سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47177
|
07:14 - 1399/06/18
نسخه چاپی

مدیرکل ارشادایلام:

شهرستان دره شهر به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شد

شهرستان دره شهر  به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شد
عمران خودآموز با اعلام این خبر اظهار کرد:شهرهای راه‌یافته از جمله شهرستان دره شهر به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مشخص شدند.

به گزارشايلام بيدار،" عمران خودآموز"،مدیرکل ارشاد ایلام گفت:  از میان 17 شهری که در حوزه موضوعی موسیقی شبکه شهرهای خلاق معرفی شده اند، نام شهرستان دره شهر از استان ایلام نیز به چشم می خورد. 


وی افزود: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها؛  توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی ، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه از مهم‌ترین شاخص های های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود. 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد