سرویس: سیاسی
کد خبر: 47019
|
21:01 - 1399/06/09
نسخه چاپی

ظریف به اظهارات مقام امنیتی آمریکا در سرکوب تظاهرات پورتلند واکنش نشان داد

ظریف به اظهارات مقام امنیتی آمریکا در سرکوب تظاهرات پورتلند واکنش نشان داد
وزیر خارجه ایران با ارسال پستی توئیتری به تهدید یک مقام امنیتی آمریکایی علیه معترضان شهر «پورتلند» واکنش نشان داد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای سرکوب تظاهرات در پورتلند واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی ساعاتی قبل‌ گفته بود که «همه گزینه‌ها برای مقابله با ناآرامی‌ها در شهر پورتلند روی میز است».

ظریف در واکنش به اظهارات یک مقام آمریکایی که گفته بود «همه گزینه‌ها برای مقابله با ناآرامی‌ها در شهر پورتلند روی میز است»، در یک پست توئیتری نوشت: «[گزاره] "همه گزینه‌ها روی میز است" برای مدت طولانی یک بخش اصلی از سیاست خارجی ایالات متحده بوده‌است. این گزاره به زبان ساده یعنی قانون‌ جنگل که به معنی نادیده انگاشتن یک اصل بنیادین حقوق بین الملل است: عدم بکار گیری زور.»

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: «اکنون رژیم ترامپ این تهدید را بر علیه مردم خود آمریکا بکار گرفته است. آیا این یک زنگ بیداری خواهد بود؟ انشاالله.»

طی هفته های گذشته معترضان در شهر پرتلند با روشن کردن آتش، پرتاب سنگ و شکستن شیشه های ادارات دولتی در شهر پرتلند به نژادپرستی پلیس اعتراض کردند و پلیس هم دوباره اعلام وضعیت شورش کرده است.

اعتراضات ضدنژادپرستی پس از قتل جرج فلویدِ سیاهپوست توسط پلیس در 25 می بار دیگر به جریان افتاد که طی هفته های گذشته بار دیگر با تیراندازی یک پلیس سفیدپوست به جاکوب بلیک یک سیاهپوست دیگر شدت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد