سرویس: سیاسی
کد خبر: 46408
|
08:28 - 1399/05/14
نسخه چاپی

شاهد نقض آشکار حقوق بشر در یمن هستیم

شاهد نقض آشکار حقوق بشر در یمن هستیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز شاهد نقض آشکار حقوق بشر در یمن هستیم و در عین حال شاهد بیشترین سکوت سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در یمن هم هستیم.

به گزارشايلام بيدار،«عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از وظایف اولیه سازمان ملل متحد حفظ صلح و امنیت بین المللی است و اساساً تشکیل سازمان ملل متحد برای تقویت روابط دوستانه میان ملت‌ها است و اگر این موضوع محقق نشود مانند این است که سازمان ملل به رسالت و وظیفه خود عمل کرده است.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که بخش هایی از سازمان ملل متحد -که وظیفه اساسی در حفظ صلح و امنیت بین المللی دارد- به وظایف اولیه خود عمل نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنار شورای امنیت ملل متحد و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وظایف قابل توجهی در خصوص صلح و امنیت بین المللی و رعایت حقوق بشر دارد و امروز شاهد نقض آشکار حقوق بشر در یمن هستیم و در عین حال شاهد بیشترین سکوت سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر در یمن هم هستیم.

مقتدایی اضافه کرد: این نشان می دهد که قدرت های بزرگ در زمینه اعمال نفوذ به سازمان ملل در بالاترین حد ساختارشکنی هستند لذا دبیرکل سازمان ملل وظیفه دارد به مسلمانان یمن و مردم رسیدگی کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد‌: عربستان سعودی با یورشهای وحشیانه و اجتماعات یمنی نقض آشکار حقوق بشر را در پرتو حمایت ایالات متحده آمریکا انجام می دهد و تعجب ندارد که سازمان ملل سکوت کند زیرا سازمان ملل هم تحت تاثیر ساختار سلطه قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش عنوان کرد که اگرچه سازمان ملل در مقاطعی می‌توانست و می تواند بهتر عمل کند اما شاهد بدترین عملکرد ها در عرصه حقوق بشری از سوی سازمان‌های حقوق بشری و نظارت بر حقوق بشر از طریق سازمان ملل متحد هستیم.

به گزارش فارس، اخیرا مخاطبان خبرگزاری با ارسال درخواستی در سامانه « فارس من» با عنوان« ارسال کمک‌های انسانی از طریق کاروان دریایی به یمن »تاکید کرده بودند: بعد از پهلو گرفتن کشتی‌های نفکش جمهوری اسلامی در سواحل ونزوئلا و عیان شدن عجز و ناتوانی دشمنان جمهوری اسلامی در مقابل اقتدار میهن اسلامی ما و شکسته شدن آشکار تحریم‌ها در مقابل چشم نیروی دریایی زبان آمریکا دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم ارسال کمک به مردم مظلوم یمن از طریق دریا و کشتی‌های حامل کمک‌های نوع‌دوستانه ملت و دولت ایران نمی‌ماند، بر ملت شریف و مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران است که هر چه زود به این وظیفه دینی و انسانی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد