سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46344
|
08:42 - 1399/05/12
نسخه چاپی

فضای مجازی کمک کننده به توسعه رادیو و تلویزیون است

فضای مجازی کمک کننده به توسعه رادیو و تلویزیون است
مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: فضای مجازی می تواند به توسعه رادیو و تلویزیون کمک کند و در همه دنیا علاوه بر رادیو و تلویزیون های دولتی، تعداد محتوای بسیاری در فضای مجازی تولید می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان،  با بیان اینکه در سه دهه گذشته با انفجار شدید اطلاعاتی در جهان مواجه شدیم، گفت: با آمدن فضای مجازی و اینترنت، جهان اطلاعات بی نهایت گسترده تر شد. در مخیله حتی اساتید رسانه ای نیز نمی گنجید که بشر به این سرعت در حوزه ارتباطات و فناوری پیشرفت کند و پیام انسان ها به راحتی در عرض چند ثانیه به نقاط مختلف دنیا مخابره شود.

وی فضای مجازی را کمک کننده به توسعه رادیو و تلویزیون دانست و عنوان کرد: علاوه بر رادیو و تلویزیون های دولتی که در همه دنیا وجود دارند، تعداد بسیار زیادی تولید کننده محتوا وجود دارند که آن‌ ها را در فضای اینترنت قرار می دهند. این قابلیت امکان جهانی شدن را به راحتی در اختیار همه قرار می دهد.

مدیر کل سابق شبکه های جام جم، بازار و پنج رسانه را در گذشته محدود به تلویزیون و رادیو دانست و اظهارداشت: امروز هرکسی که توان برنامه سازی داشته باشد، به عنوان یک فرد مولد می تواند برنامه و محتوا به زبان های مختلف تولید کند و این امکان را فراهم کند که صدا و پیام خود را به همه دنیا مخابره کند. 

وی ادامه داد: آن چیزی که در رسانه خیلی از آن بهره گرفته می شود گرافیک است. گرافیک به شدت تأثیر دارد. نوع فونت، نوع طراحی صفحه، آرم یا نشان یا لوگوی هر برنامه و استفاده از موسیقی، چیزهایی است که به تلویزیون و رادیو ظرفیتی می دهد که از همه امکانات و همه هنرها و از همه رسانه های جمعی دیگر استفاده کند.

رجبی معمار در پایان خاطرنشان کرد: یکی از  طلایی ترین دوره ها رادیو وتلویزیون جمهوری اسلامی از سال  83 تا سال 87 است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب