سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 47116
|
08:34 - 1399/06/15
نسخه چاپی

ماشین آلات سنگین مشکلاتی برای شهروندان چرداولی ایجاد کرده اند؛

معضلات خودرو های سنگین در چرداول /وقتی غول های سنگین آرامش را از مردم سلب می کنند

معضلات خودرو های سنگین در چرداول /وقتی غول های سنگین آرامش را از مردم سلب می کنند
معضل خودرو های سنگین در شهرستان چرداول به یک مشکل جدی تبدیل شده که باید تدبیری به حال آن اندیشید.

به گزارشايلام بيدار، خودروهای سنگین که نقش مهمی در حمل نقل کشور دارند این روزها مشکلاتی برای شهروندان چرداولی ایجاد کرده اند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

معضل بزرگی به نام نبود جای پارک برای ماشین‌های سنگین باعث شده است اکثر رانندگان این وسایل نقلیه آنها را در معابر عمومی شهر پارک کنند که علاوه بر افزایش حوادث، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان چرداولی  شده است. شهر ها و روستاهای چرداول  حتی برای پارک خودروهای سبک هم جای پارک ندارد ولی این روزها وسایل نقلیه سنگین، علاوه بر آلودگی‌های زیست‌محیطی، جای پارک بسیاری را در شهر اشتغال کرده‌اند.

از دیگر مشکلات و آسیب‌هایی که ورود این ماشین‌های سنگین به شهر سرابله  ایجاد می‌کنند، ایجاد ترافیک و سر و صداهای گوش‌خراش و ناهنجار، تخریب محیط زیست، ایجاد آلودگی و در نتیجه سلب آرامش و آسایش شهروندان است. تردد این خودروها در شهر و پارک آنها در کوچه و خیابان، علاوه بر سلب آسایش و آرامش شهروندان، خطری بسیار جدی برای بچه‌هایی است که بدون اطلاع و آگاهی از خطر این ماشین‌های سنگین مشغول بازی هستند.

طی روز قبل بود که انفجار کامیون آسایش را از شهروندان سلب کرده است و باعث مشکلاتی شده است.

آرامش از شهروندان سلب شده است

احمدی یکی از شهروندان چرداولی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام بیدار می‌گوید: متاسفانه هر شب شاهد پارک کامیون‌ها مختلفی در کنار منازل، معابر و پارک‌های شهر سرابله  هستیم که این مساله باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای شهروندان می‌شود.

وی افزود : اکثر این کامیون‌ها حامل مواد نفتی، بنزین، گاز و گازوئیل هستند و بعد از پارک کردن آنها بوی نامطبوعی تمامی منطقه را فرامی‌گیرد.

وی بیان می‌کند: اکثر کامیون‌ها روغن‌ریزی دارند که باعث می‌شود سطح آسفالت منطقه به مرور زمان از بین برود. نکته مهم‌تر این‌که این کامیون‌ها برای کودکان بسیار خطرناک هستند.

احمدی ادامه می‌دهد: در بیشتر مناطق شهرستان چرداول خودرو های سنگین وجود دارد جود دارد که هر کدام دارای سر و صدای زیادی هستند و آرامش را شهروندان سلب کرده است.

وجود خودروهای سنگین خطر آفرین است


شهروند دیگری می‌گوید: متاسفانه کامیون‌های شهر حامل بارهای پرخطر و قابل اشتعال از جمله نفت و گاز مایع هستند که ممکن است برای مردم شهر خطرات جدی به وجود بیاورند. آنها همچنین برای مدت طولانی مقابل فضاهای سبز پارک و امکان استفاده از این فضاها را از مردم سلب می‌کنند.

"رضا  رستمی " اظهار می‌کند: متاسفانه تعداد زیادی از معابر اصلی شهر به پایانه باربری تبدیل شده‌اند و چهره شهر زشت شده است.

این شهروند ادامه می‌دهد: از مسئولان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست داریم این موضوع را به‌جد پیگیری کنند. شهرداری هم به ایجاد پارکینگ اقدام کند تا این کامیون‌های حامل مواد خطرناک به خارج از شهر منتقل شوند.

از طرفی رانندگان خودروهای سنگین می گویند که جای مناسبی برای پارک کردن در اختیار ندارند از این رو مجبور هست در شهر پارک کنند.

این در حالی است که خودرو های سنگین با خطر سرقت وسایل گران قیمت مواجه هستند.

پارکینگ ماشین آلات سنگین با رای مخالف امور اراضی جهاد کشاورزی مواجه است

"الیاس فتاحی" فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:معضل خودرو های سنگین در شهرستان چرداول یک مشکل جدی است ودر حال پیگیری برای رفع مشکلات آن هستیم.

وی افزود:برای پارک خودروهای سنگین محل مناسبی پیدا شده است که مراحل قانونی آن در حال طی شدن هست.

فتاحی خاطرنشان کرد: بیشتر مراحل طی شده و پیمانکار آماده انجام کار است ولی متاسفانه امور اراضی جهاد کشاورزی ایلام با احداث آن مخالف است.

فرماندار چرداول تصریح کرد:امیدواریم که این مشکل حل شده و هرچه زودتر پارکینگ خودرو های سنگین احداث شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد