سرویس: استان ایلام
کد خبر: 46477
|
11:43 - 1399/05/15
نسخه چاپی

اختضاصی ایلام بیدار؛

خط مشترک رسانه های بیگانه در حادثه انفجار بیروت؛ از عقده گشایی تا ابراز خوشحالی

خط مشترک رسانه های بیگانه در حادثه انفجار بیروت؛ از عقده گشایی تا ابراز خوشحالی
رسانه های بیگانه به طور مشترک در حال تلاش برای عادی جلوه دادن حادثه دیروز بیروت بدون هیچ گونه دخالتی هستند اما با توجه به این تحلیل و تفسیرها، همین مانورهای رسانه ها خود از عادی نبودن این حادثه حکایت دارد.

گروه بین الملل ایلام بیدار::روز گذشته دو انفجار مهیب در بیروت بعنوان بزرگترین شهر و پایتخت لبنان به وقوع پیوست، انفجارهایی که در نوع خود با توجه به شدت آن و خسارت های وارده آن هم در یک شهر بی سابقه بوده است.

بنا بر اعلام رسانه های محلی بیروت، علیرغم گذشت زمان از این حادثه اما برخی از نقاط در اطراف حادثه همچنان می سوزد، شمار جاباختگان انفجارهای بیروت که به فاصله زمانی نزدیک به وقوع پیوست تاکنون به 100 نفر و شمار زخمی ها به پنج هزار نفر رسیده است؛ این در حالی است که بنا بر گفته وزارت بهداشت لبنان با توجه به عمق انفجارها هنوز شمار زیادی از قربانیان مفقود هستند.

همزمان با پوشش رسانه های محلی در بیروت، رسانه های بیگانه نیز بیکار ننشسته و در همان لحظات اولیه نسبت به پوشش این حادثه دست به کار شدند.

خط مشترک رسانه های بیگانه در حادثه انفجار بیروت

همه رسانه های بیگانه به طور یکدست در انتشار اولیه این حادثه این گونه نوشتند که ابتدا آتش سوزی صورت گرفته و بعد از آن انفجار صورت گرفته است، القای رسانه های بیگانه در پوشش این حادثه بر این مبنا است که حادثه انفجار کاملا طبیعی بوده است، در حالی که نوع و شدت انفجار و تخریب های وسیع آن از پشت پرده های احتمالی حکایت دارد.

شبکه بی بی سی فارسی با انتشار ویدئویی از "فواز جرجس" استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه لندن تأکید کرده است: وقوع این حادثه در استانه صدور رای دادگاه مورد حمایت سازمان ملل درباره کشته شدن رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان در سال 2005 گمانه زنی هایی پدید آورده است.

این شبکه در ادامه تحلیل های خود انفجار دیروز را به تحریم های امریکا گرده زده و به نقل از خبرنگار لبنانی آورده است: بندر بیروت در حالی بر اثر انفجار مهیب نابود شده که شاهرگ اصلی اقتصاد لبنان است، بحران اقتصادی در لبنان در اثر تحریم های امریکا با مشکل مواجه بود که با این انفجار شرایط وخیم تر خواهد شد.

شدت انفجار دیروز بیروت که در تصویر ماهواره ای نمایان است

تحریک مردم لبنان به اغتشاش و آشوب

آزادی نیز در مطالبی که گویا از سر شوق و خوشحالی است این گونه آورده است: برای آنکه بدانید انفجار بیروت تا چه اندازه برای لبنان مهم است باید گفت که سیلوهای گندم این بندر به شدت آسیب دیده اند و خسارات زیادی به ذخایر استراتژیک غلات لبنان آمده است.

این رسانه بیگانه در ادامه مطلب خود اورده است: 90 درصد از گندم مصرفی این کشور وارداتی بوده و اکثر آن از طریق ترمینالی انجام می شده که در قلب این انفجار قرار داشته است.

این رسانه در ادامه مطالب خود حتی در مطلبی تهدیدآمیز این گونه نوشت که بقایای انفجار می تواند اثرات مرگبار طولانی مدت داشته باشد و حتی با هشتگ #خاورمیانه موضوع را به سمت منطقه گسترش و هدایت کرده است.

در ادامه مطالب این رسانه بیگانه آمده است که در پی این اقدام مردم لبنان باید حمله کرده و همه دفاتر حزب الله را به آتش بکشند. در واقع خط دیگر این رسانه ها بسط دادن این حادثه به ارتباط با ایران است و در نهایت ایجاد دو دستگی و اغتشاش میان مردم و حزب الله است.

رسانه های بیگانه به طور مشترک در حال تلاش برای عادی جلوه دادن حادثه دیروز بیروت بدون هیچ گونه دخالتی هستند اما با توجه به این تحلیل و تفسیرها، همین مانورها خود از عادی نبودن این حادثه حکایت دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد