سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46604
|
07:40 - 1399/05/22
نسخه چاپی

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام:

بیش از 3 هزار کارت ملی هوشمند در ایلام معطل مانده است

بیش از 3 هزار کارت ملی هوشمند در ایلام معطل مانده است
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: ۳ هزار و ۷٠۸ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده در باجه های پستی و دفاتر ثبت احوال سطح استان معطل دریافت متقاضیان هستند.

به گزارشايلام بيدار،"سید محمدعلی تقوی"، مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ؛ گفت: از ۴۶۹ هزار و ۹۱۹ واجد شرایط بالای ۱۵ سال تا کنون ۴۲٠ هزار و ۱۸۳ نفر  معادل ۹٠ درصد برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از تعداد واجد شرایط تاکنون ۴۷ هزار و ۷۳۶ نفر معادل 10 درصد جمعیت مذکور جهت تعویض کارت ملی قدیمی به هوشمند اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷٠۸ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده در باجه های پستی و دفاتر ثبت احوال سطح استان معطل دریافت متقاضیان هستند. 

تقوی عنوان کرد: افراد واجد شرایط که تاکنون برای ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند با توجه به فراهم شدن شرایط لازم اقدام کنند.

کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط است

وی با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای امور اداری و بانکی ‌ضرورت دارد، گفت: کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط است و افراد در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند در مراجعه به ادارات و بانک‌ها به‌طور قطع دچار مشکل می‌شوند.

تقوی یادآور شد: در ۴ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۵۶۹ ولادت در این استان مرزی ثبت شده که از این تعداد ۱۳۵۴ نفر پسر هستند؛ همچنین در این مدت ۱۱٠٠ مورد فوت،  ۱۷۱۲ واقعه ازدواج و ۲۳۹ مورد طلاق در استان ثبت شده است. 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب