شهریور می باشد.
وی از مردم خواست در فرصت باقی مانده به شعب اخذ رای مراجعه و رای خود را به صندوق بیاندازند.
وی از رای دهندگان و مردم خواست از هر گونه تجمع در درب شعب اخذ رای خود داری کنند.
عسگری گفت:با پایان ساعت اخذ رای کار شمارش ارا در شعب اخذ رای شروع می شود. 
 
رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دهلران پایان یافت
 
رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: فرایند رای‌گیری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران بدون تمدید مهلت زمان رای‌گیری به پایان رسید.
 
محمد نوذری اظهار داشت: بعد از ۱۰ ساعت فرایند رای‌گیری، عوامل برگزاری انتخابات باید ورودی تمامی شعب اخذ رای را بسته و رای‌گیری را پایان دهند.
 
وی افزود: در این دوره از انتخابات مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه در نقاط مختلف کشور از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ عصر فرصت یافتند تا آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیاندازند.
 
نوذری یادآور شد: البته شعبی که همچنان مردم برای رای‌گیری در آنجا حضور دارند تا پایان رای‌گیری از همه آنها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند سپس با اتمام رای‌گیری از این افراد فرآیند رای‌گیری را پایان می‌دهند.
 
وی گفت: با توجه به اعلام رسمی پایان انتخابات، روند شمارش آرا بلافاصله بعد از بسته شدن در شعب و پایان رای‌گیری آغاز شده است.

"محمد نوذری"، رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: بهزاد علیزاده با رای مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره به عنوان سومین نماینده استان ایلام در مجلس_یازدهم انتخاب شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس است که پیش از این دو نفر در حوزه شمالی استان به مجلس راه پیدا کرده بودند.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب