سرویس: سیاسی
کد خبر: 47129
|
07:22 - 1399/06/17
نسخه چاپی

اتهام‌زنی مجدد پامپئو به چین درخصوص شیوع ویروس کرونا

اتهام‌زنی مجدد پامپئو به چین درخصوص شیوع ویروس کرونا
وزیر خارجه آمریکا، حزب حاکم چین را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان دانسته و گفت واشنگتن متعهد است که دولت پکن را پاسخگوی این همه‌گیری کند.

به گزارشايلام بيدار، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر چین را مسئول شیوع ویروس «کووید۱۹» در جهان معرفی کرد.

صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا در پیامی به نقل از پامپئو نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ متعهد است تا اطمینان حاصل کند که ما چین را به دلیل این ویروس که مشغول از بین بردن صدها هزار نفر در سراسر جهان و میلیاردها دلار از ثروت [جهانی] است، پاسخگو کنیم».

وی همچنین انگشت اتهام را به سمت حزب حاکم چین گرفته و افزود: «ما حزب کمونیست چین را به دلیل [همه‌گیری کرونا] پاسخگو خواهیم کرد».

پامپئو در ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری بارها مدعی شده بود که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا  در این کشور است. (جزئیات بیشتر)

برآوردهای آماری نشان می‌دهد در آمریکا - که در صدر جدل کشورهای آلوده به این ویروس قرار دارد - تا کنون بیش از  شش میلیون و چهارصد هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۱۹۳ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد