سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46603
|
07:38 - 1399/05/22
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام خبر داد؛

پرداخت حقوق و معوقات خادمین امامزادگان ایلام تا پایان هفته جاری

پرداخت حقوق و معوقات خادمین امامزادگان ایلام تا پایان هفته جاری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از پرداخت حقوق و معوقات خادمین امامزادگان ایلام تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام والمسلمین "مرتضی عزیزی"، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ؛گفت: زحمت جاودانه خبرنگارانی که در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی در اختیار نظام هستند، قابل تقدیر است؛ زیرا این افراد با اطلاع رسانی و نشر اخبار موثق و فوری انقلاب اسلامی را در تمامی عرصه‌ها همراهی کرده و عملکرد مدیران را در اختیار عموم مرد قرار خواهند داد.

وی افزود: ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه دولتی است؛ اما بدنه آن از جنس مردم است، فعالیت کنونی سازمان با همراهی و همدلی مردم امکان پذیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه ۵۳ بقاع متبرکه شاخص در سطح استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۵٠ هیات امنا در سطح این مکان‌های مذهبی مشغول فعالیت هستند.

شیوعکروناسبب ضرر و زیان‌هایی به اوقاف شد

وی ادامه داد: شیوعکرونادر استان و به دنبال آن بسته شدن بقاع متبرکه سبب ضرر و زیان‌هایی به اوقاف شد؛ زیرا بخشی از درآمد این مکان‌های مذهبی از طریق نذورات مردم و خیرین، تردد زائرین و... حاصل می‌شد، امیدوارم این با از بین رفتن ویروس منحوسکرونابه زودی شاهد فعالیت مجدد مردم در این مکان‌ها باشیم.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: از ابتدای شیوعکرونادر استان، سازمان اوقاف و امور خیریه استان با مشارکت و همراهی سپاه و بسیج سازندگی تولید ماسک را در سه منطقه ایلام آغاز کرد و در این راستا ۹٠ هزار ماسک تولید و بین مردم سطح استان توزیع شد.

وی ادامه داد: بسته بودن امامزادگان سبب شد افراد خادم امامزاده‌ها با مشکلات معیشتی همراه شوند که با رایزنی‌های انجام شده حقوق معوقات این افراد تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، خاطر نشان کرد: مساجدی که در سطح استان دارای موقوفات هستند، حقوق هیات امنا و خادمین این مکان‌ها از طریق درآمد حاصله پرداخت می‌شود.

امامزادگان جایگاه فرهنگی و گردشگری دارند

وی گفت: سال‌های گذشته پیش فروش قبر در صحن امامزادگان استان انجام می‌شد که با افزایش قیمت تا حدودی از انجام این کار جلوگیری شد، زیرا بنده معتقد هستم امامزادگان جایگاه فرهنگی و گردشگری دارند و زائرین با مراجعه علاوه بر زیارت از کرامت ارزشمند امامزادگان بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در  استان شاهد پررنگ شدن سنت حسنه وقف و تکلیف انسانی، اسلامی و شرعی هستیم که با نقش آفرینی رسانه این امر مهم بیشتر از گذشته تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب