سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47242
|
14:56 - 1399/06/20
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

توهین به مقدسات اسلامی نشان دهنده ذات واقعی غرب است

توهین به مقدسات اسلامی نشان دهنده ذات واقعی غرب است
حجت الاسلام کریمی تبار درتجمع اعتراض آمیز محکومیت  اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) گفت: توهین به مقدسات اسلامی نشان دهنده ذات واقعی غرب است

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والسملیمن "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز محکومیت  اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ایلام، اظهار کرد: در زمان بعثت پیامبران الهی مردم نادان و جاهل، درک و شعور آنرا نداشتند که پیامبران الهی برگزیده از سوی خالق آن ها و خیرخواه آن ها هستند، هدف آنان نجات مردم از تاریکی، ضلالت و جهنم است و در برابر آن ها می ایستادند، اما امروز با این همه علم و آگاهی در کشورهای مدعی جقوق بشر  چرا به پیامبر  اسلام و آئین مسلمانان جهان توهین می شود.

 
وی اظهار کرد: در قرن بیست و یکم و در مهد تمدن اروپا، در فرانسه ای که داعیه حقوق بشر دارد، وقتی یک مجله فکاهی اشتاهات گذشته خود را تکرار می کند، جای تعجب ندارد چرا که این مجله در سال های گذشته به نبی مکرم اسلام(ص) توهین کرده است، ولی تعجب آنجاست که رئیس جمهور مدعی دموکراسی کشور فرانسه، زمانی که از او می پرسند چرا چنین توهینی به پیامبر مسلمانان که رحمت للعالمین است صورت می یگرد، می گوید آزادی بیان است.
 
امام جمعه ایلام افزود: اگر آزادی بیان است چرا در فرانسه کسی که راجع به هولوکاست این افسانه تاریخی ساخته شده توسط  صهیونیست ها، بخواهد تحقق کند، جرم است و باید مجازات شود، چه رسد به  کسی که بگوید هولوکاست افسانه تاریخی است، آنجا چطور آزادی بیان وجود ندارد اما  توهین به پیامبر بیش از یک میلیارد انسان متعقد و رسالت آن، اشکال ندارد و آزادی بیان است.
 
وی بیان کرد: چطور برای توهین به مقدسات اسلام آزادی بیان وجود دارد اما برای مقدسات صهیونیست ها و دروع هایی که ساخته اند حتی تحقیق در مورد آنها ممنوعیت وجود دارد، چرا این مدعیان دموکراسی تجربه  تلخ توهین به مقدسات اسلام را تکرار می کنند؟ مگر نمی بینند که نویسنده کتاب آیات شیطانی به چه سرنوشت و نکبتی دچار شده است.
 
حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: آیا تنها یک مجله فکاهی اقدام به توهین به مقدسات اسلامی کرده است، وقتی  رئیس جمهور فرانسه در برابر این توهین موضع می گیرد و حمایت می کند، معلوم می شود که این توهین فراتر از اینهاست، این توهین ها در واقع موضع گیری آمریکایی، عبری و عربی مرتجع منطقه در مقابل اسلام انقلابی است، موضع گیری در برابر روند رو به رشد انقلاب اسلامی است که امروز مرزها را درنوردیده است، اینها در برابر مردم با ایمان و آیین اسلام جز تسلیم کاری نمی توانند بکنند، قدرت رویارویی فرهنگی ندارند و بر همین اساس، این اقدامات ناجوانمردانه را انجام می دهند.
 
وی بیان کرد:  دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی، در برابر پیشرفت نهضت و انقلاب اسلامی در ۵ قاره جهان،داعش را تولید کردند، طالبان را به وجود آورند، اسلام آمریکایی و خشونت طلبی را در بین مسلمانان رواج می دهند و مسلمانان را به جان یکدیگر  می اندازند، با بمب های خود زنان و کودکان بی دفاع یمن را می کشند، در عربستان سعودی، کشوری که مرکز وحی است و  حرمین شریفین در این کشور قرار دارد، ابه صهیونیست ها اجازه داده می شود که هواپیماهای رژیم اشغالگر قدس از فراز این کشور پرواز کنند.
 
امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمن بعد از این توهین، منتظر هستند که عکس العمل  غیرتمندان مسلمان جهان را ببیند که در برابر توهین به پیامبر مکرم اسلام(ص) چه عکس العملی را نشان می دهند، آیا در برابر آنها مردانه می ایستند و یا سکوت مرگبار آن ها را فرا می گیرد، در  اتاق های اندیشه ورزی شان  عکس العمل مردم مسلمان را در اقصی نقات جهان رصد می کنند که گام بعدی را به جلو بردارند یا به عقب.
 
وی بیان کرد: اما با همه جنایت هایی که دشمنان انقلاب و اسلامی انجام می دهند، جبهه مقاومت اسلامی در منطقه  شکل گرفته است،  مجاهدت های شهید حاج قاسم  سلیمانی و همرزمانش فراتر از مرزها، آرمان های انقلاب اسلامی را پیش می برد و تلاش های مذبوحانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، کاری پیش نخواهد برد.
 
امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: خداوند نور خود را  در زمین روشن خواهد کرد، هر چند دشمنان می خواهند آنرا خاموش کنند، البته همه این جنایت ها و اقدامات ناجوانمردانه دشمنان، زمینه ساز نهضت جهانی منجی عالم بشریت است.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم قطعنامه ۵ ماده ای محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص)  قرائت شد و تجمع کنندگان با شعارهای الله اکبر و مشت های گره کرده مواد این قطع نامه را تائید کردند.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد