سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46575
|
08:54 - 1399/05/20
نسخه چاپی

وقتی برخی افراد مشهور یک بام و دو هوا بازی می کنند؛

تنش آفرینی برخی سلبریتی ها در فضای مجازی / نظارت روی هنرمندان باید کارآمد شود

تنش آفرینی برخی سلبریتی ها در فضای مجازی / نظارت روی هنرمندان باید کارآمد شود
برخی از سلبریتی ها در فضای مجازی ورسانه ها تنش آفرینی کرده ورفتارهایی را ارائه می دهند که ارتباط آن ها را مشخص کند و باید با قانون روبه رو شوند.

به گزارشایلام بیدار؛ در سطح جامعه هرکسی به نحوی نقش خود را بازی می کند و برخی افراد هم به واسطه اینکه مردم آن ها دوست دارند به نام سلبریتی ها شناخته می شوند.

مشهور شدن رویای افرد مختلف در سطح جامعه است که با استفاده از رشته های مختلف وحتی در محل های مختلف نظیر فضای مجازی ، رسانه و... به آن دست پیدا می کنند.

اما برخی افراد هستند که به واسطه نقش آفرینی در طول سال های متمادی جایگاه خاصی در میان مردم پیدا کرده وهمیشه طرفدار دارندواین باعث می شود تا افراد مشهور مسئولیت های اجتماعی در سطح جامعه داشته باشند.

به واسطه اینکه سلبریتی ها وافراد مشهور دارای طرفدار هستند وجایگاه خاصی درمیان مردم پس این مورد مسئولیت های اجتماعی برای آن ها به بار آورده وباید در خدمت ارتقای فرهنگ جامعه باشند.

اما متاسفانه این رفتار سلبریتی ها وهنرمندان به این گونه نیست ودر مواقع مختلف در زمین دشمن بازی می کنند مثلا گاهی برای تهدید هواپیمایی ماهان سکوت کرده وگاهی برای یک فرد اعدامی همه هم صدا می شوند.

دوگانگی در رفتار سلبریتی ها مشاهده می شود

رضا احمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: نوعی دوگانگی در رفتار سلبریتی ها وهنرمندان ومشاهده می شود که نشان دهنده وابستگی آن به خارج از کشور است.

وی افزود: آن گاهی برای دفاع از حق مردم سکوت می کنند وگاهی برای دفاع از یک جنایتکار همه تقاضای عدالت دارند وهیچ گونه نظارتی روی رفتار آنان نیست.

احمدی خاطرنشان کرد:باید روی رفتار افرادی که در جامعه تاثیر گذار هستند نظارت هایی اعمال شود تا دست به اعمال جنایتکارانه نزنند.

این شهروند ایلامی تصریح کرد:این در حالی است که برای فرهنگ سازی عموما از سلبریتی ها وهنرمندان استفاده می شود تا فرهنگ مناسبی در جامعه القا شود.

رفتار سلبریتی ها تنش آفرین است

"محسن گرواند" هنرمند ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: هنرمندان با توجه به کار وموقعیتی که دارند در جامعه شناخته شده بوده ودارای جایگاه در میان مردم هستند.

وی اظهار کرد:هنرمندان باید در خدمت ارتقای فرهنگ اسلامی باشند ونشردهنده فرهنگ ایرانی واسلامی باشند تا در مواقعی که دشمن سعی در جریان سازی انحرافی دارد در آگاه سازی و جلوگیری از نفوذ دشمن در فرهنگ جامعه نقش اساسی داشته باشد.

گراوند بیان داشت:سلبریتی وکسانی که این روزها مورد علاقه مردم هستند متاسفانه در خدمت ارتقای فرهنگ جامعه نیستند وگاهی مشاهده می شود در زمین دشمن بازی می کنند.

این هنرمند چرداولی خاطرنشان کرد:در مواقع مختلف مشاهده می شود که  سعی در انحراف افکار عمومی جامعه کردند که این امر باید مورد پیگیری مراجع قضایی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در ارتقای فرهنگ اسلامی گفت:تجربه نشان داده که هنرمندان وافرادی که خیل عظیمی از مردم طرفدارآن ها بوده وبه قولی معروف هستند می توانند در امورات مهم ودرجهت فرهنگ سازی به کشور کمک کنند وفضای جامعه را به سوی فرهنگ اسلامی وایرانی ببرند تا از نفوذ در امان بماند.

این هنرمند چرداولی تصریح کرد: انتظار ما این است که قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع هنرمندانی که در زمین دشمن بازی می کند وباعث تنش می شود  ورود کنند و نسبت به اقدامات نمایندگان و سلبریتی هایی  که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی صورت گیرد.

سلبریتی ها باعث سردرگمی مردم می شوند.

"قدرت اله نیاصادق" کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:اظهار نظرهای غیرمسئولانه وخارج از چارچوب سلبریتی ها وهنرمندان باعث شده تا گاهی اوقات برای مردم سردرگمی ایجاد شود.

وی افرود:مثلا در ماجرای دختر آبی به مردم دروغ تحویل دادند و همچنین در ماجرای اعدام نکنید سعی در تنش آفرینی می کنند ویا در تهدید هواپیمایی ماهان از سوی آمریکا سکوت کرده وهمین سکوت را برای موفقیت دفاعی کشور ادامه می دهند ، آن ها هیچ نظری درباره اظهار نظرهای جنایت های استکبار جهانی به سرپرستی آمریکا ندارند که این نشان دهنده جهت عملکرد آن هاست.

نیادصادق در ادامه گفت: واقعیت این است که آن ها برای دست یابی به وطن اصلی شان یعنی امریکا واروپا تلاش می کند وهمسو با سیاست های آن ها رفتار می کنند چون کسی وطن دوم دارد باید همگام با سیاست های وطنش رفتار کند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سلبریتی ها وهنرمندان این روز ها باعث دوگانگی وتنش آفرینی در سطح جامعه می شوند که این مورد قابل قبول نیست وباید با آن برخورد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سکوت برخی نهادها برای نظارت روی رفتار سلبریتی ها وهنرمندان هم جای سئوال دارد والبته اینکه برخی از همین  افراد مشهور امروز متاسفانه در فضای کشور مدل غربی را ارائه می کنند و دنباله روی سیاست غربی ها هستند که باید به صورت قانونی با آن ها رفتار شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب