سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46594
|
11:24 - 1399/05/21
نسخه چاپی

مدیرعامل بنیاد علوی خبر داد؛

سرمایه گذاری 20 میلیاردی بنیادعلوی در "هلیلان"

سرمایه گذاری 20 میلیاردی بنیادعلوی در "هلیلان"
مدیرعامل بنیاد علوی از سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی در هلیلان استان ایلام، توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "محسن منصوری"، مدیرعامل بنیادعلوی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: رهبر انقلاب ماموریت‌های مهمی را به بنیاد علوی محول کرده‌اند؛ بنیاد علوی دو بال اقتصادی و محرومیت زدایی دارد که اولین بال حدودا دارای 160 شرکت است و در حیطه فعالیت بال دیگر نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تمامی درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی صرف محرومیت زدایی می‌شود؛ اقداماتی همانند توجه به اربعین، کرونا، سیل و... وظیفه بنیاد است و در این راستا در خدمت مردم خواهیم بود.

مدیر عامل بنیاد علوی افزود:: اقدام محوری بنیاد علوی، توانمند سازی محرومین است که این موضوع نیز مورد تاکید رهبر انقلاب است؛ این کار از طریق اجرای الگوی جامع آبادانی پیشرفت در مناطق محروم صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: شهرستان ملکشاهی، به عنوان شهرستان هدف این بنیاد در استان ایلام انتخاب و امسال برای توسعه آن 35 میلیارد تومان عقد شد؛ امروز نیز برخی از پروژه‌های این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

منصوری افزود: در اکثر استان‌ها تنها یک شهرستان برای پیشرفت و آبادانی انتخاب شده است اما در سیستان و بلوچستان، کرمان و ایلام( ملکشاهی، هلیلان) دو شهرستان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: امروز علاوه بر 20 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی هلیلان، 10 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: ما کمک کار دولت هستیم و نمی‌توانیم به جای دولت کار کنیم؛ از قول آقای فتاح عرض می‌شود که هر زمینی که در ایلام به درد ساخت مسکن محرومین می‌خورد پس از بررسی در اختیار محرومان قرار خواهد گرفت؛ بنیاد کشور موظف شده است که ده هزار مسکن برای محرومان بسازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم( ع) در این دیدار، گفت: بنیاد علوی در استان ایلام حضور داشته و شرایط را به خوبی درک می‌کند؛ در رزمایش کمک مومنانه ایلام نیز به ایلام توجه ویژه داشتید و ما را یاری دادید.

وی افزود: محرومیت در ایلام همه جانبه است؛ جوانان استان ایلام بخاطر اشتغال مهاجرت می‌کنند و خیلی از نخبگان ما در شرایط بحرانی هستند.

امام جمعه ایلام، گفت: حدود 39 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و بیش از 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در استان ایلام هستند؛ امید است بنیاد برای بیماران خاص و مسکن محرومان و مسکن بهزیستی کمکی انحام دهد بسیار خوب است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل محرومیت استان، نبود درآمدزایی استان است، برخی از کارخانه‌های ایلام در آستانه ورشکشتگی هستند که باید سامان داده شوند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد